אותיות

האות ק’ בראש השם מה היא אומרת עליך

ק' היא אות המצעידה אותך קדימה, היא אות של התחלה, של זריחה.

קוף

מקביל לחודש אדר

תכונה חיובית – שמחה

היפוכה – יגון

תכונת המזל – השתנות

כוכב שולט – צדק (יופיטר)

צבע – אדון יין

שבט – נפתלי

סמל – איילה

כלי נגינה – פסנתר

מילת מפתח – מסיכה

מלאך ממונה – סומיאל

 

“קו”ף זה משה אבי החכמה אבי כל הנביאים, שהקיף לפני פרעה כל מיני חכמה, וכל דברי בינה, וכל דברי דעת, וכל דברי השכל”

(אותיות דרבי עקיבא)

“וק’ ור’ הן אותיות הנראות על צד הרע, וכדי שיתקיימו הן לוקחות אות ש’ בתוכן ונעשה, הצירוף קשר שהוא לשון חיזוק וקיום”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הקריאה והקדושה לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“קרוב ה’ לכל קראיו לכל אשר יקראהו באמת”

(תהילים קמ”ה, י”ח)

 

ק’ מסמלת את כל מה שקדוש לנו, את כל מה שמעבר לרגיל, לחולין. מסמלת את המיוחד. את קדושת החיים!

ק’ מכילה תכונה היקפית, את תקפותם של חוקי החיים, את הצורך לקיים את החיים במקום מוגדר וידוע מראש, את הצורך בכבוד עצמי, בקוממיות. הופכת את הקצוות לבני השגה, היא אות שמקרבת בין רחוק לקרוב, מקשרת וקושרת. יש בה גם יסוד קר מנוכר שיוצר קיפאון. אות שקונה קניינים בחומר וברוח.

ק’ היא אות המצעידה אותך קדימה, היא אות של התחלה, של זריחה. היא מגלה בהווה דברים מהעבר, דברים קדומים. היא אות שיודעת להפוך את הקדרות לשמחה.

היא אות המבחינה בקולות, אות קוצנית, עוקצנית. אות של קריאה והזמנה, אות שקושרת אליה את כל סוגי האנשים. אות המבטאת קריסה מערכתית המתבקשת בסיומם של תהליכים. אות קולטת, מבטאת רוחניות, מייצגת את הבושם הטוב (הקציעה-סוג של בושם).

אות המסמלת את היכולת להתחלק עם אחרים וגם לחלוק על דעתם. מסמלת את קרן התקווה.

 

ק’ היא אות של קירוב, מייצגת את קבלת הקיים, את הקפיצה קדימה, את קדושת החיים!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

קבלה, קדוש, קדם, קול, קומץ, קיים, קפיצה, קרוב, קרקע, קשר

 

מספר על האדם

 

יש לו יכולת מצוינת לפריצה קדימה, הוא יכול להפוך רעיונות נשגבים, בלתי אפשריים לבני ביצוע, לממש אותם.

ק’ בשם, מסמלת התעניינות עמוקה ברוחניות. אדם שהאות ק’ מצויה בשמו הוא בעל קליטה מצוינת, יכולת הטמעת רעיונות ויכולת תכנון ארוך טווח. הוא יכול לחיות כשהוא מונחה על-ידי מטרות גבוהות יותר. יש לאדם זה צורך בהחצנת ובהאדרת ה”אני”, לא פעם על חשבון אחרים. הוא קניין מעולה בכל תחום, הקניין הוא משמעות חייו.

 

יש לו צורך שקולו יישמוע בכל מקום, לעיתים בקולניות. כשאין שומעים בקולו הוא נעשה קוצני.

 

הוא בעל יכולת משחק וחיקוי, צחוקו נובע מתוך כעסו, ויגונו מתוך שמחתו (הליצן הבוכה). בגלל זכרונו הנפלא, הוא מרבה להתעסק בעבר. תכונה המאפשרת לו להיות אנתרופולוג מעולה.

 

התכונה הבסיסית שלי היא התנועה בין צחוק לכעס, בין שמחה ליגון.

 

האות ק’ המופיעה בשם מסמלת יכולת עשייה וביצוע. איש שהאות ק’ מופיעה בשמו הוא מורה מצוין, למדן, מעמיק ושקדן המוצאת את שלוות חייו בקריאה.

הוא איטי, אוהב חיי תענוגות. הוא טוב ומיטיב, אוהב אדם ודורש טוב לסביבתו. הוא שונא עוולה ורוע. בטבעו הוא איש צדק הדואג לכולם והאחרון לדאוג לעצמו. עולמו הפנימי הוא עולם הרגש והתחושות. הוא אדם מופנם, המסתיר בגאוניות את רגשותיו.

 

חייו מלאי תהפוכות, הוא נע בין הצלחה לכישלון, בין האסור למותר בתנועה מתמדת. הוא אינו מוצא את שלוותו במקום אחד, ועובר ממקום למקום. כל זמן שרוחו טובה עליו הוא בעל שאיפות גבוהות, כשלבסוף הוא נעצר זה בגלל שרוחו נופלת.

 

יש בו מידה רבה של ותרנות, גבהות רוחו מאפשרת לו להיכנע לדעתם של אחרים. הוא צמא חיים, נהנה מרכושו ומהשגיו, וקיומו אינו מוכתב על ידי פחדים. הוא מתחבר בקלות לצד החיובי והאופטימי של החיים ומתרחק מנרגנות ומלשון הרע. הוא מקיים את הבטחותיו ועומד בדיבורו. יש בו תמימות שמושכת אליו אנשים ערמומיים ונוכלים, אם ייפגע מהם יסתגר מסביבתו החיצונית כדי להגן על עצמו.

 

קשה לו לקבל החלטות, קשה לו לקבוע עמדה קבועה שתלווה אותו כברת דרך. קשה לו לתפקד בסביבה מרותית, ויחסיו עם בני אדם, בדרך כלל, רדודים ושטחיים. הוא נוטה לחיצוני, למעטפת, ל”קליפת” הדברים.

 

הוא נמצא בתהליך תמידי של למידה, הוא חי ביושר פנימי, וקשוב לרגשותיו. רק כשהוא מוצא קשר אמיץ עם בן זוג או עם חברים טובים, יכול לשחרר בדרך חיובית את רגשותיו הנובעים מקנאה, טינא, שנאה או כעס.

בהכירו את טבעם של הרגשות, הוא מגונן על עצמו באמצעות מחשבות נעלות ומוסריות. הוא כופה על עצמו חוקי התנהגות נאותים, ושואף למערכות יחסים צוותיות מושלמות.

 

עולמו הפנימי הוא עולם הרגש והתחושות.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. אצל בעלי שמות המתחילים באות ק’ – קול, צרידויות, קול נעים/לא נעים, קנה, קיבה, קיבה עצבנית, כיבים בקיבה. קורקבן בעיות מעיים.

 

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות מאנרגיית האות ק’ הינן קרוביו, עליו ללמוד לשמור גבולות בינו לבין קרוביו. קבלה – עליו ללמוד לקבל מאחרים.

 

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ק’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגיות לתיקון הנפש: קישינו עורף, קפיצת יד.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button