חודשים

נולדת בחודש אדר ב’ מה זה אומר עליך

על פי המקובלים חודש אדר ב' אינו מושפע ממערכת המזלות

משמעות חודש אדר ב’ מזלו דגים לפי הקבלה

“ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפי ה’ לשרתו ולעובדו לדעה את ה’ והלך ישר כמו שעשהו האלוהים ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אעשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה ה’ חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו כמו שזכה לכוהנים ללויים. הרי דוד עליו השלום אומר ה’ מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי” משנה תורה להרמב”ם, הלכות שמיטה ויובל י”ג.

על פי המקובלים חודש אדר ב’ אינו מושפע ממערכת המזלות, מכיון שאינו חודש קבוע בשנה אלא מתקיים רק בשנה מעוברת. (מערכת זמן מיוחדת שמטרתה לאזן את שנת הירח עם שנת השמש) זו הסיבה שהנולדים בחודש זה אינם מושפעים מדעת הסביבה עליהם. זהו חודש בעל חיות וצמיחה משל עצמו, יליד החודש חייב לחיות את חייו בשמחה, בתחושה של מלאות. הוא אדם הרוצה להעניק לזולת, יש בו עושר נפשי ורגשי והוא מתחלק בו.

כיוון שמערכות רוחניות גבוהות, הנמצאות מעל מערכת המזלות שולטות בו, הוא נתבע לחיות בהתאם להן. הוא חייב לקיים בחייו תחושת יעוד ולקיים אותה על הצד החיובי. הוא פעלתן הרודף תדיר אחרי משימותיו כאדם הבטוח שהזמן הולך ואוזל בלי שהספיק לסיים את אשר התחיל. רק כשיגיע להתעוררות נפשית ובגרות רגשית מלאה, הוא יוכל לחוות את חייו מתוך שמחה גדולה.

הוא אדם אחראי המקבל על עצמו את התפקיד של הבעלים והמגן על החלש והנדכא. הוא בעל אומץ יוצא דופן, שואף להגיע להארה אישית, אדם רוחני שמהותו יותר קרובה למהות של משורר.

הוא שולט במערכות, והמערכות אינן שולטות בו, ומכאן תכונות המנהיג האופייניות לו. אם לא יגיע לדרגת שלטון יסתפק בהוראת משפט, יתעמק בפילוסופיות שונות וכד’. אם יעסוק במסחר יצליח בצורה מדהימה.

הוא אדם חם, מקבל ואוהב אנשים בסביבתו. הוא נעים, וקשה לעמוד בקסם שלו. הוא חבר נאמן ודיסקרטי, שומר סוד מהדרגה הראשונה, ושומר על חברויותיו בקנאות.

במהלך חייו ינסה לחוות חוויות רבות ככל האפשר, ומכאן השינויים הרבים שיחולו באישיותו. את מנוחת נפשו הוא ימצא רק בחיים רוחניים. הוא חי בספק שבין קצוות, הוא זקוק להתמודדות עם הבחנות בין טוב לרע, בין צודק לעושק וכד’. כשהחיים לא מזמנים לו דילמות הוא ייצור אותן לעצמו. הוא אדם פיזי מאד אבל עיסוקו בפיזי נובע מצרכיו הרוחניים. טמון בו דכדוך החבוי מתחת לפני השטח, הוא עלול לשקוע ביגון על קשיי העבר אותם אינו שוכח. הוא חסיד של הדרך, הוא ילווה את חבריו עד להגשמת מטרותיהם ויפרוש בלי שירצה ליהנות מפירות ההצלחה.

יש שהוא חולם על דברים אדירים שכמעט אין להם אחיזה במציאות, אבל משום מה הוא מסוגל להגשים אותם. הוא לא נח עד שלא ימלא את משימותיו. ברגעים הגדולים של חייו הוא מוצא את עצמו לבד במערכה כשחבריו הקרובים ביותר מפנים לו עורף. הסיבה לנטישתם היא אי יכולתם של בני מזלות אחרים להתמודד מול “תופעת הטבע” של הצלחתו הלא רגילה.

הוא שונא עוולות ונלחם בחירוף נפש כדי למגר אותן, לעיתים בלי שישקול את תוצאות מלחמתו. הוא חי על-פי אמונותיו, ומוצא את עצמו לא פעם חושף את העמדת הפנים של האחרים, תכונות המקנות לו יכולת של שופט ודיין. יש לו זכרון מצויין, הוא לא שוכח דברים שקרו, הוא מנהל פינקסנות ולכן יהיה אוייב קשה. יש שהוא מתנשא לגבהים אנושיים ועשוי להיות אחד מחסידי עולם.

 

הוא לא נח עד שלא ימלא את משימותיו.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“וללוי אמר תומיך ואוריך לאיש חסידך אשר ניסיתו במסה תריבהו על מי מריבה, האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר ואת בניו לא ידע כי שמרו אמרתך ובריתך ינצורו, יורו משפטיך ליעקב וחוקתך לישראל ישימו קטורה באפך וכליל על מזבחך, ברך ה’ חילו ופועל ידיו תרצה מחץ מתנים קמיו ומשנאיו מן יקומון” דברים ל”ג, ח’-י”א

 

מומלץ שכבר בשלבים הראשונים של חייו יעשירו אותו בהתנסויות ובחוויות שלא יתמקדו בתחום אחד. כדאי, מדי פעם להחליף לו חוגים ולגוון את עיסוקיו, וכן לחשוף אותו לתחומי לימוד מגוונים. צריך לדבר איתו על המצוקות ועל התחושות הרגשיות שלו, כדי שילמד להתמודד עם בעיותיו ולפתור אותן במקום להפנים אותן.

הוא רגשן ומתרפק על העבר, ולכן הוא אוהב לרפד את סביבתו הפיזית באלמנטים השייכים לזמנים שעברו (רהיטים ישנים שחודשו, פרטי אופנה שעבר זמנם וכד’). הוא אוגר פריטים השייכים לעברו, התייחסו בכבוד לאוספים שלו, הוא ילד לא חומרני, אבל חפציו חשובים לו בגלל ערכם הנוסטלגי, עזרו לו לשמור עליהם.

היחס שלו לכסף הוא רציני ואחראי. הוא לא חסכן ולא קמצן, אבל שומר על כספו ומוציא אותו רק על דברים שימושיים עבורו. תנו לו דמי כיס, הדריכו אותו איך ואיפה לחסוך את כספו, קנו לו קופה, וכשיגדל פיתחו לו חשבון חסכון וכד’. צריך גם ללמד אותו לתת מכספו לנזקקים.

הוא ילד שמח מטבעו, עיזרו לו לפתח הומור בריא, הוא אח טוב, מומלץ לתת לו לישון עם אחיו בחדר אחד. הוא זקוק תמיד לחברה. חשובה לו הקבוצה, הכיתה, המשפחה. בדרך כלל, הוא נמנה עם המקורבים והמקובלים, אל תמנעו ממנו השתייכות זו ואל תזלזלו בנחיצותה עבורו. הוא ינסה ליפות את סביבתו ולהראות שלמות מיופיפת, הדבר ניכר גם בסגנון לבושו וגם בדיבורו. הוא אוהב לעשות דברים חשובים, ללבוש מלבושים מיוחדים, אל תופתעו אם יבקש שתקנו לו פריט חריג בצורתו או בגד שיצא מהאופנה, כשאתם מאפשרים לו רכישה שכזו, אתם מרצים אותו.

הוא אוהב לרצות דמויות סמכות ולהיות “הילד הטוב של אבא”, או של כל דמות אבהית חילופית, הוא זקוק לזה בילדותו. הוא יתבע לעצמו את הבכורה במשפחה, אבל לא יקח אותה אם לא יתנו לו. האצילו לו סמכויות, דברו עם מוריו, והסבירו להם שילדכם לא יקבל אחריות בלי שיבקשו ממנו.

הוא חייב למצוא הגיון ופשר גם במעשיו הפשוטים, אחרת לא יבצע מטלות. הסבירו לו מדוע את מבקשים או דורשים ממנו לעשות משהו. הוא חייב להתמצא לחלוטין בקורה סביבו. סיפורי בלשים מעניינים אותו מאד ומפתחים בו התמצאות סביבתית. לפעמים הוא יכול להשתמש בדרכים עקיפות להשיג את מטרותיו לעיתים ישתמש בשירותיהם של מתווכים למיניהם, הבינו אותו, ההתמודדות הישירה קשה לו.

הוא זקוק לתקוה מתמדת, למטרות, לעתיד שיתווה עבורו דרך, אחרת יאבד עניין וישקע במצבי רוח, לכן עזרו לו להציב מטרות. כשמציקים לו, הוא מגיב לאט, אך תגובתו היא לעיתים קשה וכואבת.

גם בתור ילד קטן הוא עומד על דעותיו, הוא אדם ישר, כבדו את החלטותיו ותנו לו ללכת בדרכו, הוא בוחן אם אכן דרכו צודקת לפני שהוא פועל.

יש בו תכונת מנהיגות ויכולת חניכה, אפשרו לו לתמוך באחרים ולעזור לילדים קטנים וחלשים ממנו.

הוא זקוק לתקוה מתמדת, למטרות, לעתיד.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש אדר ב’ על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט לוי, המסמל את חודש אדר ב’, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: לוי, קהת, עמרם, משה, אהרון, אלדד, מידד חור

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

שאול המלך (מסמל יכולות פיזיות), נהר ירדן, נחל בשור (מסמלים יכולות רגשיות), שמואל (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש אדר ב’, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש אדר ב’, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: י, ב, ק

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש אדר ב’ מומלץ לשלב את הצבעים לבן שחור ואדום בסביבתו הקרובה. צבעים אילו מגדירים את יכולתו לנוע בין קצוות ועוזרים לו ליזום פעולה מעשית, להתחבר לאנשים בסביבתו ולשפר את ביטויו האישי.

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד אדר ב’, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי אדר ב’ מומלץ לענוד או לשאת את אבן הברקת (SMARAGD).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש אדר ב’ זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק כ”ב (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש אדר ב’:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“וידבר ה’ אל משה לאמר: דבר אל אהרון ואמרת אליו בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. ויעש כן אהרון אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר ציווה ה’ את משה. וזה מעשה המנורה מקשה זהב עד ירכה עד פרחה מקשה היא כמראה אשר הראה ה’ את משה כן עשה את המנורה” (במדבר ח’, א’-ד’)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש אדר ב’

לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

ליליד אדר ב’, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “מימי קדם” – להכיר טובה לשני על טובות שעשה לנו בעבר למרות שכרגע המצב הבינאישי הוא קשה.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן אדר ב’ הינה בבצקות ברגליים, בהליכה, בשינה, ומסתמנות אצלו בעיות רגשיות.

יליד חודש זה צריך לתת באופן קבוע מרגשותיו לסביבתו, הוא חייב לאהוב ולהעניק אחרת יאגור את רגשותיו, והדבר יגרום לו לבעיות פיזיות בעתיד. יש לו נטיה לעצלות, צריך לדאוג שיהיה בפעילות פיזית קבועה, מומלץ שילך הרבה וכך גם יחזק את רגליו.

קשה לו לקום בבוקר כיוון ששנתו חזקה מאד, הוא זקוק להשכמה על ידי אדר אחר. יש לו נטייה לשחיקה רגשית, מומלץ לאפשר לו תרפיות המחזקות את ה”אני” שלו.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button