מאמריםשיפור עצמי

יום 42 למסע – הגראונד זירו.

 

יום 42 למסע מתלות אישית לעצמאות.

‘הגראונד זירו’ אסון התאומים בשנת 2001 יזכר כאחד מהאסונות המשמעותיים במאה ה21 למרות שמאז קרו אסונות שגבו את מחיר חייהם של אנשים רבות, אפילו בשעה זו של כתיבת שרות אלו מתרחש בארה”ב ובאותה העיר ניו יורק אסון בקנה מידה פי עשרות פעמים מאסון התאומים, מגיפת הקורונה, נכון לעכשיו יש למעלה מ 92,000 מתים במגיפה בארה”ב.

מה הקשר בין אסון התאומים לספירה היום?

לפני שנשיב על השאלה אקדים ואומר כי הספירה הקבלית היום היא ‘מלכות שביסוד’ היום שניים וארבעים יום לעומר שהם שישה שבועות.

נחזור לאסון התאומים, מיד לאחר שהתרסק המטוס לתוך הקומות העליונות של מרכז הסחר מלאי הדלק הענק של המטוס נשפך לתוך הבנין ופרצה דליקה, מאות טונות דלק נשרפים יצרו חום של אלפי מעלות שהצליחו להתיך את הבים, העמוד המרכזי של גורד השחקים העשוי סקסוקת ברזל ומתכות נוספות והבנין על עשרות קומותיו קרס לתוך עצמו. והשאר כבר ידוע …

עוד עובדה מעניינת שקשורה למסע היום, באי מנהטן כולו סלע אחד ענק עליו נבנים הבניינים לגובה רב. הבנינים נקשרים באמצעות קונסטרוקציות מתכת לסלע עם בולמי זעזועים למקרה של רעידת אדמה ובכדי למנוע כובד רב על היסודות הבנין בנוי סביב עמוד מרכזי אליו מחוברות הקומות. כמו בגשר מייתרים.

עולם התוכן של הבניה מספק לנו המון מודלים, התיחסות והשראה לבניין קומות האישיות שלנו. במשך חיינו אנחנו צוברים עוד ועוד מיומנויות ונסיון חיים, ידיעות והשכלה אולם ככל שהלחץ המופעל עלינו גדל הסיכוי לקריסה עומד ביחס ישיר לעוצמת הלחץ. מצד אחד הלחץ הכלכלי מצד שני הלחץ המשפחתי חברתי, עם השנים אנחנו נעשים מבוגרים והלחץ וההיתישנות פועלים על הגוף. החיים והארגון העצמי מחייבים אותנו למצוא

מהו הציר המרכזי עליו סובבים חיינו?
אנחנו מוכרחים להתרכז בכדי להתעסק בדברים העיקריים, מה חשוב יותר? וללמוד לתעדף את החשוב לנו להמשך התפתחותינו ובריאותנו הרגשית הנפשית והזוגית. הדגש הוא מה חשוב לנו באופן האישי, משימה לא פשוטה למי שהפנים את צרכי הסביבה והפך אותם לחלק ממטרות חייו.

מלכות שביסוד היא סוג של תודעה עצמית מה חשוב לי כאדם עם דגש לי.

באחת השיחות אמר לי מורי ורבי אימא שמכינה ארוחת צהרים לילדיה מתוך אחריות להם היא צריכה לאכול לפניהם, למה ?! בכדי שלילדים תהיה ‘אימא’. רגועה ולא רעבה ועצבנית.

ננסה להבין את מה שלמדנו היום ולעשות רזולוציות מעשיות. חובה עלינו לשאול אותנו מהו הדבר החשוב ביותר שעלי לעשות בסיטואציה הזו ? בכל מצב נתון ? התשובות משתנות לפי הסיטואציה. אין תשובה אחת וגם לא יכולה להיות. זו חייבת להיות תשובה פרטנית לכל סוגיא.

מהו המרכז שעליו סובבים חיי? לדוגמא אדם חולה ששואל את השאלה ואחרי בירור עמוק הוא מגיע למסקנה הדבר המהותי להחלמתו הוא הקרבה לבית החולים אם כן עליו לעבור לגור בקרבת בית החולים.

ההורים מתבגרים האחריות הרובצת עליך לבריאותם ורווחתם עולה, הדבר הופך להיות מרכז וסדר היום שלך המסקנה עם כל הקשיים הנלווים היא לעבור לגור קרוב להורה בכדי להיות קרוב פיסית ונפשית להורה מבוגר ועדיין לאפשר לו פרטיות.

בתחילת המסע למדנו להכיר את סלע התשתית של חיינו וככל שהמסע מתקדם לעבר השגת המטרה עצמאות אישית אנחנו נתבעים לדייק את עצמנו, להשיל את המיותר להתרכז בחשוב יותר.

בתמונה: מרכז הסחר העולמי החדש.

 

 


 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button