אותיות

האות ל’ בראש השם מה זה אומר עליך

למד היא אות השואלת - למה. היא בוחנת את הצידוק של המטרה ...

 

למד

ערך מספרי – 30

מקביל לחודש תשרי

תכונה חיובית – דבקות

היפוכה – חוסר עניין

תכונת המזל – ריכוז

כוכב שולט – נוגה (ונוס)

צבע – שחור

ישות רוחנית גברית – יהושע

שבט – אפרים

סמל – שור

כלי נגינה – אבוב

מילת מפתח – למידה

מלאך ממונה – צוריאל

 

“אל תקרי למ”ד אלא לב מבין דעת, מלמד ששקול הלב כנגד כל האברים”

(אותיות דרבי עקיבא)

“נכנסה אות מ’. אמרה לפניו: רבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, כי בי נקראת מלך. אמר לה: כך הוא ודאי, אבל לא אברא בך את העולם, משום שהעולם צריך למלך. שובי למקומך, את והל’, והכ’, כי לא יפה לעולם לעמוד בלא מלך”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הלקח והליבוב לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“להודיע לבני אדם גבורותיו וכבוד הדר מלכותו”

(תהילים קמ”ה, י”ב)

 

ל’ מסמלת את היכולת של האדם ללמוד כדי להכשיר את עצמו ללמד. הלימוד נועד לקיים את מטרות חייו.

היא האות הגבוהה ביותר, ולכן כינו אותה המקובלים “מגדל הפורח באוויר”. היא ניזונה מהאוויר שאליו היא שואפת, כמו שהמטרה יוצרת את הדרך. אם יש “למה” – כל ה”איך” נסבל.

למד היא אות השואלת – למה. היא בוחנת את הצידוק של המטרה ולכן מסמלת במהותה את התודעה, את ההבנה מדוע דברים מתרחשים בדרך מסויימת.

אחרי שהאדם השיג את רצונו, ולשרותיו עומדים כל הכלים, נשאר לו רק ללמוד על הדרך שבה אפשר למלא את הרצון, באמצעות הכלים ולחבר באמצעות הכלים בין רצון האדם לבין ישום הדברים. כמו שאי אפשר ללמד אלא אם כן למדת תחילה.

מטרת הלימוד היא לשקף את עצמיות האדם – “לך לך” במשמעות לך אל עצמך.

הכישרון המאפיין את האדם ומייחדו הוא היכולת ללמוד מנסיונם של אחרים, ומן המורשת העוברת מדור לדור.

 

ל’ היא אות של שאלה, מייצגת את השאיפה, את התודעה, את יכולת הלימוד!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

לב, לבן, להט, לחם, לי, לך, לימוד, לישכה, לשון, לוח

 

מספר על האדם

הוא מגשים את מטרותיו, דבק בהן ומצדיק אותן. זו אות היוצרת פעולה ולכן אדם ששמו מתחיל ב-ל’ יכול להוציא מהכוח אל הפועל.

ל’ משקפת מטרות אישיות של האדם הנובעות מרצונו הוא ולא מטרות שמחוץ לעצמו, מטרות המוכתבות על ידי הסביבה.

אדם שהאות ל’ מופיעה בשמו מבין שאת הכל אפשר לפתור באמצעות הלשון, צריך רק לומר את הדברים הנכונים במקום הנכון, כנאמר “חיים ומוות ביד הלשון”.

התכונה הבסיסית של אות זו היא הצורך להתחבר אל המעשה תוך כדי השתתפות פעילה בחוויה. ל’ היא אות צנועה, אות שמביעה שמחת לב. היא תבוא לידי ביטוי דווקא בהצלחות ובשמחות.

היא תבקש לעצמה קרבה גדולה של גוף ונפש. קרבה זו, שאותה האדם מחפש, יוצרת עבורו תחושת ניתוק גדולה. ככל שיבקש קרבה, כן תרחק ממנו.

 

הוא זקוק לאחרים ומתוך הצורך בהגדרת עצמו באמצעותם, הוא נכנע לחנפנות. יש לו צורך לרצות את הסובבים אותו. הוא זקוק לאהבתם ולאישורם ללא הבדל מיהם ומה ערכם. הוא אדם נאמן לאוהביו וצריך סביבה של אנשים הגונים וישרים, שיוכל לשלוט בהם.

הוא נוהג לשבח את קרוביו כשהוא חושב שהם ראויים לכך, ועושה זאת בפרהסיה מתוך כבוד רב. אנשים מאמינים לו, הולכים שבי אחריו ומוכנים להישמע להוראותיו. הוא אנושי מאד ומחזיר טובה תחת טובה.

הוא טיפוס רגיש במיוחד, בעל נטייה לשינויים במצב הרוח, ותרן, נוח לכעוס ונוח להתרצות. אין בו יצר נקם. הוא זוכר כל מעשה טוב שעשו לו ושוכח את הרע.

 

הוא משתדל להיות חיובי ואופטימי ומתרחק ממעמדים של רוע ושלילה.

 

יש לו אופי “נשכני” הרוצה לקחת מהאחר אך בגלל פחדו שמא ייתפס אין הוא חושף פן זה של אופיו. כשדברים שליליים נוגעים לו באופן אישי, הוא נוטה ליפות אותם ולהצדיקם.

הוא מודע לכך שכל מעשיו חשופים לידידיו ושכניו, ומכאן נובע הצורך שלו בחיים ראויים, המקובלים על החברה.

הוא אוהב שלום וטורח להשכינו. ככל שהוא מתבגר הוא מוסיף חוכמה על חוכמתו, ואיכויותיו משתפרות. לא פעם הוא גורם לסביבתו שתעליל עליו עלילות שווא.

 

חיים להיות לו מטרה ועניין במעשיו אחרת יתייאש ולא ימצא בהם הנאה. הוא זקוק לשינויים תמידיים הן בסביבת מגוריו והן בעיסוקיו. גיוון הוא צורך בסיסי באישיותו. הוא יתעניין בנושאים רבים ויעסוק במשך חייו במלאכות מתחומים שונים.

הוא טוב במשא ומתן, ומאידך גיסא הוא אדם ריכוזי המתקשה להתחלק באחריות. אולם דווקא בעולמו האישי הוא נוטה להעביר את האחריות לבן זוגו ונכנע לרצונותיו.

ביחסיו הזוגיים הוא מרשה לעצמו לוותר על זהותו האישית ולוותר על צרכיו. את ההרמוניה הוא שומר על זמן שהוא חושש לחיות את חייו במלואם ומאבד את בטחונו העצמי, הוא שרוי במתח רגשי ונפשי עמוק, ומכאן נטייתו להתעסק בתרפיות המשפרות יכולות אישיות.

 

הוא צריך סביבה של אנשים הגונים שבהם הוא שולט.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. אצל בעלי שמות המתחילים באות ל’ תתכן בעייה בהגיית מילים, בלבלב, כן יתכנו בעיות בלידה ובלב.יייו

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות באות  ל’ יכולות להתגלות כשאדם מקל בדיבורו ויכול לגרום ללשון הרע.

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ל’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש: לצנו, לשון הרע, לשון תרמית.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button