אודותשם עם מזל
מגמות

כיצד לבחור שם לתינוק

מה צריך לקחת בחשבון כשאתם מנסים לבחור שם לתינוק שלכם?

מאז ומעולם נחשב השם, בקרב מקובלים, כצופן שבאמצעותו מתגלה מהות האדם, מתגלים ייעודו, דרך תיקונו והצלחתו האפשרית.

על פי הקבלה, קיים קשר הדוק בין תאריך הלידה של האדם ושמו. האותיות שמרכיבות את שם האדם וההשפעות הרוחניות של זמן לידתו, קובעות את אופיו, אישיותו ואת יכולותיו ואופן הביטוי האישי שלו. יש מי שמאמין שבאותיות קיים רטט אנרגטי, וכל אחת מהן מניעה משהו בנפש האדם, מכילה מודעות שונה ומשדרת לאדם ולסביבה צליל ותחושה שונה.

על פי התפיסה היהודית, האותיות הן כלים, צינורות של שפע. כל אות מגלה דברים שונים במהותם. 22 האותיות הן סך התכונות האנושיות, סך השפע הקיים ביקום. אין אותיות שהן רעות או טובות, הן רק שונות במהותן זו מזו. האותיות מרכיבות את המחשבה ואת התודעה האנושית. הן יסודות, סמלים להבנות מסוימות.

כאשר הורה מחליט על שמו של ילדו, הוא יוצר את התבנית הייחודית והמגדירה אותו ואת דרכו. לכן, המאמינים בכך, מתלבטים בבחירת השם.

האותיות היוצרות את השם משפיעות על האדם ברמת המודע, הגלויה, וברמה שאינה מודעת, נסתרת. השם משפיע על האדם לקיים דרך חיים מהכוח אל הפועל ולהגשים את היכולות הגלומות בו, בשמו.

ישנן משפחות הבוחרות את שמות ילדיהם על פי הסגנון והאווירה הקיימים בבית. שמות הלקוחים מעולם הטבע, האמנות וכדומה. משפחות אחרות שעבורם הייצוג החברתי משמעותי, יבחרו שמות עוצמתיים. הורים שמעוניינים בהגשמת חלומותיהם הנסתרים (שלא התגשמו), יכולים לבחור שמות המציינים חלומות אלו וכדומה.

בקבלה קיימת משמעות רבה לאות הראשונה והאחרונה של השם. באות הראשונה מתרכזת מירב העוצמה האישיותית והתוכנות הדומיננטיות, היא מעין אבן בסיס עליה מושתת המבנה האישיותי, ומסמלת את תפיסת ה’אני’ של האדם. האות האחרונה מייצגת את העשייה בפועל, את המימוש של תכונות אלו, מחברת בין הפוטנציאל למעשה, ומסמלת את האינטראקציה של האדם עם סביבתו. האותיות הפנימיות של השם, מלמדות דברים נוספים על האדם, הנסתרים יותר כגון תחומי עניין, הכיוון / הייעוד שלו בעיניו. מאותיות אלו ניתן ללמוד על פעולות הגומלין בין תכונותיו האישיות וכיצד הן משפיעות עליו. מקובלים מאמינים כי בין האות הראשונה לאחרונה, נמצא כל תוכן חייו של האדם. הן מגלות את הנעלם, את האפשרויות הגלומות בו.

האות היא צורת ביטוי דרכה מועבר מידע.

על פי הקבלה, האותיות נחלקות לשלושה חלקים:

אותיות אמש מהוות את היסודות: אוויר, מים, אש (עפר נכלל באות ש’ היות ואש אינה יכולה לדלוק ללא בסיס העפר תחתה).

אותיות ב ג ד כ פ ר ת, הינן אותיות בעלות משמעות כפולה: בראש השם, משמעותן חיובית, מבורכת ומשפיעה, קל לאדם לקיימה. כאשר הן מופיעות בסוף השם, על האדם למצוא את הדרך לעדן ולנתב את התכונות שלהן כדי שיתקיימו במובן החיובי.

ב’: מעניקה חוכמה בראשית ואיוולת בסוף השם.
ג’: עושר בראשית ועוני בהיפוכה (סוף השם).
ד’: פריון והיפוכה שממה ועקרות.
כ’: חיים והיפוכה חידלון וקיפאון.
פ’: שלטון והנהגה והיפוכה קורבנות והשתעבדות.
ר’: שלום והיפוכה חרחורי ריב ומלחמה.
ת’: חן והיפוכה כיעור.
שאר האותיות מסמלות את חומר הגלם האישיותי.

מכיוון שקיים קשר בין שם האדם לזמן בו הוא נולד, משייכת הקבלה לכל חודש אות שנחשבת בעלת תכונות דומיננטיות ומייצגת את תוכן המזל של אותו החודש.

ה’: ניסן, ו’: אייר, ז’: סיוון, ח’: תמוז, ט’: אב, י’: אלול,

ל’: תשרי, נ’: חשון, ס’: כסלו, ע’: טבת, צ’: שבט, ק’: אדר.

לכל חודש יתרונו וחסרונו הייחודיים לו והאות המייצגת אותו, מכילה את היתרונות והחסרונות של המזל. בחירתו של אדם לממש את יתרונותיו. באפשרותו להתגבר על חסרונותיו ולהיפך. הבנת מהות האות, מאפשרת הבנה מעמיקה יותר והתקדמות למיצוי מלא של המזל.

ה’: מסמלת ומכילה, מייצגת ומקיימת יכולת מילולית. אי מימושה עלול להפוך לאילמות.
ו’: חשיבה עצמית והיפוכה תלות מחשבתית.
ז’: התקדמות והתפתחות והיפוכה העצרות ודריכה במקום.
ח’: תפיסה ראלית של המציאות והיפוכה תפיסה פנטסטית.
ט’: יכולת התבוננות והבנה עמוקה והיפוכה שטחיות.
י’: מעשיות והיפוכה בטלנות.
ל’: דבקות במטרה והיפוכה חוסר עניין.
נ’: נטייה לרוחניות והיפוכה התמכרות לתאווה.
ס’: בטחון ושלווה והיפוכה אוזלת יד.
ע’: יכולת ביצועית והיפוכה אוזלת יד.
צ’: עזרה לזולת והיפוכה התעסקות בסיפוק ה’אני’.
ק’: שמחת חיים והיפוכה יגון ודאגנות.
חוסר של אותיות אהוי

אותיות א, ה, ו, י

מרכיבות את שם האל ומסמלות תנועה, חיות ונשמה. הן מסמלות את צרכיו הרוחניים של האדם, את כישוריו הרוחניים. הן מסמלות את היכולת שלו להיות שלם ולמצוא משמעות בחיים, להיות מאושר.

אדם בעל שם בו אין מאותיות אהוי, עלול להיות אדם מאד מעשי שיחסר לו מאלמנטים אלו. רצוי לבנות שם המכיל אותן וניתן להתגבר על חוסר, על ידי שם שנגזר משם מלא יותר כגון : רז מרזיאל, טל מטליה, בן מבנימין וכדומה. כשקוראים את השם בפעם הראשונה, מומלץ לומר את השם המלא ממנו נגזר השם הקצר. הקבלה מתייחסת אל שמות חסרי אהוי כשמות שנכתבו בכתיב חסר כגון תם=תום, נח=נוח, או שהם לקוחים משורש רחב יותר כגון גד=מזל במשמעותה, 7 בגימטרייה, כלומר המילה נפש בגימטרייה קטנה: רמז לנפש בשם זה. דן=קיצור שם האל : דן אני וכדומה.

לאותיות מסוימות מיוחסות משמעותיות רוחניות גבוהות, בהן משתמשים עבור הגנה ושמירה.
ה’: כשהיא חקוקה בכסף, היא מהווה סמל לסגולה ולהגנה.
הא’: כשהן חקוקות בכסף, הן מהוות סגולה להריון וללידה קלה.
נ’: קריאת פסוקים המתחילים באות ומסתיימים בה, מסייעים לפיתוח תודעה של יציאה ממשבר. היא יכולה להפוך כישלון ליתרון, נפילה ולתקומה.
האותיות ה’ ו- נ’ מסמלות את יכולותיו של אדם להתמודד עם קשייו.
ט’: הרואה אותה בחלומו, על פי המקובלים – ‘סימן יפה לו’.
קיימת חשיבות לערך המספרי של האותיות. על פי הגימטרייה: א’- ט’ מסמלות את המישור הפיזי של האדם, אותיות י’- צ’, מסמלות את המישור הרגשי של האדם ואתיות ק’- ת’ (כולל הסופיות), מסמלות את המישור השכלי / רוחני שלו.
על מנת לעזור לאדם לקיים את עצמו בכל מישורי חייו, משתדלים למצוא ייצוג של כל אחת מהקבוצות הללו.

תיקון האותיות

בספרי ‘שם עם מזל’ , נמצאת תפילה עבור מי שמעוניין לבצע את “תיקון האותיות” -פירמוט תודעתי קבלי, מעין ריסט. ברצוני לציין כי כיוון שכל האותיות מכילות את אפיוני האדם השלם, אמירת התיקון מאפשרת לו להרחיב את תודעתו ואת יכולותיו.

כיצד לבחור שמות לבנים ושמות לבנות?

בספרי ‘שם עם מזל’ אני מציע את האפשרות למצוא את השם מתאים עבור הרך הנולד על ידי כמה שלבים:

ראשית, על בוחר השם להיות במצב של שמחה, זו פותחת את כל המעברים הרוחניים. בשלב זה, יש לגשת לילד, להביט בו ולנסות לדמיין אותו כאדם בוגר, לנסות ולחשוב אלו תכונות הייתם רוצים שיהיו בו.

יש לומר בלחש את כל האותיות ולרשום את האות שמצאה חן בעיניכם. לחזור על תהליך זה בשנית כדי לוודא שאתם בטוחים בכך, אך מהסוף להתחלה ולעצור באותה האות שבחרתם על מנת לחוש בה. ניתן להרחיב את התהליך על יד כתיבת האות ולידה מילה העולה אסוציאטיבית (מילים מבורכות). תהיינה אותיות שתתחברו אליהן ולא תהיה לכם בעיה למצוא עבורן מילים מבורכות ותהיינה כאלה שתתקשו למצוא להן מילים. אלה יכולות לשקף את מקור הבעיות שלכם, הן יכולות לחשוף אתכם לנקודות מבט נוספות על חייכם. משמעות נוספת של כל אות ניתן למצוא בספרות בנושא.

את האותיות שעלו בבחירה הסופית יש לומר ליד הילד ולבדוק האם, מבחינת התחושה שלכם, הן מתאימות לו ומשקפות את האיחולים שלכם עבורו. בדקו אם אותיות אלה נמצאות באותיות של החודש בו הוא נולד. לאחר בחירת השם, קראו לילד בשמו, שימו לב לתחושה שעולה בכם, היו סובלניים, בחרו בשם שאכן מעורר בכם תחושה של חיבור לילד, תחושה שנכונה מבחינתכם, אל תסתפקו בפחות.

למאמינים: השם הוא כמו נבואה קטנה, הוא יכול לשמש כלי להורים לדעת מעט יותר על הילד ולהשפיע על חייו. אך יחד עם זאת, יש לזכור, כי עד כמה שקיים הנגלה, קיים עוד יותר הנסתר, ולכל תהליך המתבצע ברמה האנושית, יש תהליכים מתלווים רוחניים, שמעל לבינת האדם.

“השם הוא כמו נבואה קטנה, הוא יכול לשמש כלי להורים לדעת מעט יותר על הילד ולהשפיע על חייו. אך יחד עם זאת, יש לזכור, כי עד כמה שקיים הנגלה, קיים עוד יותר הנסתר, ולכל תהליך המתבצע ברמה האנושית, יש תהליכים מתלווים רוחניים, שמעל לבינת האדם”.

ליצירת קשר ולתאום פגישה עם רזיאל פריגן : 0508026080

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button