אותיות

האות ס’ בראש השם מה היא אומרת עליך

מסמלת סיום תהליכים. מכילה מימד של ארעיות (מסומל במילה סוכה)

סמך

ערך מספרי – 60

מקביל לחודש כסלו

תכונה חיוביחת – בטחון

היפוכה – חרדה

תכונת המזל – מיזוג

כוכב שולט – צדק (יופיטר)

צבע – כל הצבעים

ישורת רוחנית גברית – שאול

ישות רוחנית נשית – מיכל

שבט – בנימין

סמל – זאב

כלי נגינה – ויולה

מילת מפתח – לסמוך

מלאך ממונה- עדניאל

 

“אל תקרי סמ”ך אלא סומך. סומך זה הקב”ה שהוא סומך נופלים, שנאמר סומך ה’ לכל הנופלים. סומך עליונים וסומך תחתונים, סומך עוה”ז וסומך עוה”ב”

(אותיות דרבי עקיבא)

“נכנסה אות ס’ אמרה לפניו: רבון העולמים, טוב לפניך לברוא בי את העולם. כי יש בי סמיכה לנופלים, שכתוב, סומך ה’ לכל הנופלים. אמר לה: משום זה את צריכה למקומך, ואל תזוזי ממונו, שאם את יוצאת ממקומך, אלו הנופלים מה יהיה עליהם, מאחר שהם סמוכים עליך. מיד יצאה מלפניו”.

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הסיגוי והסגב לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“סומך ה’ לכל הנופלים וזוקף לכל הכפופים”

(תהילים קמ”ה, י”ד)

 

ס’ כשמה כן היא, מסמלת את התמיכה – לסמוך, להגן, אבל גם את הנסמך.

היא עגולה, יוצרת את הסביבה של חיינו, מגדירה את כל מה שבתוכה, מעין חומה. אות שסוגרת, אות סגורה.

ערכה המספרי 60 שהוא ערכה המספרי של המילה גאון (שמסמלת שלמות).

מסמלת סיום תהליכים. מכילה מימד של ארעיות (מסומל במילה סוכה). ס’ היא אות משפחתית, היא קושרת את דור הנכדים לדור הסבים. מייצגת את סבא, את החכם, את הזקן, את החיבור שבין חוכמת הזקן לבין מרץ הנעורים של הנכדים, את גישור הפערים וסגירת מעגלים. מייצגת את הסבך שבו נמצאים חיינו אבל מגלה את הסוד איך לצאת ממנו. יש בה מיופיו של הסייח ומהתנהלות חיים הדומה למרוצת הסוס. מגמתה היא להכיר את אותה קבוצת אנשים המבינים שהזמן קצר והמלאכה מרובה. יש בה חיים מסולעים בהדר ובזיו. היא סוללת את דרכה המיוחדת שלב אחר שלב. זוהי אות ששמה בתוך סל את כל הטוב הנקרה בדרכה. זו אות שיודעת להתמודד עם שומרי הסף ויודעת לספר את הסיפור הנכון בזמן הנכון, אבל לשמור לעצמה את מקום הסתר שלה בעקשנות. למרות שבריריותה יש בה מכוח הסתירה, היא מקיימת בתוכה סתירות רבות. קיומה הוא נס, למרות תכונתה לסטות בקביעות מהדרך. היא אות שמקיימת את עצמה בסיסמאות, אבל גם יודעת לעשות את פניית הפרסה חזרה, כשצריך.

 

ס’ היא אות הסוללת את דרכה, מייצגת סיום תהליכים, את הסליחה, את השלמות!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

סגולה סדר, סוד, סתרים, סיבוב, סוף, סל, סליחה, סלע, ספר

 

מספר על האדם

אדם ש-ס’ מופיעה בשמו שואף לשלמות, ומצפה שכולם יסמכו עליו. אם לא יצליח, יהפוך להיות נסמך. הוא איש סביבה מעולה, מארח טוב, שלמות, הרמוניה ויופי חשובים לו.

אדם זה אוהב לסגור דברים (אינו משאיר קצוות בעשייה), אינו חוזר בו כשהוא מגלה אבני נגף, וסוקל את אבניו, תמצא אותו תמיד על המסילה הישרה.

עם כל זה, יש לו צורך בהרמוניה רוחנית, בסולם של עליה. עולמו הוא עולם של סולמות, של העדפות, הוא צורך את העולם אל תוכו כבתוך סל. אי אפשר להוציא ממנו סוד, כי הוא יהיה כמו סלע.

 

התכונה האופיינית שלו היא שינה. שינה יכולה להתקיים רק כשהאדם חש ביטחון מלא בחייו. אדם הנמצא במצב של חרדה אינו יכול לישון היטב. שינה היא תוצאה של ביטחון פנימי!

 

עירותו המוגברת של אדם ש-ס’ מופיעה בשמו, נובעת מאי יכולת לחיות את כישלונותיו, לקבל אותם, להבין אותם ולה משיך קדימה. הוא חי בחיפוש אחרי התחלות חדשות. הוא יודע להתחיל אבל שונא לסיים, ולכן מתאים לו להיות יזם ולא המוציא לפועל. פעילות שגרתית מתישה אותו.

בטבעו הוא איש צדק, אבל מנסה כל חייו למצוא את הפשרה. חייו הם קצוות והוא חי ביניהם.

 

הוא אדם מהיר, קצר רוח, אימפולסיבי וחזק מאד. אוהב את אוהביו ושונא את שונאיו. הוא מתוחכם, ישיר מאד בדבריו. הישירות שלו גורמת לו לא פעם עימותים עם סביבתו. הוא מצליח להרשים את שונאיו וזוכה בכבוד גם מהם. אם בכל זאת יש לו אויבים, הם מזיקים לו.

 

יש לו יכולת תבונית גבוהה ועם מעט מאמץ – הוא מצליח.

 

הוא איש שעצתו טובה, ואנשים מעריכים את עצותיו ומאמינים לו. הוא מעריך את עצמו, אבל לא מתנשא על אחרים. הוא נותן לאנשים להתקרב אליו וליהנות ממנו, ומקיף את עצמו בדרך כלל באנשים טובים. הוא אדם טוב המרבה להיטיב.

הוא אוהב לחיות טוב ולהוציא כספים לסיפוק הנאותיו. הוא אוהב לטייל ולנסוע, הוא איש נאמן, בעל חסד ועוזר לזולת. חשוב לו שישרור צדק בעולמו, והוא משתדל לא להרע לאחרים. הוא לא יודע לשמור על האינטרסים האישיים שלו, ולעיתים גם מרע לעצמו. הוא רחמן גדול, בעל מזל טוב, בעל קסם אישי ואוהב מושבע.

בצעירותו הוא פחדן, אבל ככל שהוא מתבגר הוא הופך להיות אמיץ ונחוש.

 

הוא מצליח בתחומי המחשבה, אבל במסחר יזדקק להשקיע מאמץ גדול. אם ילמד להסיק מסקנות מכישלונותיו, יוכל להצליח הצלחה גדולה.

 

הוא מושפע בהתנהגותו מבני המין השני. ביחסים הבין אישים הוא זקוק לדמות סמכותית משכילה שיוכל להשען עליה, וללמוד ממנה.

 

חייו הם קצוות והוא חי ביניהם.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. אצל אנשים ששמם מתחיל באות ס’ תתכן בעיה של סחרחורות, בעיות נשימה (סרעפת) ובעיות סוגרים.יייו

 

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות המתגלות באות ס’ יכולות להתגלות בנסיונותיו להשליט סדר בסביבתו, או לחילופין סדר עולמי חדש וכד’.

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ס’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש: סררנו, שיח שיפתותינו, סיקור עין.

 

 

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button