אותיות

אות ת’ בראש השם מה היא אומרת עליך

ש בה תום, תמימות, הגינות פנימית. היא אות תבניתית, אות של תקווה, ותנחומים

תיו

ערך מספרי – 400

מקביל ליום שבת

תכונה חיובית – חיניות

היפוכה – דחייה

תכונת המזל – מפרה

שער לתודעה – פה

כוכב שולט – צדק (יופיטר)

צבע – תכלת – ישות רוחנית – דוד

ישונת רוחנית נשית – אלישבע

כלי נגינה – שופר תרועה

מילת מפתח – תום

מלאך ממונה – צדקיאל

 

“אל תקרי תי”ו אלא תאוה, זה תאוותם של בשר ודם, שהוא מתאווה בעוה”ז בכל יום ויום”

“אותיות דרבי עקיבא)

“כשרצה לברוא את העולם באו כל האותיות לפניו מסופן לראשן, והתחילה האות ת’ להכנס בתחילה. אמרה רבון העולמים: טוב לפניך, לברוא בי את העולם, כי אני החותמת הטבעת שלך שהיא אמת, ואתה נקרא אמת, יפה למלך להתחיל באות אמת, ולברוא בי את העולם. אמר לה הקב”ה: יפה את, וישרה את, אבל אין את ראויה להיות רשומה על מצחותיהם של אנשי אמונה, שקיימו את התורה מן הא’ את ת’ וברשימתך ימותו שאת חותם המות, ומשום כך, אין את ראויה לברוא בך את העולם, מיד יצאה”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“התהלה והתפארת לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“תהילת ה’ ידבר פי ויברך כל בשר שם קדשו לעולם ועד”

(תהילים קמ”ה, כ”א)

 

ת’ היא אות הסיום, תם ונשלם. היא משלימה את התמונה, ת’ היא אות משקפת. תו הוא סימן, כתב.

יש בה תום, תמימות, הגינות פנימית. היא אות תבניתית, אות של תקווה, ותנחומים, כי היא מסיימת את הכל (האות האחרונה).

היא אות של תמורות, יכולה להפוך טוב לרע ורע לטוב. יש לה תכונה של תועלתיות, תובעת תמורה, כי יודעת שזה הסוף.

זו אות של תחנונים, של תובענות, לא מסתפקת בתבניות אלא מחפשת את התוך של הדברים. של תחנה סופית, מסמלת תבל ומלואה.

אות של תבונה והליכה בתלם. אות של שינויים, של תרגום, של שינוי, אות שגורמת לדברים לקרות, אות של פעולה. אות של תהייה על מה שהושג.

 

ת’ היא אות של סיום הקושר הכל להתחלה, מייצגת את התום, את התמורה, את התבונה!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

תאווה, תבונה, תהילה, תחומים, תום, תמורה, תקיפות, תעודה, תרומה, תשובה

 

מספר על האדם

 

סוף מעשה במחשבה תחילה. האדם קוטף את פירות הצלחתו אחרי מאמצים ארוכים. הסמל שלו הוא עץ התמר שפרותיו נמצאים בובה רב. אדם שהאות ת’ מצויה בשמו הוא מלא תקווה והתחדשות גם אם חייו קשים. הוא מבין שבסיומה של דרכו, רצופת הקשיים תימצא תגלית מעניינת, וכל נקודה בדרך היא בעצם נקודת התחלה.

תעייתו בדרך מובנת לו, עולם התוהו שלו נהיר לו, הוא אדם שמקבל תנחומים ומנחם. דרכו מאומצת ורוויה בקשיים אך תמימותו הרבה היא תרופה הממתיקה את מאמציו הכבירים.

יש בו נאמנות, הוא תמיד נמצא כשצריך אותו. איש של תוכניות, שאינו מסתפק בהיבטים החיצוניים של הדברים, אלא בתוכנם. רואה את החיים כתשר, כמתנה.

 

המאפיין הבולט ביותר של אדם זה הוא הצורך בנשיאת חן. הוא משרה בשני תחושה של בן משפחה קרוב ומקרין נינוחות על סביבתו.

באורחות חייו ניכר שהדרך חשובה לו יותר מהתכלית, האופן שבו הדברים מתבצעים חשוב לו יותר מהמטרה.

הוא הולך מחייל אל חייל ולא פעם, דווקא בשיא, הוא מבצע תפנית ומתחיל את כל מההתחלה. יוצר מצב של סוף ההופך להתחלה של דבר חדש.

על תעודת הסיום הוא בדרך כלל מודה בענווה למוקיריו כשבליבו הוא מכין את הפרוייקט הבא.

 

תחביבו הוא נסיעה. הוא תמיד בתנועה, אבל חייב להיות מוקף בחברה בכל רגע בחייו. בנדודיו הרבים הוא מחפש שלווה ודרך להשקיט את חוסר המנוחה הבסיסי המלווה אותו.

 

הוא חי את חייו בקטעים, מחלק אותם לפרקים וחי כל פרק בנפרד.

 

יש בו מן הכניעה והצורך לרצות את סביבתו עד כדי התבטלות. הוא חי בתחושה שהטוב נמצא מחוצה לו, ורק אם ילמד איך לרצות אחרים יגע הטוב גם בו.

בגלל שהוא חי בתחושה שהאחרים טובים ממנו ועולים עליו, יהיה מליץ יושר ויחיה בתחושה של חוסר סיפוק מתמיד. חייו עוברים בתחושה של “גן העדן האבוד” ושאלת חייו היא למצוא את הדרך חזרה לשם.

 

הוא עסוק בבריאותו וזקוק למנוחת הנפש ומכאן חיבתו הנודעת לטבע, לגנים, למקורות מים וכד’.

הוא נוטה לנקוט עמדות קיצוניות, נטייה זו היא מקור הבחירה שלו, או ליהנות מהחיים ולקבל מהם את טובם ועיקרם או לברוח למחוזות של חידלון וקיפאון.

 

הוא מזהה את עצמו באמצעות תפקידיו, באמצעות מעמדו. חשוב לו שעבודתו תעניק לו יוקרה חברתית.

 

הוא לא חי את רגשותיו אלא את האינטרסים שלו, ומצב זה יוצר אצלו תחושת משבר קבועה. הוא רוצה לקבל, אבל לעולם לא ירגיש מלא. הוא תמיד בדרך למילוי מאוויים אחרים. הצורך לקחת, יוצר אצלו מורת רוח. סביבתו רואה בו אדם קר, מחושב ונבון.

 

יש לו הופעה דומיננטית שנעלמת בדרך כלל במפגש עם אנשים בעלי עוצמה ומעמד חזקים משלו. כלפי חוץ הוא מפגין חיוך ושמחה ובפנים הוא משתוקק לדברים שאינו יכול לקבל הגורמים לו שיהיה שרוי בעצב.

 

את תקוותיו הגדולות יוכל למלא רק בחיי נפש פעילים. ככל שעולמו הנפשי והרוחני יהיה מלא ופעיל, ככל שידע מי הוא באמת, ימצא את שלוות נפשו. ההבטחה הגדולה עבורו היא שלמרות הדרך הקשה, יגיע למטרתו.

 

הוא מלא תקווה והתחדשות.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. לבעלי שמות המתחילים באות ת’ יתכנו בעיות תולעים.

 

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות מאנרגיית האות ת’ הינן התויות, אדם שבשמו מצויה האות ת’ מקטלג בני אדם לפי הגדרות ידועות מראש, הוא בעל תאבון, בעל תאווה ותמים.

 

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ת’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש: תיאוונו, תעינו, תעתענו, תשומת יד, תימהון לבב.

 

 

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button