יום בשבוע

נולדת ביום שישי איך זה ישפיע עליך

יום שישי מתגלה במלוא יכולתו האנושית דווקא בשעות הקשות, בחוויות הטראומטיות של חיינו, בפרידות ובמעברים

עיקרי הסיפור
  • Knowledge is power
  • The Future Of Possible
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Tip of the day: That man again
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Spieth in danger of missing cut

יום שישי

“המליך אות ר’ בשלום וקשר לו כתר וצרפן זה ובזה וצר בהם שבתאי בעולם יום שישי בשנה ונחיר שמאל בנפש זכר ונקבה”

(ספר יצירה פ”ד, מי”ג)

מספר על האדם

מסמל את היכולת של האדם להתקיים בזמן של מעברים. יום שישי הוא יום שבו אנו עוברים מעשייה מסיבית אל מנוחה. זהו יום של מעבר חד בין קטבים, מקוטב של פעילות ומפתח אל קוטב של הרפיה. קוטביות מקבילה למהלכים שבנפש, הבריאות הנפשית תלויה ועומדת בין שני קטבים ונמדדת בהם.

לאדם שנולד ביום שישי יש כישורים לשמש מגשר, יש לו יכולת השתנות והעברה ממצב אחד למצב שני. במונחים יום יומיים תכונה זו מקנה לו את היכולת של מחזר תמידי. הוא סוכן שממצה את עצמו בכיבוש ליבו של הזולת. אדם זה נבנה מתהליכים אלו, מפרה אותם ומופרה על ידם.

חלה עליו האימרה המפורסמת “אנחנו יוצאים למלחמה להביא את השלום”. כל מסע כזה הוא מסע כיבושים בשבילו שתכליתו הוא להשתלם באותה שלמות אנושית הנקנית בהכרת אדם חדש.

אישיותו מגוונת ביותר. מכיוון שהוא כולל בתוכו יותר מדמות אחת יש לו יותר מסגולת נפש אחת.

חייו הינם מסכת של גישור בין התכונות השונות בתוכו ובגישור בחיי החברה אשר מחוצה לו.

דעתו רחבה מאד ומקיפה ביותר, תכונותיו מאפשרות מנהיגות כנה ואמיתית הדואגת לזולת.

יתרונו הגדול ניכר כשהוא לומד להתרכז, כשכל כוחותיו מתמקדים במטרה אחת, מעין קרן לייזר האוספת את האור מהסביבה ומרכזת אותה לנקודת מרכז אחת, למרות שנטייתו הטבעית היא להתפרס על פני תחומים רבים. הוא מצליח רק כשהוא ממקד את יכולותיו.

מבחנו הגדול הוא לשכוח את ה”אגו” שלו ולדאוג לאחרים דאגה מלאה וכנה ללא אינטרס אישי. הוא בעל יכולת לראות לטווחים ארוכים, אבל עליו לדעת להיות ענייני.

למרות תזזיותו הרבה, ההספק שלו אינו תואם את סך מאמציו. בתוכו הוא אדם איטי, ומכאן נובע הקושי לעורר אותו, צריך להשקיע מאמץ גדול כדי להגיע אליו.

צפוי שהוא ידע את סודותיהם של האחרים אבל הם לא ידעו את סודותיו. לא פעם הוא גורם לסביבתו לחשוב עליו רע, להתנכל לו ולנסות לעצור בעדו ולא לאפשר לתוכניותיו הגדולות להתממש, אבל הוא יחתור למימוש מטרותיו בשקט ובאומץ, יגיע אליהן וימלא את שאיפותיו, גם אם יצטרך להשקיע בהן זמן ומאמץ.

תבונתו עמוקה ומקנה לו יכולת סליחה מדהימה. הוא אינו ותרן, הוא מבין את המניעים שיצרו את המצב וסולח.

יום שישי מתגלה במלוא יכולתו האנושית דווקא בשעות הקשות, בחוויות הטראומטיות של חיינו, בפרידות ובמעברים, אז ניתן לראותו במלוא יופיו והדרו.

אדם שנולד ביום שישי הוא בעל יכולת להוציא מהכוח אל הפועל, ולהתמודד עם מצבים קשים, ועם חוויות כואבות. הוא אדם ממושמע הקשוב לצוויו הפנימיים, רואה בחייו שרשרת התפתחויות ולמרות האכזבות הפוקדות אותו שוב ושוב הוא אוזר כוחות, וממשיך בעקשות ובדבקות לעבר מטרותיו.

 

יש בו הבטחה להצליח בגדול גם אם נקודת ההתחלה נראית כלפי חוץ כנמוכה ביותר וחסרת סיכוי, הוא יגיע לשיא השפעתו בתחום החברתי.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button