מאמריםשיפור עצמי

איך לגדל ילדים טובים?

משימת ההורות מטילה המון חיובים על ההורים החל מאיבוד חרויות אישיות לטובת המטרה גידול הילדים עבור דרך מאמץ נפשי לא מבוטל וכלה בהגדרת הזהות האישית כהורה מצליח או להיפך.

מה שמכתיב את הקצב ואת הנגזרות המעשיות לחינוך הילדים הינו התוצאה מטרת החינוך ‘גידול ילדים טובים’. הביטוי ילד טוב לא מתבטא בהתנהגות צייתנית של הילד אלא בתקופה המאוחרת לילדות.
‘ילד טוב הוא מבוגר אחראי’.
הכלי המשמעותי שלנו כהורים מחנכים הינם התכונות המולדות של הילדים. התכונה המשמעותית של ילדים היא חווית הלמידה, ילדים אוהבים ללמוד, מבחינתם ללמוד משמעו לגדול, לפסוע בשבילי החיים. כמות הידע שילד לומד היא ענקית. אפשר לומר בהסתייגות מה שכל מה שהילד מסגל לעצמו תוך כדי למידה יהפך להיות הגורל שימצא אותו.
לכן מה שילדים צרכים יותר מכל זה הורה שלא יקלקל להם את חווית הלמידה. שלא ינסה לבגר את הילדים בטרם עת רק ילד בריא נפשית ושכלית יכול להיות בזמנו בוגר אחראי.
תנו לילד להיות ילד ולילד שבכם תרשו לו לגדול, ללמוד, להתפתח, לגלות עולמות חדשים. הרשו לעצמכם להיות ילדים תפסיקו להיות ההורה, המורה או המנהל שלא אהבתם.
מה זה להיות ילד? להיות ילד זה לגלות מה חדש? זה חדשנות כוונתי לא סוג של שדרוג הישן. אלא לחשוב באופi יצירתי ומעשי על פתרונות לאתגרי החיים. להפסיק לעשות דברים בדרך מסויימת כי כך עשינו אותם עד היום.
להיות ילד זה לחיות את המחר את העתיד היום.
היו ילדים טובים.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button