הכשרותפירושי שמותשמות לבנות

משמעות השם מור

מתאים במיוחד לבנות שנולדו ביום שבת או בחודש אלול מזל בתולה

פירוש קבלי לשם מור
מוֹר הוא בושם המופק משרף עץ המור (Commiphora Myrrha) אשר מקורו באתיופיה ותימן. לדעת הרמב”ם, המור מופק מן החי – מאיל המושק.

מקור השם והשימוש במקורות היהודיים

המור מוזכר רבות בתנ”ך. בתורה מופיע המור כבושם הראשון מבין הבשמים להכנת “שמן המשחה” – שמן הקודש, שבו קידשו את כל כלי המקדש – “וְאַתָּה קַח-לְךָ, בְּשָׂמִים רֹאשׁ, מָר-דְּרוֹר חֲמֵשׁ מֵאוֹת…” שמות (ל’, כ”ג). המור בפסוק מאוית “מָר” ובצמוד למלה דרור.

המור נמנה עם אחד מסממני הקטורת (“… מור וקציעה שיבולת-נרד וכרכום…”) שהקטירו בבית המקדש בשחרית ובין הערביים. יתרה מכך, בית המקדש נבנה על הר המוריה ועל פי המסורת היהודית: “נקרא שמו מוריה על שם המור” (מדרש בראשית רבה נ”ה ז’). בית המקדש נבנה על הר המוריה ושמו נקרא מוריה על שם המור.

מו”ר – בראשי תיבות מופיע כקיצור של כבוד כביטוי חילופי לאדוני ומורי ורבי

פרופיל פסיכולוגי – קבלי לשם מור
שבתאי סטורן במזל בתולה

השיעור לחיים : ללמוד לקבל עונג ולהעניק עונג

זיקוק של הרצון

 

הניתוח הנוכחי הינו טעימה קטנטנה ממש על קצה המזלג. נוגעת בשיעור המרכזי של “הנשמה” שבחרה בשם מור להגדרת יעודה. בכדי לעשות ניתוח מקיף על היבטים נוספים צריך פרטים נוספים כמו שם האימא, למה ההורים “החליטו לתת את השם הזה דווקא? תאריך לידה עברי ואת יום הלידה בשבוע והאם מור נולדה ביום או בלילה?

בכל אופן לדעתי השם “מור” הוא שם נהדר ויפהפה והכי חשוב יש בו הבטחה לסולם התפתחויות מודרג עם פרסים יוקרתיים ככל שהזמן מתקדם.

הצג פחות

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button