אקסתרפיהחודשים

נולדת בחודש תמוז, גלה מה זה אומר עליך.

תמוז מסמל את הוויית החיים ואת הפחד לאבד אותם.

המשמעות האישית חודש תמוז מזלו סרטן לנולד בו לפי הקבלה

“המליך אות ח’ בראיה וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם סרטן בעולם ותמוז בשנה ויד ימין בנפש” – ספר יצירה פ”ה, מ”ח

החודש הראשון בחודשי הקיץ מסמל את המציאות הפיזיקלית של החיים. לכל החומרים יש תכונה משותפת – רמת חום, החום הוא הכלי שדרכו נבחנים החיים. תמוז הוא חודש של חום, שמש, יציאה מן האביב אל הקיץ, חודש של מעברים. תמוז מסמל את הוויית החיים ואת הפחד לאבד אותם. את ההבנה עד כמה הם ארעיים. סמל החודש הוא “אכול ושתה כי מחר נמות”. הוא מסמל את השמש, את האור שדרכו החיים נעשים מודעים לעצמם. תמוז הוא סמל של יצר החיים, של הרצון החזק מכל לחיות.

הוא חודש של בחירה בין חיים של טוב לחיים של רע, בין חיים של צמיחה וגדילה לבין דריכה במקום ונסיגה. השמש מקיימת את החיים עלי אדמות, היא הכוח היוצר והבונה, וכך גם חודש זה. זהו חודש זהו חודש שבו האדם אינו מסתפק במרחבי הקיום הנראים לעיניו ומחפש אחר הגנוז, הטמיר והנעלם אותו הוא מוצא בחיים ברומו של עולם. יש לו צורך בחוכמה ועם כל זאת, גם צורך בחיים המחוברים לקרקע, ובמערכת גומלין שבין שמיים לארץ. השמיים לא יתנו את טובם, את הגשם, בלי שהאדמה תבקש זאת. זה חודש של זרימה, של המשך ומעבר ממצב אחד למצב שני.

בן חודש זה זקוק לתפיסה עתידנית של החיים. יש לו צורך לקיים את עצמו בתקווה לעתיד טוב יותר, בעיניו משמעות ההווה הינה חלק מהמרקם העתידי של חייו.

הוא זקוק ללמוד את הדברים בדרך הקשה של התנסות וחוויות, הוא מוצא בתוכו את המורה, ומורה לעצמו את הדרך. יש לו יכולת מדהימה להפוך את החושך לאור, כשהוא מתרומם מעל ה”כאן ועכשיו” הוא רואה בעולם החשוך עולם של שקר, ונושא את נפשו אל אידאות, אל אוטופיות ואל חברה טובה יותר. הוא מוצא את דרכו בהתענגות ובמילוי תאוותיו מחד גיסא, ובעזרה לזולת מאידך גיסא. הוא מבין את צרכיהם הפשוטים של בני האדם, ומשתמש בהבנה זו כדי לעזור להם, הוא רחמן וגומל חסדים.

יש לו צורך לתמרן את חייו כבתוך מבוך, גם כשהדרך ברורה ומובנת. הוא רואה ב”שם” את מקור הצלחתו, ואת אופן חשיבתו. הדרך שבה הוא לומד את עולמו כמעט שאינה מובנת לסביבתו אבל עבורו היא ברורה וטבעית.

הוא חסר מנוחה, חייו הם שרשרת של פרוייקטים, במקום שמסתיים האחד מתחיל השני. יש לו צורך לתמרן את חייו כבתוך מבוך, גם כשהדרך ברורה ופשוטה. יש בו תכונה המביכה את השני, הוא מאמין שהחיים הם מאבק אין סופי וש”אם לא בוכים לא גדלים”, לכן הוא מרבה לדבר על מאבקיו וקשייו.

הוא עומד על דעותיו בנחישות חסרת פשרות, גם אם יכשל כתוצאה ממעשיו, הוא מאמין בצדקת דרכו ובכך שהבין נכון את מציאות חייו. עם כל זה, כשמתבררים לו הדברים באור אמיתי, הוא הראשון להודות בטעות ולפעול מייד לתיקון העוול שנוצר כתוצאה ממעשיו.

הוא אדם פיקח ומציאותי מאד. למרות נטייתו הטבעית לחולמנות, הוא מתעניין בנושאים רבים, אבל תמיד יצפה בדברים כמי שאינו נוטל חלק או אחריות על האירועים. הוא אוהב לעזור לחלשים, ותמיד יראה כשווה להם ויציג את עצמו בפחות מערכו האמיתי, אולם שאיפותיו הנסתרות הינן גבוהות ביותר. הוא רגיש ומגלה את רגשותיו לסביבה.

 

יש לו יכולת מדהימה להפוך את החושך לאור.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“ראובן בכורי אתה כוחי וראשית אוני, יתר שאת ויתר עז. פחז כמים אל תותר כי עלית משכבי אביך אז חיללת יצועי עלה” –בראשית מ”ט ג’-ד’

סיסמתו של בן חודש זה היא “תוכי כברי” או “אתה רואה אותי כמות שאני”. מאד חשוב לו הדימוי החיצוני שלו. אין כמוהו זקוק להערכה של סביבתו.

המילה “חום” אינה מבטאת מספיק את הצורך שלו בסביבה תומכת. הדרך אליו היא באמצעות הענקה של חמימות ואהבה. יש להתייחס למעשה הקטן ביותר שלו כאל מעשה גדול. בעיניו כל מעשה שהוא עושה הוא גדול.

בילדותו הוא נוטה לרחף, כבר אז הוא בונה את עולם האידאות שלו ובעצם בונה את עתידו, לכן יש לדאוג שמגיל צעיר ידע ויבין למה הוא נועד. הדרך אליו עוברת דרך ליבו, תנו לו רק הזדמנות והוא ישפוך את ליבו בפניכם.

מעשי השטות שהוא נוהג לעשות, וכמובן מייד להצטער עליהם, הם הכלי שלו ללמוד את הסוד הגדול של הדרך חזרה אל עצמו. הוא אוהב לשחק במחבואים במקומות מסתור חשוכים.

הוא רוכש ידע באמצעות הסתכלות בחפצים, ולכן מומלץ להציפו בתמונות אשר יפתחו את יכולת החשיבה שלו. כשיגדל, קחו אותו לטייל, הוא יאהב לראות נופים, בניינים יפים וכד’. חוש הצילום של מפותח, המצלמה היא חברתו הטובה, חוג טוב לצילום יעיל בהרבה משיחות אתו.

הופעתו בקרב חבריו בונה את מעמדו האישי, לכן השתדלו שיתלבש בבגדים המתאימים לו ובצבעים הנכונים, הם עוזרים לשמור על תדמיתו המכובדת. יש בו עצב מודחק, באמצעות המלודרמות הוא משחרר החוצה את רגשותיו. אל תייחסו חשיבות רבה מדי לבכיותיו על מעשי חבריו הפוגעים בו, כביכול. יש לו תאבון בריא לחיים ולמה שמשתמע מכך, יש לכוון זאת לאפיק חיובי של עזרה לזולת, הטבה לאחר, והשתתפות בכאב ובצער.

לפעמים מתגלה בו מידה של קנאה המוסתרת מתחת לפני השטח, במקרה כזה צריך לעודד אותו לפתח את פנימיותו ולהבין את מיוחדותו בעזרת הפניית יכולותיו לטיפול באחר.

ילדכם יאהב את משחק הרופא, הוא יקשיב לקטנים ולחלשים ממנו, וזהו אות שכך הוא רוצה שיתייחסו אליו.

יש בו אהבה בלתי מוסברת לדמויות שליליות, הוא מזדהה אתן בסתר ליבו, ומנסה לראות בהן את הטוב, ולכן כדאי למנוע ממנו צפייה בתוכניות טלוויזיה המציגות דמויות שליליות. הגישו אליו חייבת להיות ישירה ובלתי אמצעית.

לפעמים, בן חודש זה מתנתק מהמציאות, אז יש צורך לדאוג לו לסביבה תומכת, למקום משל עצמו, כדי לעזור לו להתחבר עם עצמו. אפשר להשלים את הצורך שלו באידאות גבוהות באמצעות ספרים.

חבקו אותו ולטפו אותו, הוא זקוק להרבה מגע פיזי. יש לו צורך בסביבת מגורים יפה ומטופחת, הצבעים שמחזקים ומאפיינים אותו הם גוני האדום.

הוא משתדל להפגין ידענות, ויפגין בפני מוריו שבעצם הוא יודע יותר מהם. הוא משתדל לקנות את לב הבריות בכל דרך שתהיה בידו לשאת חן. הוא אוהב ליהנות מהחיים אבל מסתיר צורך זה מתחת לכיסויים רבים, למדו אותו ליהנות בגלוי מכל דבר שהוא עושה. הוא לא יכול לחיות בדוחק וצמצום.

גם בימים רגילים פנקו אותו במאכלים מיוחדים בהפתעות, או בבגד חדש. זה ישמח אותו מאד.

 

הוא לא עושה מעשים קטנים, הכל אצלו גדול.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש תמוז על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט ראובן, המסמל את חודש תמוז, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: ראובן, חנוך, פלוא, חצרון, כרמי, הושע, בארי

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

יהורם (מסמל יכולות פיזיות), נהר כוש, נחל שורק (מסמלים יכולות רגשיות), עובדיה (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש תמוז, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש סיוון, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ח, ת, ד, א, ס

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש תמוז מומלץ לשלב את הצבע האדום בסביבתו הקרובה.  האדום מקרר את מזגו החם ועוזר לו להתחבר לפנימיות שלו.

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד תמוז, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי תמוז מומלץ לענוד או לשאת את אבן האודם (SARDIUS).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש תמוז זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק צ’ (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש תמוז:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום הרביעי נשיא לבני ראובן אליצור בן שדיאור: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן אליצור בן שדיאור” (במדבר ז’, כ”ד-כ”ט)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש תמוז

לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

לילידי תמוז, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “לשארית נחלתו” – האדם צריך להתמודד עם המחילה בעצמו ולא באמצעות מגשרים ומפייסים.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן תמוז הינה בחזה, בקיבה ובמערכת העיכול, הוא סובל מעצבנות וממתיחות.

תרגלו איתו יציבה נכונה. בעייתו היא דחיקת כל הקשיים פנימה, דבר הגורם לכאבים בחזה. בבגרותו מומלץ לו לדחוק משקולות ידיים לחיזוק שרירי חזה. הוא צריך תזונה קלה מספר רב של פעמים ביום. הרעב מהווה אצלו גורם נוסף למתח. הוא זקוק לתזונה המכילה מוצרים בעלי השפעה מרגיעה (כגון פסטות) ולא להרבות באכילת מזונות מתובלים. העיכול שלו הוא איטי, ולכן לא מומלץ לו להרבות באכילת בשר אדום. בתקופות של לחץ נפשי הוא מאבד את התיאבון. מומלץ שימעט בשתיה בזמן האוכל.

 

 

 

 

 

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button