מאמרים

‘אימא אני מפחד’ הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי ‘מצב המלחמה’? 

כיצד להעניק את התמיכה שילדכם זקוק לו בזמנים מאתגרים אילו.

‘אימא אני מפחד’ הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי ‘מצב המלחמה’? כיצד להעניק את התמיכה שילדכם זקוק לו בזמנים מאתגרים אילו.

כהורה, זה נורמלי לחלוטין להרגיש המום, מודאג ומוצף ממצב המלחמה שנכפה על ישראל. אולם חשוב לי שתזכרו כי תחושות אלו תקפות וכי אינך היחיד שחווה קושי. במצב הנתון דאגה לרווחתך היא חיונית ביותר על מנת לתמוך בעצמך ובילדיך ביעילות. החוסן שלך כהורה יקרין על הסביבה וביחד … נעבור את המלחמה בשלום. כמה עצות זהב שעבדו לי במצבים דומים בעבר רכזתי כאן הדרכה והמלצות שעזרו ויעזרו גם לך לנווט את עצמך בתקופה קשה זו ובו זמנית ולתמוך בילדים שלך ובסביבה.

1. הכירו ברגשות שלכם: חשוב להכיר ולאמת את הרגשות והדאגות שלכם לגבי המצב. זכור שזה בסדר להרגיש מוצף ולחפש תמיכה גם לעצמך. הקדישו זמן לעיבוד הרגשות שלכם כדי שתוכלו לתמוך טוב יותר בילדים שלכם.

2. צור סביבה בטוחה: ודא שהבית שלך הוא מרחב בטוח עבור ילדיך שבו הם מרגישים בנוח לבטא את מחשבותיהם ורגשותיהם. עודדו תקשורת פתוחה והודיעו להם שהרגשות שלהם חשובים ותקפים.

3. שיחות מותאמות לגיל: התאימו את השיחות שלכם על המלחמה לגיל ולרמת הבגרות של ילדיכם. הימנע משיתוף פרטים גרפיים שעלולים לגרום לפחד או חרדה מיותרים. ספק להם מידע מדויק בצורה שהם יכולים להבין ולעבד.

4. צרו תחושת בטיחות: הבטיחו לילדיכם שבטיחותם היא בראש סדר העדיפויות. הדגש את האמצעים הקיימים כדי להגן עליהם, כגון, ממ”ד מאובטח ומאובזר, כוחות הביטחון ושירותי החירום. עודדו אותם להביע את הפחדים והחששות שלהם בגלוי, ולספק מידע המתאים לגיל כדי לענות על שאלותיהם.

5. הגבל את החשיפה למדיה: חשיפה מתמדת לחדשות ולעדכוני מדיה חברתית על המלחמה יכולה להגביר את החרדה אצל ילדים. עקבו אחר צריכת המדיה שלהם והגבילו את החשיפה לתמונות גרפיות או לדיווחי חדשות מדאיגים. עסוק בפעילויות המקדמות תחושת נורמליות והסחת דעת.

6. היצמד לשגרה: שמירה על שגרה קבועה יכולה לעזור לספק תחושת יציבות וביטחון לילדים. הקפידו על זמני ארוחות, שעות שינה ופעילויות יומיומיות אחרות. עקביות זו יכולה לעזור להקל על החרדה ולקדם תחושת רוגע בזמנים לא ברורים.

7. עודדו טיפול עצמי: עזרו לילדיכם לפתח אסטרטגיות טיפול עצמי לניהול רגשותיהם. למד אותם טכניקות הרפיה כגון נשימות עמוקות או עיסוק בפעילויות מרגיעות כמו ציור, קריאה או האזנה למוזיקה. עודדו אותם לבטא את רגשותיהם באמצעות רישום ביומן או שיחה עם מבוגר או חבר מהימן.

8. חפש תמיכה: אם אתה מגלה שילדך נאבק עם פחד, חרדה או קשיי שינה, שקול לפנות לעזרה מקצועית. מטפל או יועץ מוסמך יכולים לספק תמיכה והכוונה חשובה הן לך והן לילדך בזמנים מאתגרים. הם יכולים לעזור לילדכם לעבד את רגשותיו, לפתח אסטרטגיות התמודדות ולספק להם מרחב בטוח להביע את דאגותיו. בנוסף, טיפול יכול להציע לך כהורה מרחב לעבד את הרגשות שלך ולקבל הדרכה כיצד לתמוך בילדך בצורה הטובה ביותר.

זה לגמרי בסדר שאין לך את כל התשובות אבל עדיין היו כנים עם ילדיכם אם אינכם יודעים משהו והרגיעו אותם שתמצאו יחד את המידע. התמקדו בבניית חוסן, אמפתיה וחמלה בתוך המשפחה שלך. על ידי מתן סביבה תומכת ואוהבת, תוכלו לעזור לילדיכם לנווט את המצב ולעבור את התקופה המאתגרת הזו בשלום.


 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

בדוק גם
Close
Back to top button