מאמריםשיפור עצמי

יום 47 למסע, איום רציני על השותפות.

יום 47 למסע, איום רציני על השותפות!

ישנה שאלה רצינית ביותר שהתשובה עליה היא הבסיס לסטרטאפ לכל ההתחלות החדשות.

האם מילה יוצרת מציאות או להיפך המציאות יוצרת את הצורך בהגדרה לשונית?

השינוי שהביאה איתה התקופה החדשה ניתן להגדרה במילה אחת ‘שיתוף’. כל הבסיס של ‘העולם החדש’ מושתת על שיתוף ידע, קבצים, חוויות … הרשתות החברתיות לא יכלו להתקיים מבלי ‘שיתוף’, המהפכה התרבותית, מדינית, פוליטית בשנים האחרונות היא פרי של שיתוף.

עד כדי שינוי האופי האנושי מאופי בדלני, אינדיבידואלי, יחידני לאופי מתחבר משתף. תכונת האופי החשובות ביותר להצלחה אישית בתחומי האישי והעסקים היא ‘האופי השתפני’ המבחנים לקבלה לתאגיד מכובד עם הכנסה של שש אפסים היא יכולת השיתוף, עבודה בצוות. לעומתיות הדור הקודם עד לפני 15 – 20 שנה היתה תכונת הלידר, פורץ הדרך, היחיד, הראש הגדול. תכונות כמו כריזמה אישית, יכולת הובלה … היו תכונות אופי שקדמו אותך אבל היום צריך אופי אחר את מערך תכונות האופי מובילה היום תכונת ה’שיתופיות’.

היום שבעה וארבעים יום לעומר שהם שישה שבועות וחמישה ימים.

הספירה הקבלית ‘הוד שבמלכות’.

אחרי מסע חיים מפרך בעקבות מדע ההגשמה העצמית השבוע האחרון למסע ‘כיבוש המלכות’ עם האתגרים שהוא מציב מגמד את כל המאמצים האישיים שנעשו עד כה ומאתגר אותנו לזקק את העצמיות באש הגדולה של מצרף הזהב. ודורש מאיתנו אנרגיה שוות משקל למאמצים שנעשו עד כה.

ההגדרה העצמית הינה הבסיס להצלחה יציבה ומאריכת ימים, השאלה שהמסע מציב בשלב הזה הינה מי אני כאני נעשה ‘בוס’? האם אני עבד כי ימלוך או האם מיקומי בהירכיה העסקית מקנה לי יכולת להקל על האנשים תחתיי לבצע את המשימות שלהם בצורה הטובה ביותר ובדרך הקלה ומנוחה להם? האם אני מקדם את האנשים תחתיי למרות האיום (לדעתי) על מעמדי?

הדברים נכונים לא רק בהקשר העסקי אלא גם בכל הקשרים האנושיים שלנו המחייבים עבודת צוות ושותפות ניהול עמותה, וועד בית, וועד הורים, הפקת אירוע משפחתי וכו’

המבחן שהחיים יציבו לנו כתנאי לכניסה ‘לארץ המובטחת’ להציב את הקבוצה הצוות כערך שמשקלו שווה ערך להצלחה האישית.

הטרמינולוגיה משתנה מאני עשיתי לאנחנו עשינו, מהישג אישי פרטני להישג קבוצתי.

הדימוי המטאפורה הוא ‘יחידת קומנדו’ הפועלת כגוף אורגניאחד היוצא לפועל דרך חברי הקבוצה. כל אחד מהיחידה יודע באופן ברור מה תפקידו ובמקביל יודע שביטוי אישי תוך כדי מבצע מסכן את כל היחידה ואת הצלחת המבצע.

היו חברתיים, שתפו!

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button