אותיות

האות הראשונה בשמך היא וו’ גלה מה זה אומר עליך

וו

ערך מספרי – 6

מקביל לחודש אייר

תוכנה חיובית – עיון

היפוכה – חוסר החלטה

תכונת המזל – הגיון

כוכב שולט – נוגה

צבע – כחול ספירי

שבט – יששכר

ישות רוחנית גברית – יוסף הצדיק

סמל – גרמי שמיים

כלי נגינה – תוף (דרבוקה)

מילת מפתח – אמת

מלאך ממונה – אמריאל

 

“ו”ו, חותמות של הקב”ה, שבהם נחתמו כל נשמות המפורשים שעל כסא הכבוד, שנאמר זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור, זה שמי לעולם אלו שמות המפורשים, וזה זכרי לדור דור חותמות השם, שכל שם ושם שבמרכבה, יש לו חותם ויש לו כינוי”

(אותיות דרבי עקיבא)

“נכנסה אות ו’. אמרה לפניו: רבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, שאני אות משמך הויה. אמר לה: “וא”ו, את וה’ די לכן, שאתן אותיות משמי, הויה, שאתן בסוד שמי, וחקוקות ומפותחות בשמי, לא אברא בכן את העולם”

(הקדמת הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הועד והותיקות לחי העולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“ועזוז נוראותיך יאמרו וגדולתך אספרנה”

(תהילים קמ”ה, ו’)

ו’ מסמלת שלמות, ערכה הגימטרי הוא 6, כל העולם כולו, בשלמותו, נברא בשישה ימים. היא מסמלת את המימד השישי (לכל חפץ במרחב יש שישה ממדים) הממד של התוכן. ו’ היא גם היד המושטת, וו האחיזה. היכולת לחבר בין קצוות, בין ערכים. ו’ מסמלת רצף בהיותו מחברת בין מילים.

היא אחת מאותיות האל. היא אות של אמת.

האות ו’ מסמלת את מערכת היחסים ההדוקה באמצעות ו’ החיבור, ראיתי ו…עשינו ו…,

חיסור של האות ו’ מספר על התחלה חדשה, נושא חדש.

ו’ היא אות של שלמות, מייצגת את החיבור בין קצוות ומה שביניהם, את האמת!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

ויהי, וילון, וו, ועד, ושט, ואני, ודאי, וידוי, ויכוח, ויתור

 

מספר על האדם

אחרי שהאדם מגלה את העולם בחמשת חושיו, הוא מבין שיש עוד משהו שדרכו יוכל להבין את הסיבות ליצירת עולמו – החוש השישי, האינטואיציה, התחושות, הרגשות.

האות ו’ בשם האדם, מסמלת יכולת העשרה של מצב קיים, ושיפורו באמצעים של יופי. התנהגותו של אדם זה תהיה “מקושטת” יותר, לבושו מהודר יותר וכד’.

אדם זה הוא בעל צורך לשלמות התנהגותית, לגישור בין קצוות. אנשים רבים שהאות ו’ מופיעה בשמם הם מגשרים ומפייסים. אדם זה צריך להכיר את המטבע בשני צדדיו.

תכונתו הבסיסית היא ההרהור, היכולת לחשוב מחשבה על מחשבה לחוש את הדברים בחוש השישי. יש בו יכולת לקיים מימד שישי היוצר שני ממדי נפש, ו’ החיבור נותנת לדברים את הנפש, את צורתם במרחב. ילדים שהאות ו’ מופיעה בשמם צריך ללמדם להתמצא במרחב.

ו’ היא, בדרך כלל, אות פנימית, ונמצאת כמעט תמיד באמצע מילה, ומשמשת כאות משרתת, פעולתה מתבטאת רק באמצעות הפעלה של מערכות בסביבתה.

בטבעו של אדם שהאות ו’ מופיעה בשמו מונח עצב, אבל עם כל זאת, הוא טיפוס חזק המצליח לשמור על שלמותו. בגלל תכונת העצלות שבו הוא ירבה בדיבור במקום בעשייה, ויציג עצמו כידען גם במקרים שאינו יודע. גם אם לא יצליח לשכנע את סביבתו בידענותו הרבה, הוא ינסה להפעיל אחרים במקומו ולרתום אותם לעשייה עבורו. הוא רוצה תמיד דברים של אחרים, קשה לו לעמוד בדיבורו, וגם בהבטחותיו לעצמו הוא נכשל.

עצמיותו מתבררת בהקשר לסביבה שבה הוא חי. הוא איש היכול להשתלב במערכות קיימות ולהשתתף בפיתוחן. בגלל ריבוי ממדיו הוא זקוק לגילויים בין-אישיים רבים, ומקיף את עצמו בהרבה אנשים בסביבת העבודה, הלימודים והחברה שלו. הוא טיפוס אוהב. הוא אוהב אנשים כמו שהוא אוהב ארוחות חגיגיות, טיולים והנאות.

יש בו יכולת לשאת סבל והוא גם מסוגל לקיים את עצמו כמעט בכל מצב, של עושר ושל עוני, במקום קבוע ובמקום ארעי בשמחה ובעצב.

הוא מתרצה לדברי חנופה, וניתן לשחד אותו בקלות. הוא שונא נוקשות ותוקפנות. כשנוהגים בו בגסות הוא יכול להגיע לשיאים גבוהים של כעס, וכשהוא כועס הוא אינו מבחין בין אוהב לשונא. ניתן להפיק ממנו רצון רק בדרך של ריצוי ופיוס, קל מאד לרצות אותו.

כוחו ביכולותיו השכליות, שם הוא יועץ נפלא. הוא אוהב מאד להוכיח את ערכו. הוא מכבד אחרים ומקדמם במאור פנים. הוא מתפרנס מעמל כפיו. חשובה לו האמת, והוא אינו נוטר טינ ה. יש בו נלהבות, הוא יודע לשמור סוד. הוא חבר נאמן.

ו’ מגלה שאיפות גבוהות במיוחד. כדי להוכיח את ערכה, היא תנסה לבסס את עצמה כבעלת שם רציני ומכובד על ידי בניית סביבה מכובדת, בתים וחפצי נוי, תארים, בניית עסקים וכד’. היא מכניסה את בעליה למתח גדול כדי להגביר את היכולת לכבוד שעות רבות ולהשיג את מטרתה. בדרך זו אנשים שהאות ו’ מופיעה בשמם מאבדים את שלוותם ואושרם, והדבר היחיד שיכול לעזור להם הוא ללמוד שאושר אינו תוצאה של עושר, ועליהם ללמוד שאנשים מחבבים ואוהבים אותם לא בגלל מה שיש להם אלא בזכות מי שהם באמת.

זה אדם בעל צורך לשלמות התנהגותית ולגישור בין קצוות.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם.

אצל בעלי שמות המתחיל באות ו’ נבחנים בבעיות בוושט, בעיות בליעה, צרבות, בעיות סוגרים – הקאות, לחץ על הסרעפת הגורם לתחושה של בעיה בנשימה, בעיות בוורידים, דליות.

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות מאנרגיית האות הן בעיות של ריבוי אכילה, חוסר הקפדה על מקור האוכל ודרך האכילה.

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכללה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ו’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגיות לתיקון הנפש: וידוי פה, ועידת זנות.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button