חודשיםתיירות

נולדת בחודש אדר גלה מה זה אומר עליך

הוא צומח בעיקר דרך הצחוק הנותן לו תחושת מלאות.

עיקרי הסיפור
  • הוא צומח בעיקר דרך השמחה
  • אירוע משמעותי י"ד ט"ו פורים
  • י"ג באדר תענית אסתר
  • ט"ו באדר 30 יום לפני ליל הסדר
  • ז' באדר יום לידתו ומותו של משה רבינו 'אבי התעודה'
  • שייך למזלות יסוד המים
  • תכונה - קבוע
  • אות מזל ק'

משמעות חודש אדר מזל דגים לפי הקבלה

“המליך אות ק’ בשחוק וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם דגים בעולם ואדר בשנה וטחול בנפש” – ספר יצירה פ”ה, מ”י

זהו החודש הממוזל ביותר בשנה, ועל פי הלוח העברי הוא נחשב לשיא השנה. יליד אדר תופס את חייו כשרשרת של חוליות הבנויות חוליה אחר חוליה מהתחתונה ועד העליונה שבהן. הוא מרגיש מלא עד גדותיו, ולכן הוא חי בהרגשה שהעולם קטן עבורו, ופונה למרחבים האין סופיים מעל המקום והזמן. הוא רואה את עצמו כמעין עץ הפוך, שורשיו בשמיים והצמרת כאן בארץ.

הרגיל לא מתקיים בעולמו, הוא חי בפנטסטי, בגדול, בנשגב. אין משהו פשוט עבורו, כל דבר חייב להיות חלק ממערכת גבוהה יותר, חלק מאידיאל רחב יותר.

בן חודש אדר הוא רב גווני, יש בו אהבה לכל הנשגב והנאצל שביצירה האנושית, הוא רואה במשורר את מי שמקיף את ההוויה השלמה וכך הם גם חייו, מלאי שירה ופיוט.

אדר הוא חודש של קיצוניות ותהפוכות, של מעברים מהגבוה ועד הנמוך, מהנשגב לדל ולנלעג. תכונת השתנות זו באופיו מקנה לבן החודש את המקום הראשון בין השחקנים, הוא לא רק השחקן המגלם דמות, אלא גם הדמות בתוך המשחק. בגלל ריבוי הגוונים באישיותו וחוסר זהותו הפנימית הוא יכול לאמץ לעצמו דמויות שונות, תכונה המקנה לו יתרון אם ירצה לעסוק בריגול.

הוא נושא הפכים, או שהוא הפושע בעל לב הזהב, מעין רובין הוד הגונב על מנת לעזור לחלש או שהוא הצנוע והצבוע.

הצורך של במרחבים מרחיק אותו מה”אני” שלו, ומשקיע אותו בצרכים אנושיים רחבים יותר, בצרכיהם של האחרים בסביבתו. בגלל תכונה זו זיהוי ה”אני” של בן חודש זה מתבצע באמצעות הגוף וצרכיו. הוא רואה באוכל ובסגנונו את צורת הביטוי האישיותית שלו.

יש לו חיבה למגע פיזי, לצורך בליטוף, בצחוק ובשעשועים, בקלות הדעת שנלווית בדרך כלל להתפוגגות הרצינות. הוא צומח בעיקר דרך הצחוק הנותן לו תחושת מלאות. יכולת ההשתנות המדהימה שלו גורמת, מתחת לפני השטח, לחרדה ויוצרת בו את הצורך בחיזוקים באמצעות שמחת החיים.

זהו חודש של סיומים ברמה מסוימת וגם של התחלות של השלבים הבאים. הוא מונע על-ידי התחושה שאפילו הדברים הטובים ביותר מגיעים לסיומם, ו”אם לא עכשיו אימתי”.

בן החודש מוכן להסתכן, ומהלך על חבל דק מתוך בטחון בצדקת דרכו, הוא בטוח שאפילו ברגעים הקשים הכל יכול להתהפך מהגרוע ביותר לטוב ביותר. תכונה זו יכולה לגרום לו להפוך למהמר. אף פעם הוא לא שבע רצון ממה שיש לו, כיוון שמבחינתו הוא צריך את הכל כדי לקיים את חייו.

אהבתו למילה המדוברת והכתובה היא גדולה, והוא משתמש בה בחינניות מדהימה בבואו להציע פרשנויות חדשות ולהצדיק מעשים כושלים. הוא עשוי להוליך שולל באמצעות הדמגוגיה המתוחכמת שלו. יכולתו להסביר כל דבר מעמידה אותו בשורה הראשונה של הדוברים והמסבירים. מתחת למעטה הדברנות, מצויה אישיות עצלה ורפויה ולמרות כשרונו לטייח באמצעות זריזות הנראית לעין וניידות קלילה וחיננית, הוא ממהר לסיים את הדברים על מנת שיוכל לחזור למנוחתו. משיכתו הטבעית אל המענג גורמת לו, לא פעם, להסתכן על מנת לרכוש לעצמו אמצעים למיצוי רצונותיו.

 

הוא צומח בעיקר דרך הצחוק.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“נפתלי איילה שלוחה הנותן אמרי שפר” – בראשית מ”ט, כ”א

התכונה הבסיסית המאפיינת חודש זה היא היכולת להשתנות בלי הרס אישיותי ניכר, זהו הנכס העיקרי של יליד חודש זה.

תכונה זו הופכת לקו מתאר אישיותי, אשר לובש צורה ופושט צורה כמי שלובש מלבוש, דבר המסביר את יכולת החיקוי והמשחק שלו. כשאתם רואים שילדכם משתנה בלי הרף מול עיניכם, הדרך הנכונה היא לקבל תכונה זו ולא לנזוף בו, עליכם להבין שהתנהגותו מונחית על-ידי חוויה פנימית שאם לא תאפשרו לה להתקיים, ילדכם ישקע במצב רוח רע.

אפשר לתגבר אותו, כבר בגיל הרך, באמצעות הכנת ארגז תחפושות שיימצא באופן קבוע בחדרו ויכיל פריטי לבוש מגוונים ומסכות, אשר יאפשרו לו לבטא את הדמויות השונות המתרוצצות בתוכו. תוכלו גם להכין איתו תלבושות מיוחדות, ובדרך זו ללמוד ולהבין מהן הדמויות החביבות עליו. תנו לו לשחק בתאטרון בובות, התרפיה הטובה ביותר שלו היא דרמה יוצרת.

יש פעמים שאישיותו פונה פנימה אל תוך עצמו בניסיון לחטט בחלקים הגבוהים ביותר של נפשו ונשמתו. אז הוא מנסה למצוא את התשובות במקור אישיותו, וליצור לעצמו עולם שבו הוא ההתחלה וגם הסוף. הדבר הטובה ביותר לעזור לו היא באמצעות שיחות עמו. תלמדו מהן על עולמו הפנימי ותלמדו אותו כיצד ליישם את רעיונותיו.

יכולת זו עשוייה גם להתפתח להתעניינות עמוקה בפילוסופיות חברתיות אשר יסייעו לו למצוא תשובות לשאלותיו על מהות החיים. עם כל זאת, אפשרו לו במקביל לצאת מבדידותו אל תוך עולם של ילדות שמחה, לצורך איזון.

אל תנסו למקד אותו בנושא אחד, אפשרו לו להכיר מגוון רחב של נושאים. צריך לסייע לו להתבטא בדרך רחבה ביותר.

חשפו את ילדכם לכוחה של המילה הכתובה והמושרת באמצעות קריאה של ספרים, שירים וסיפורים מחורזים. דאגו שהמטפלת והגננת ידברו אתו בשפה ראויה ותקינה.

אם ילדכם נראה לכם רציני ואיטי, קבלו זאת בהבנה, המגושמות שלו והאיטיות הן חלק מתהליך ההתאזנות שלו ברמה של נפש וגוף.

חודש אדר שייך ליסוד המים, ומצריך התייחסות רגישה מאד לבן מזל זה. למרות שיש בו התנגדות למים, השהייה בתוך מים היא המקור להרגעת רגשותיו הסוערים וכעסיו הפנימיים והחיצוניים. שעורי שחייה ייטיבו עימו גם מהבחינה הרגשית וישפרו את יכולותיו המוטוריות. אפשר לרכך את התנגדותו למים באמצעות מגע בלתי אמצעי דרך טיולים למקורות מים, מוסיקה המשלבת גלי ים, קולות מפלים וכד’.

הוא לובש ופושט צורה כמי שלובש מלבוש.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש שבט על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט נפתלי, המסמל את חודש אדר, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: נפתלי, יחצאל, גוני, יצר, שלם, יוכבד, מרדכי, אסתר.

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

יותם (מסמל יכולות פיזיות), נהר הגדול, נחל הגד (מסמלים יכולות רגשיות), צפניה (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש שבט, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש שבט, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ק, ג, ד, ב

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש אדר מומלץ לשלב את הצבע האדום יין בסביבתו הקרובה.

האדום עוזר ליליד חודש זה להתחבר לאנשים בסביבתו ולשפר את ביטויו האישי.

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד אדר, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי אדר מומלץ לענוד או לשאת את אבן השבו (AGATE).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש אדר זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק קכ”ו (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש אדר:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום שנים עשר יום נשיא לבני נפתלי אחירע בן עינן: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: אף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן אחירע בן עינן” (במדבר ז’ ע”ח-פ”ג)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש אדר

לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

ליליד אדר, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “אשר נשבעת לאבותינו” – לנסות לראות את הצד החיובי בשני ואם לא מוצא כזה, לנסות לחפש מסביב לאדם משהו חיובי.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן אדר הינה בכפות רגליים, הוא עלול לסבול מבעיות נפשיות ורגשיות, ובבלוטות לימפה, ומחולשה.

הוא צריך הרבה הומור בחייו, מוסיקה שמחה וצחוק. צריך ללמד אותו לשחרר את רגשותיו באמצעות שיחות. יש להרחיק ממנו גורמי מלנכוליה כגון מוסיקה, סרטים עצובים וכד’. הוא נמשך אליהם ומושפע מהם בקלות. (בלוטות הלימפה שלו מושפעות ממצבו הנפשי). הוא לא אוהב תזזיתיות בחייו אלא שלווה ונינוחות. תנו לו ללכת הרבה, הקפידו על נעליים נוחות, מומלץ שישחה.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button