שם עם מזל

פסוקי שמירה אישיים

"לכל יהודי אות בספר התורה" - כל פסוק המתחיל באות הראשונה של שם האדם קשור אליו מהותית.

פסוקי שמירה אישיים

 

על פי המקובלים ישנן 600,000 נשמות הנקראות בני ישראל. ישראל משמש כראשי תיבות “יש שישים ריבוא אותיות לתורה”, וממנו יוצא הניב הלשוני “לכל יהודי אות בספר התורה” – כל פסוק המתחיל באות הראשונה של שם האדם קשור אליו מהותית. מכאן המנהג שבזמן קריאת פרשת השבוע מגביהים את ספר התורה בבית הכנסת, כדי להראותו לקהל, והמתפללים מנסים להביט בו ולמצוא פסוק המתחיל באות הראשונה של שמם. בפסוק זה הם רואים מעין נבואה קטנה על העומד לקרות להם בשבוע הקרוב.

המקובלים הרחיבו התבוננות זו בפסוקים המתחילים באות הראשונה של שם האדם, ומסתיימים באות האחרונה של שמו. מתוך הפסוק עצמו הם זיהו את מהותו כפי שמתקיימת בין שתי אותיות שמו.

הם זיהו שהאות הראשונה בשם מסמלת את אישיות האדם כפי שהוא תופס את עצמו, והאות האחרונה מסמלת כיצד היה רוצה שהאחרים יראו אותו, זאת אומרת, כיצד הוא מציג את עצמו. בין שני הקטבים הללו נמצאת הדינמיקה האישיותית שהיא דרמת חייו של האדם.

בקבלה מזהים את האות הראשונה כמפעילה ומשמשת כלי אישיותי עד גיל 35 (אמצע החיים) ומגיל זה ואילך מתחיל השימוש באות האחרונה.

 

הפסוק שהיו מתאימים לשם היה הקרוב ביותר לרוח האדם הנושא אותו, לשאיפותיו, ולעיסוקו ולתוכן חייו. יש שהיו משנים את הפסוק לפי הנדרש לתיקון (שיפור9 אצל נושא השם באותו זמן.

לצורך העניין השתמשו המקובלים בפסוקים היוצאים מספרי תהילים ומשלי הנקראים ספרי החוכמה אשר נכתבו ברוח הקודש.

באמצעות קריאת הפסוק האדם יכול להזכר במהותו, לפתח את יכולותיו הרוחניות עד כדי ראייה רוחנית מקפת כשהוא משתמש בשמו כבמכשיר קשר בינו לבין מהויות רוחניות עליונות.

הדבר משמש ככלי עזר בתקופות משבר ומעברים בחיים שהאדם שוכח בהן מי הוא, מה שמו ומה יעודו. חזרה על הפסוק, פעם אחר פעם מועילה להזכיר לו זאת.

הבאנו פסוק אחד בלבד אולם כל אחד יכול לחפש לעצמו פסוק בתורה המתחיל באות הראשונה של שמו מסתיים באות האחרונה, ואם הוא גם מכיל בתוכו (לא חייב להיות בסדר מסויים) את כל אותיות הפנימיות של השם הרי זה מבורך.

 

כיצד מוצאים את פסוק השמירה המתאים לשמכם –

– יש לעיין בעמוד, שכותרתו היא האות הראשונה של שמכם.

– בעמוד זה יש לבחור (מתוך טור האותיות) את האות המסיימת את שמכם.

– דוגמא: השם אורלי – יש לפתוח את העמוד שכותרתו היא האות א’, ובעמוד זה יש לבחור את האות י’, הפסוק “אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני” הינו פסוק השמירה של שם זה.

 

יש לציין כי למספר צירופים אין בנמצא פסוק המסתיים באות הנדרשת ובמקרים אלו הבאנו פסוקים, המתחילים באות הראשונה ומכילים את האות האחרונה באחת המילים הנמצאת בפסוק עצמו. במקרים אלו סיימנו בהדגשה היכן נמצאת אותה האות. השתדלנו להביא את אותם פסוקים המכילים משמעות רוחנית עבור נושא השם.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button