מאמריםשיפור עצמי

פחד אלוהים || מה יותר מפחיד מהפחד?

‘פחד אלוהים’
כשרוצים לציין ולספר עד כמה הפחד הפחיד אותנו אנחנו מתארים את הפחד כפחד אלוהים. בזמן שאנחנו מתארים לאחרים עד כמה אנחנו לא מפחדים מהם אנחנו מצבעים כלפי מעלה ואומרים בפסקנות אני פוחד רק מאחד, ומדגישים עם אצבע המורה אני פוחד רק מאלוהים. הכי מוזר שדווקא אנשים שנאשמים במעשים נוראיים של רצח ואונס משתמשים בביטוי הלשון הזה כהתרסה והחזרת השליטה לידיהם בכך שהם אומרים למערכת אכיפת החוק אני לא פוחד ממך ומימה שאתה תעשה לי אני שייך למערכת גבוהה יותר מיממך אני משרת את אלוהים אני פוחד רק מאלוהים.

אם אתה באמת פוחד רק מאלוהים איך זה מסתדר לך בראש בנשמה במערכת הערכים לרצוח, לגנוב, לאנוס איך למען השם?

אומרים (מנסיון אישי) שהרגע הכי מפחיד בחיים זה הרגע שבו מתברר לך שטעית בקריאת המפה האדם שהכי אוהב אותך בגדת בו עם האדם שהתברר לך שהוא מעולם לא היה איתך הוא רק ניצל אותך.

הארה חשובה, כל מה שאני כותב כאן בדוגמא הוא לא ספציפי אלא גם מטאפורי למצבי החיים השונים.

הפחד שמניע את הפחד הוא החיים שלא נחוו על ידי החיים שרק אתה יכולת ליצור. האהבה שלא אהבת, הילדים שלא הבאת לעולם, האנשים של פגשת, הדרכים שלא הלכת בהם, הבית שלא גרת בו.

הפחד העמוק הזה הוא הפחד ממפגש עם אלוהים. לא שאלוהים מפחיד הוא כולו טוב ואההה אינסופית הוא היה איתך לאורך כל הדרך גם ברגעים הלא מוצלחים שלך. הוא היה איתך הוא לא עזב אותך גם כשאתה עזבת אותו. פחד אלוהים הוא גילוי בדיעבד שלא ננטשת אלא נטשת. לא חוית אהבה כי לא אהבת. סבלת לא מעט לא כעונש אלא בניסיון לעצור אותך לעשות שטויות לעשות דברים שרק יזיקו לך באופן האישי. חוית עוני כי לא היית נדיב. חשת דחוי כי לא הסכמת להפתח ליחסים אחראיים.

פחד אלוהים זו ההכרה שמכה בך בפרצוף שאלוהים היה שם בשבילך ואילו איפה אתה היית?

הייתי עסוק באגו הפגוע שלך, בהתקרבנות, בלספר לעצמך עד כמה נדפקת בחיים, איך לכולם יש ולך לא היה, היית עסוק במציאת תירוצים למה לא במקום לקחת אחריות ולחיות את חייך שלך, באומץ, בחיות, בשמחה, בהשלמה.

ברחת ממחויבות והרבת למצוא אשמים וצידוקים.

פחד אלוהים זה הרגע משנה החיים שנגמרים התירוצים ומתחילים לחיות.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button