אודות

רזיאל תאודור פריגן (נולד ב-13 באוגוסט 1963) הוא קאוצ’ר ישראלי יזם חברתי ונ’ט מורה דרך רוחני, סופר ומרצה המלמד מתוך הקבלה והחסידות את תחום הנומרולוגיה הקבלית.

מנטור הלוקח אחריות אישית על מודרכיו וחניכיו ומלווה תהליכים אישיים להגשמת מטרות. חוקר מיסטיקה יהודית ואת תחומי ההכוונה העצמית, מחקר האושר, הצלחה אישית והגשמה עצמית. ומומחה לבחירת שמות לילוד ולהחלפת שם.

פריגן פרץ לתודעה הציבורית בישראל בעקבות תוכנית הריאליטי של ערוץ 2 התכנית “לסדר את הראש” ומאז הוא מופיע בתוכניות טלוויזיה כמומחה וחוקר תורת הסוד היהודית – הקבלה.

באתי לעולם ללמד שלושה מיומנויות, אהבת חיים. אהבת האמת. ואהבת אדם.

ביוגרפיה

פריגן נולד ברבאט מרוקו  לאביו מיכאל (מכלוף, קלוד) ז”ל הוא נצר למשפחת אפרגאן משפחת רבנים ומקובלים ולאימו רינה ריקה ז”ל נצר למשפחת כהן, אביה הרב משה כהן זצ”ל היה מעמודי התווך ורבה של קהילת קדושים סאלי במרוקו. גדל והתחנך בראשון לציון למשפחה ברוכת ילדים. בשנת 1978 עבר להתגורר בקיבוץ עין גדי, ובשנת 1980 חזר בתשובה בישיבת אור שמח ישיבתו של ח”כ הרב אברהם רביץ ז”ל, היה ממקימי העיר עמנואל שבשומרון.

מפגש משנה חיים

בשנת 1986 נפגש יחד עם הרב שמחה נתן סגל ז”ל עם האדמו”ר הרב אברהם אבא לייפר זצ”ל מנהיגה הרוחני של חסידות פיטסבורג אשדוד פגישה ששינתה את חייו ועצבה את דמותו הרוחנית, כבר באותו המפגש מינה האדמו”ר את רזיאל למנכ”ל מוסדות פיטסבורג והפך למקורבו איש סודו יד ימינו ותלמיד חבר, בין השניים התפתחה ידידות עמוקה.

לאחר פטירתו ב 1990 של האדמו”ר ולאור בקשתו לתמוך בבנו כממשיך דרכו סמך פריגן את ידיו על בנו הרב מרדכי לייפר והצעיד את הישיבה והמוסדות להצלחה ניכרת. נבנה בנין לישיבה במימון עירית אשדוד כמפעל הנצחה לאדמו”ר. הוקם מכון להוצאת תורתו של הרב לאור בספר ‘אמונת אברהם’. הוקמה ישיבה קטנה. ותלמוד תורה כלל חסידי כיום הינו התלמוד תורה הגדול ביותר באשדוד. בשדה הזמר החסידי הולחנו מנגינותיו של הרב בניצוחו של מונה רוזנבלאום ומיד הפכו למעיין המנון תרבותי המושר בכל קהילות ישראל

אדם לאדם אדם

בשנת 2001 עזב פריגן את הישיבה ופתח בדרך אישית, הקים את תנועת “זה אל זה” – יהדות הומניסטית תחת הכותרת “אדם לאדם אדם” כראקציה לשיטה שמייצגה תומס הובס שבספרו “לוויתן” ובו הוא כותב כי טבעו הפסיכולוגי של האדם הוא אגואיסט ואגוצנטרי ואת בני-האדם הוא מציג כאגואיסטים המתייחסים זה לזה כ”אדם לאדם זאב”. בשנים אילו ערך סדנאות וסמינרים ומפגשים אישיים להעמקת המסר ובמקביל עסק בקירוב לבבות בין החברה הישראלית לקהילה החרדית.

יחסי חרדים צה”ל

פריגן אמנם לא שירת בצבא מתוקף “תורתו אומנותו” אולם יחסו למדינה וסמליה וערכיה אינם זרים לו. הוא מקיים קשרים חמים עם הצבא, פריגן מתנדב שנים רבות לערוך את ליל הסדר בצבא עם החיילים, וערך הוא ומשפחתו את ה”סדרים” הגדולים 400 חיילים ואף למעלה. ילדיו ותניו שירתו בצבא, בנו, משה פריגן סרן בחיל האוויר, קצין ראשי לשילוב חרדים בחיל האוויר. זכה לשבחים רבים על גיוס ושילוב חרדים בהיקף חסר תקדים לצה”ל. וזכה לבנות תשתית כלכלית איתנה למשפחות חרדיות רבות.

למודים והוראה

במשך השנים למד לתואר רב והוסמך לרבנות ע”י הרב חיים פינטו והרב יוסף שיינין רבני העיר אשדוד. האדמו”ר מפיטסבורג הרב מרדכי לייפר זצ”ל. הרב אברהם מנחם רבה של מגדל העמק. ולימודיו במחשבת ישראל אף הוכרו ע”י משרד החינוך כתואר M.A אקויוולנטי.

מורי דרכו

פריגן נודע כאוטודידקט מושבע ולמד מאות ספרים בנושאי הכוונה עצמית, פסיכולגיה שימושית, פסיכואנליזה, הושפע עמוקות מתורתו של אריך פרום פסיכולוג חברתי, פסיכואנליטיקאי ופילוסוף יהודי-גרמני, בעל שם בינלאומי. מראשי הזרם ההומניסטי של הפסיכולוגיה. מתורות מיסטיות רבות שמכניסים, אסטרולוגיה, נומרולגיה הקשורות במישרין לאומנויות האינטואציה’ ובמקביל העמיק בחקר ובלימוד הקבלה היהודית. כיום נחשב פריגן למומחה ולבר סמכא למיסטיקה ולקבלה יהודית.

את הדחיפה לכתיבה ולספרות הוא משייך לסופר אריה קוצר ז”ל מנהל ומייסד בית הספר התיכון ‘אריאל’ בראשון לציון ש’בתקופת סוף התיכון – ישיבת אור שמח’ לקח את פרי גן תחת חסותו וטיפח בו את יכולת הכתיבה והיצירה. האהבה למילה הכתובה ולהבעה באמצעות כתיבה.

מכיר אני אישית את כבוד מעלת ידידי החשוב רזיאל פריגן ויודע אני את יכולותיו ותבונתו להרבות כבוד שמיים … רבו הרב שמואל אוירבך זצ”ל בעדות אישית

רבותיו

הרב שמואל אוירבך זצ”ל ראש ישיבת מעלות התורה והמנהיג הרוחני של הפלג הירושלמי

הרב יעקב הורוויץ זצ”ל ראש ישיבת אופקים

הרב משה שפירא זצ”ל הוגה דעות חרדי

רבי אברהם אבא לייפר זצ”ל האדמו”ר מפיטסבורג

הרב שמחה נתן סגל ז”ל בן הר”ר שלמה, יד בניסן תרח”צ – יג באלול תשס”ג ראש ישיבת צדקת יוסף

פרויקט חיים

‘שם עם מזל’ מי אנו על פי שמנו ותאריך לידתנו? המדריך השלם לפי תורת הקבלה.

‘עלה השחר’ – על התורה, פרשנות לתורה מנקודת מבט של קאוצ’ר ומאמן לחיים.

ספרו

סֵפֶר מְסַפֵּר סִפּוּר – בשנת 2004 כתב את ספר ביכוריו “שם עם מזל” בעריכת אורית בן דרור מו”ל ובעלים של חברת MCI, ספר סיכום לסמינר ‘שם עם מזל’ שנערך בביתם בקריית אונו קרוב לשנתיים וסיכם למעלה מ12 שנות מחקר. הספר הוכתר לרב מכר ישראלי ע”י העיתון ידיעות אחרונות, הספר זכה לביקורות ולשבחים רבים.

פעילות תורנית

בשנת -2012 הקים את ‘מורשת הדורות’, במטרה לקרב ישראלים חילוניים למורשת הדורות של העם היהודי, בדרכי נועם תוך גישה של פתיחות, ידידות וקרבה, באמצעות הפקת תוכן משמעותי לאירועים במעגל החיים היהודי, בר מצווה בכותל.

מסובין – האביב החרדי

פעילות חברתית: בשנת 2015 פריגן היה המייסד והעורך של הרשת החברתית ‘מסובין – האביב החרדי’ של הקבוצה הדתית הנקראת ‘החרדים החדשים’. הרשת החברתית ‘מסובין’ בשנות פעילותה השפיעה רבות על השיח הישראלי חרדי והייתה גורם בעיצוב מחדש של החרדיות הישראלית. בעצב רב פרוייקט מסובין – האביב חרדי נסגר בשנת 2018 בעקבות תביעה של זכויות יוצרים.
בסוף שנת 2021 חידש פרוייקט מסובין. את פעילותו וכיום mesubin.biz מתמקד בפתרונות דיור לגרעינים משימתיים של חרדים -ישראלים  מחוץ למרכזי הערים החרדיות, חינוך ממלכתי חרדי וביצירת סגנון חיים לזרם ‘החדש -ישן’ חרדי ישראלי. ובשילוב חרדים בהייטק.

תורתו

פריגן הושפע מחד מכתבי המקובלים, מספרות חסידית עניפה ומהיחשפות לתורת החסידות על ידי מורו האדמו”ר מפיטסבורג אשדוד רבי אברהם אבא לייפר זצ”ל, מתורת הכהן הגדול רבי צדוק הכהן מלובלין, רבי אלימלך מדינוב מחבר הספר בני יששכר. שאב השראה עמוקה מתורת המספרים של המהר”ל. ומעבודת הבירורים ומעבודה שלא על פי כללים של רבי בונים מפשסיחא. בשיעוריו נוהג פריגן לפרש את דברי חז”ל, תוך קישורם למקומות אחרים בתלמוד ובמדרשים, בספרי הקבלה ובספרי המחשבה בפרשנות אקטואלית נועזת במיוחד בחדות בישרות מחשבתית ובחדשנות. בקרוב יוצא לאור ספרו ‘עלה השחר’ קובץ פרשני על פרשת השבוע ועוד.

אקסתרפיה XTP

משפחתו

נשוי לאילנה אלן מאמנת אישית להעצמה נשית ומרצה ליהדות. במקצועה ובהכשרתה הינה מנהלת חשבונות . לזוג יחדיו עשרה ילדים, ועשרים וארבעה נכדים כ”י, שמונה הילדים הנשואים מתגוררים בפתח תקוה, שערי תקוה רמת גן, חשמונאים, גן יבנה, בקרית מוצקין, במודיעין עילית ובאשדוד ושניים מבניו מתגוררים עם אמם, דליה, ממנה התגרש בשנת 2011.

כיום מתגורר בקריית ים אליה הגיע בעצומה של מגיפת הקורונה ב 2019 מעיר התורה בני ברק “התאהב במקום ובתושבים” ומסרב לעבור לכל מקום אחר. הוא פעיל מאוד בחיי התושבים קרית ים בשנת 2021 הקים את קריית ים נט הוא אתר חדשות מקומי ישראלי ועצמאי מקומון אינטרנטי אשר מסקר באופן יומיומי את חדשות התרבות והפנאי המתרחשות בקריית ים.

קאוצ’ר ייעוץ אישי והכוונה

רזיאל פריגן משמש לרבים כרב ומנהיג קהילה, בורר, פוסק ומורה צדק, שביכולתו להכריע בסוגיות החיים. אופיו המיוחד ורבגוניותו מושכים אליו דתיים וחילונים רבים. המושג ‘ללכת לרב’ לבש אצלו משמעויות חדשות. רבים מכנים אותו ‘הרב’ או ‘רבי רזיאל’, תואר הבא להעריך ולכבד את ידיעותיו הרבות בתורה וסודות הקבלה. מתוך הספר 101 מיסטיקנים ישראל יעל חן הוצאת ידיעות אחרונות

תחומי מומחיות: 

יזמות, בניית קריירה, ניהול משבר, ניהול עצמי, ניהול יחסים, ניהול שינוי, בחירה ושינוי שם – לתינוק, לחברה, לעסק, לספר … לפי הקבלה, ניתן להתייעץ על התאמה זוגית לפי הקבלה.

הפסיקו לחלום, התחילו לחיות, המציאות היא מעל לכל דמיון.

אם גם אתם מוכנים לצאת למסע של חייכם יש לי את המפה הכלים והכרת הדרך.

וקצת בנימה אישית כשחגגתי 50 והתבוננתי על האדם שהפכתי להיות ולמקום שהגעתי אליו בחיי … ואהבתי את האדם הזה שנעשה ממני.

עם המון ענווה ויד על הלב הגשמתי עד לאותו זמן את כל חלומותיי ומה ששאפתי אליו עד לאותו רגע, התחתנתי נולדו לי ילדים בורכתי בנכדים מקסימים, כתבתי את הספר שם עם מזל מדריך להורים בבחירת שם ליילוד שנעשה לרב מכר, השפעתי השפעה משמעותית של חייהם של רבים וטובים, הרגשתי שכל מה שעשיתי בחיי עד כה ועשיתי לא מעט, הכשיר אותי להיות האבא שתמיד רציתי שיהיה לי.

ואחרי קצת יותר משלושים שנות ניסיון אישי כהורה כמחנך, כבן זוג אני יודע שזהו הדבר הנכון לתת עצה טובה מתוך בשלות השלמה אישית והוכחת יכולת.

קישורים חיצונים

Back to top button