קבלה מעשית

טקס תשליך לפי הקבלה

בעקבות התשליך יקרו לכם דברים נפלאים, בחון ומנוסה!

הטקס הקבלי של שחרור: אימוץ התחדשות רוחנית

בתחום הקבלה, התורות המיסטיות של המסורת היהודית, לטקסים יש משמעות עמוקה. הם משמשים כלים טרנספורמטיביים עבור אנשים המבקשים ליישר קו עם האלוהי ולהשיג צמיחה רוחנית. טקס אחד כזה, המושרש עמוק בחכמת הקבלה, סובב סביב פעולת ההשתחררות. על ידי עיסוק בטקס זה, אנו יכולים לשחרר אנרגיות שליליות, רגשות והיקשרות, ולסלול את הדרך להתחדשות רוחנית והתפתחות אישית. בחיבור זה, נתעמק בעקרונות הקבליים העומדים בבסיס טקס זה ונחקור את השלבים הכרוכים בהשלכה והתעלות על פי הקבלה.

שלב 1: חשיבה עצמית ומודעות
לפני שמתחילים בטקס ההשתחררות, חיוני לטפח הרהור עצמי ומודעות מוגברת. זה כרוך בלקחת צעד אחורה מהכאוס של חיי היומיום וצלילה עמוק לתוך האני הפנימי שלנו. באמצעות מדיטציה, התבוננות או תפילה, אנו מבקשים לזהות את ההיבטים של הווייתנו המעכבים את ההתקדמות הרוחנית שלנו. הקבלה מלמדת שמודעות עצמית היא הצעד הראשון לקראת טרנספורמציה.

שלב 2: זיהוי אנרגיות והיקשרות שליליות
לאחר שהשגנו מצב של מודעות עצמית, נוכל להתחיל בתהליך של זיהוי האנרגיות וההחזקות השליליות המכבידות עלינו. אלה יכולים להתבטא כמערכות יחסים לא בריאות, הרגלים הרסניים, אמונות מגבילות או פצעים רגשיים לא פתורים. הגישה הקבלית מדגישה את חשיבות היושר והתבוננות פנימה בשלב זה. עלינו להתעמת עם הפחדים שלנו, להכיר בחסרונות שלנו, ולהכיר בהשפעות המזיקות של האנרגיות השליליות הללו על המסע הרוחני שלנו.

שלב 3: כוח הכוונה והדמיה
בקבלה, הכוונה משחקת תפקיד מכריע בעיצוב המציאות שלנו. כדי להרפות ביעילות, עלינו לרתום את כוח הכוונה ולכוון אותה לעבר התוצאה הרצויה שלנו. באמצעות הדמיה, אנו יוצרים דימויים מנטליים של שחרור האנרגיות השליליות וההחזקות שאינן משרתות אותנו עוד. על ידי חזות השחרור הרוחני שלנו, אנו מיישרים את עצמנו עם הכוחות האלוהיים, מושכים את הסיוע הרוחני הדרוש כדי להקל על השינוי שלנו.

שלב 4: מעשה השחרור הקדוש
לאחר שטיפחנו מודעות עצמית, זיהינו את האנרגיות וההחזקות השליליות שלנו, והצבנו כוונות ברורות, אנו מוכנים כעת לעסוק באקט הקדוש של השחרור. בקבלה, מעשה זה נתפס כוויתור על משאותינו ונתינת מבטחנו במחוזות העליונים. זה יכול להיעשות באמצעות מחווה פיזית או סמלית, כגון כתיבת הקבצים המצורפים שלנו על פיסת נייר או קשירתם לבלון, המייצגת את שחרור האנרגיות הללו למרחב העצום של היקום.

שלב 5: טיהור והתעלות
פעולת ההשתחררות אינה נוגעת רק לניתוק; זוהי הזמנה לטיהור והתעלות. במונחים קבליים, שלב זה כולל העלאת האנרגיות המשתחררות לתדר רטט גבוה יותר. באמצעות תפילה, מדיטציה או עיסוק במעשי חסד, אנו מתעלים את החלל החדש בתוכנו כדי למלא אותו באהבה, חמלה ואור אלוהי. תהליך זה מאפשר לנו להתעלות מעל המגבלות הקודמות שלנו ולהתקרב למהות הרוחנית האמיתית שלנו.

סיכום:
טקס השחרור הקבלי מציע דרך עמוקה להתחדשות רוחנית ולשינוי אישי. על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, אנו יוצאים למסע של גילוי עצמי, ריפוי וצמיחה. באמצעות הרהור עצמי, הזדהות, כוונה, שחרור והתעלות, אנו מיישרים את עצמנו עם הכוחות האלוהיים ופותחים מקום לברכות חדשות ולהזדמנויות להיכנס לחיינו. יהי רצון שהטקס הזה ישמש אור מנחה לנתיב הרוחני שלך, שיאפשר לך לאמץ את היופי של שחרור ולקבל בברכה את האפשרויות האינסופיות שמחכות לך.

טקס תשליך קבלי
כותב “הבן איש חי” בספרו “לשון חכמים” – אסופה מדהימה של “תקוני נפש” לפי הקבלה. מומלץ לתלמידיי לרכוש את הספר ולהשתמש בו. מנסיון אישי רב בעקבות השימוש “בתקוני הנפש” המובאים בספר יקרו לכם דברים נפלאים, בחון ומנוסה!
לידיעה כללית הזמן המומלץ על ידי “הבן איש חי” לעריכת התשליך הוא יום ח’ או ט’ בתשרי כלומר יום שני או שלישי השבוע אולם הוא טוב ואפשר לעשות אותו כל השנה אם אתם מרגישים צורך …
ולפני הכל יש לכתוב על דף חלק את הטקסט הבא
ימחקו, ימחקו, ימחקו כל שטרי חובותינו.
ימחו, ימחו, ימחו חטאותינו עוונותינו ופשעינו.
יתבטלו, יתבטלו, יתבטלו כל המשטינים והמקטרגים שנעשו מחטאינו ועוונותינו ופשעינו.
יהיו כולם בטלים ומבוטלים, בטלים ומבוטלים, בטלים ומבוטלים
יבושו ויכלמו כל הנחרים בנו יהיו כאין
ויאבדו אנשי ריבנו.
יהיו כאין וכאפס אנשי מלחמתנו.
יהון שביתין ושביקין לא שרירין ולא קימין.
יסתלקו ויאבדו כל אויבינו ושונאינו.
תפול עליהם אימתה ופחד בגדול זרועך ידמו כאבן.
כאבן ידמו זרועך בגדול ופחד אימתה עליהם תיפול.
אחרי שתסיים להעתיק על הדף את הדברים הללו, יש ללכת ליד ים או נחל ושם תקרא את הדברים שכתבת בלחש שרק אוזניך שומעות. כשתסיים לקרוא בלחש תקח אבן (אני בדרך כלל מכין ומייחד אבן לפני התחלת הטקס אני בוחר אבן בגודל האגרוף שלי כשהיד סגורה. הסיבה לכך היא שגודל האגרוף בדרך כלל הוא גודל הלב ואז בסיום קריאת הקטע כשכל זמן הלחישה אני אוחז ביד את האבן ומעביר לתוכה את הנאמר אני מתכנס לתוך עצמי וחושב את אלו דברים הייתי רוצה להשליך מתוך חיי ומעביר את מחשבותיי לתוך האבן. ליודעי ח”ן מזכיר קצת את הרעיון של הנחת אבן כשבאים לבקר בקבר של קרוב או צדיק) בסיום הקריאה והעברת המחשבות לתוך האבן יש לקשור את הנייר עם הבקשה סביב האבן ואז להשליך את האבן שקשור אליה המכתב אל עומק הים או הנחל ומיד לאחר מכן יש לומר את התפילה הבאה
ככה יושלכו וישתקעו במצולות ים כל המקטרגים והמשטינים, יפלו ולא יקומו, יפלו ולא יקומו, יפלו ולא יקומו.
תיפול עליהם אימתה ופחד (יש לכוון לשם הקדוש תעא”ו כלומר לחשוב כל אות בניקוד של האות כפי שזו מופיעה בפסוק כלומר תיו בחיריק, עין בשוא פתח, אלף בציירה, ואו בקמץ) בגדול זרועך ידמו כאבן. כאבן ידמו זרועך בגדול ופחד אימתה עליהם תיפול.
המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד.
אדוני הושיעה המלך יעננו ביום קוראנו
יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך
אדוני צורי וגואלי.
הערה; יש המוסיפים בסוף הכתיבה של הטקסט הנ”ל בקשות אישיות זה אפשרי ואפילו רצוי.
שתפו! או תייגו חברים. עזרו למסר להדהד ולהגיע למי שזקוק לו

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button