אותיות

אות ר’ בראש השם מה זה אומר עליך

אות של רעות, מתנשאת אל עבר הרצון והרצייה. אות שמביאה רפואה, רוקחת וממזגת בין הדברים.

ריש

ערך מספרי – 200

מקביל ליום שישי

תכונה חיובית – משכין שלום

היפוכה – לוחמנות

תכונת המזל – תנועה

שער לתודעה נחיר שמאל

כוכב שולט – שבתאי (סטורן)

צבע – כחול

ישות רוחנית גברית – יוסף

ישות רוחנית נשית – חולדה

כלי נגינה – משולשים

מילת מפתח – ראשוניות

מלאך ממונה – קפציאל

 

“רי”ש זה הקב”ה שהוא ראש לכל הגדולים, והוא קורא בגלות ראשונים ואחרונים”

(אותיות דרבי עקיבא)

“וק’ ור’ הן אותיות הנראות על צד הרע, וכדי שיתקיימו הן לוקחות אות ש’ בתוכן ונעשה, הצירוף קשר שהוא לשון חיזוק וקיום”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הרחמים והרוממות לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“רצון יראיו יעשה ואת שועתם ישמע ויושיעם”

(תהילים קמ”ה, י”ט)

 

ר’ היא אות המתקשרת, מתאימה במיוחד לאנשים המתעסקים בתקשורת בהיותה אות מחברת. זוהי אות הריבוי, מרבה דברים, אוהבת התחלות, לראש ראש, ראשון. אות של תנועה.

ר’ היא אות של מנהיגות. שייכת למציאות, לראליה, לראיה. היא אות רחבה, דורשת מרחב בהיגוייה. היא גם אות רחמנית, מרוממת את הדברים מעל הרגיל והמקובל ומסייעת לאדם שיהיה רם ונישא.

אות של רעות, מתנשאת אל עבר הרצון והרצייה. אות שמביאה רפואה, רוקחת וממזגת בין הדברים.

אות רועמת, קולנית, מסמלת את יכולת הבחירה בין גדלות (ראש) לבין שפלות (רשע). מציינת עלייה מתמדת, ניסיון להבין את הרצון האלוהי במטרה להידבק בצרור החיים לרשת את הארץ.

מסמלת עזרה לזולת ורחמים. מסמלת את הסוד בחיים, את הרז אבל גם את הרזון. יכולה לסמל את הרמאות את ההטעיה. אות שרבה עם כולם. אות שעוזרת להתפתחות רוחנית ולראייה על טבעית. אות של רוויה.

 

ר’ היא אות של תקשורת, מייצגת את הראשוניות, את הרעות ואת הרצון, את המנהיגות!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

ראיה, ראש, ראשית, רוח, רוכל, רום, רועה, רחוק, רחום, רצון

 

מספר על האדם

התכונה הדומיננטית ביותר של אנשים שהאות ר’ מופיעה בשמם היא הכבוד (תראו אותי). בגלל צורך זה, האדם יכול לבצע מעשים ותעלולים, שלעיתים, אינם עולים בקנה אחד עם המוסר החברתי, ואז הוא נתפס כרשע.

תחומי התעניינותו רחבים, הוא מתעסק בו זמנית בעניינים אחדים, אבל נוטה לא להעמיק באף אחד מהם, ואז חייו הופכים רזים.

תמיד אצה לו הדרך, הוא תזזיתי, מתרוצץ, מבלה וחי בתנועה מתמדת. כדי לאגור כוחות ולאפשר לעצמו חיים תוססים שכאלה, הוא חווה את המנוחה והשינה בדרך שנראית לסביבתו הקרובה כעצלות ורביצה בטלה.

 

הוא שואף להיות ראש וראשון, מחפש עוצמה ומייחס חשיבות לכל דבר שעושה. תכונה זו מובילה אותו למקומות שאף אחד לא ביקר בהם, לחיפוש אחר דרכים חדשות, ומטפחת בו העזה וחשיבה שונה, שדרכה יוכל להתבלט בכל חברה.

אדם שאינו יודע לנתב תכונות אלו למקומות חיוביים של בנייה וחדשנות, מחפש עוצמה במקומות המוגדרים על ידי החברה כשליליים. שם הוא מוצא את השונה ואת הכוח שלהם הוא זקוק, כמו אויר לנשימה.

 

הוא צריך למצוא את נקודת האמת שלו במקום חיובי ולהתעלות מעל נטיות ליבו הטבעיות ואז “ירש את הארץ”.

 

יש לו צורך רב בדיבור. דברנותו הרבה גורמת לו, לא פעם, לומר דברים שהשתיקה יפה להם, לרנן וללכת רכיל. היכולת הבולטת ביותר שלו היא יכולת התקשורת, הוא מתקשר עם סביבתו, מייעץ ומסביר. יש לו יכולת ניתוח עמוקה, הוא מבין תהליכים לעומקם. מבחנו הגדול הוא ללמוד לתקשר עם עצמו, לגלות מיהו באמת, ולהפסיק לחיות על-פי המתחייב מן המסכה התדמיתית שיצר לעצמו, כי זו מסרסת אותו ומשנה את פנימיותו האמיתית והטובה.

 

יש לו רצון חזק. הוא צריך ראיות לדברים. תכונת הרופא שבו, המטפל בסובבים אותו, יכולה לעזור לו למצוא חברים ורעים רבים.

מאפיינו הוא שלום. הוא מבטא השלמה בין ניגודים, ראיה של שני צדדים. יש בו יכולת מקסימה לעשות שלום בין קצוות, בין אויבים בנפש.

היא איש ספר, מבין שבעולם הדעות והספרים נמצאות בעצם כל התשובות, ושהחוכמה היא למצוא את הכתובים שילמד מהם כללי התנהגות, ירכוש דעות וכיוצא באילו. למעשה הוא משכיל את חייו.

הוא איש חברה, הוא יודע תמיד מה מתרחש סביבו, הוא מעורה בסביבתו, הוא יודע להשתמש במציאות כבחור יצירה, ומכאן יכולת הכתיבה שלו. הוא כותב את מחשבותיו, דעותיו ורצונותיו. הוא נאבק כדי לגבש את דעותיו, הוא מוכן להשתתף בניסיונות למצוא את התשובות.

הוא ביא בהרבה אומנויות, רב-גוני, בעל סגולות נפש רבות ואף אחת לא דומיננטית.

כבמלאכת ציור הוא שם את מחשבותיו מול עיניו ובוחן אתן. הסתכלותו על החיים היא ברוב המקרים חזותית דרך עדשת המצלמה. הוא לוקח אירוע, בוחן אותו לפרטי פרטיו וזוכר אותו.

 

יש בו גם מן הלוחם, וכשהוא לוחם רחמנותו הטבעית הופכת לריב. כשהדברים אינם עולים בקנה אחד עם דעתו הוא כועס. לא פעם הוא משתמש בעורמתו הטבעית ובמתק שפתיו להגיע ליעדים שהציב לעצמו.

 

הוא צריך ללמוד למצות את תהליכי הרגש שלו ואז יוכל לפתח את המבנים החשיבתיים שלו.

 

מבחנו הגדול הוא ללמוד לתקשר עם עצמו ולגלות מיהו באמת.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. אצל בעלי שמות המתחילים באות ר’ תתכון רגישות בראיה, קוצר ראיה. ראש, כאבי ראש, לחצים בראש. רגליים, בעיות בהליכה וביציבה, בכפות הרגליים, בראות ובעיות נשימה.

 

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות מאנרגיית האות ר’ הינן ברוח, שאלות רוחניות טורדות את חייו, בראיית המציאות, עליו ללמוד לראות נכון את המציאות שבה הוא חי, ברצון, הוא מאבד רצון לעשייה וכן הוא סובל מרגישות לריח.

 

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ר’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש: רשענו, רצון, רכילות, רגליים ממהרות לרוץ לרעה.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button