חודשיםלימודים

נולדת בחודש אייר גלה מה זה אומר עליך

'גשר הזהב' - משמעות חודש אייר מזל שור לפי הקבלה

“המליך אות ו’ בהרהור וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם שור בעולם ואייר בשנה וכוליא ימנית בנפש” – ספר יצירה פ”ה משנה ז’

סמלו של חודש זה הוא גשר המחבר בין קצוות, יש בו מהיד המושטת קדימה לשלום עם דאגה לבטחונות וערבויות. יש בו ידיעה שרק בעבודה קשה ומאומצת ניתן להגשים מטרות, סיסמתו “מתוקה שנת העובד”. בן חודש זה תובע לעצמו את התנאים המתאימים לשיפור של מצבי חיים ולתיקונם.

אייר, מסמל את ממשיכי הדרך, יש בו סלידה מחדשנות ומעתידנות בצורותיה השונות. הוא רוצה את שיא כוחו בביצוע דברים קיימים ובביסוסם. זהו חודש של עשייה ומעשיות, המעשיות שלו גורמת לא פעם לצמצום אופקיו, הוא חניך מצטיין המקבל הוראות ומבצען.

הוא תמיד “בדרך אל…” בדרך הוא רואה מטרה. אין לו צורך להגיע, מהותו היא תהליך הצמיחה. לגדול, לפרוח, להמשיך את כוח האדמה אל הצמרת. הוא עוסק בהגות. ההנאה הגדולה שלו היא לחשוב מחשבות, המחשבה היא נקודת המוצא לחייו המעשיים. יחד עם זאת, ככל שעולמו המחשבתי, האנליטי עסוק וטרוד, הוא מחפש במקביל את החיבור אל הקרקע, אל האדמה, אל החומר, ומשקיע את עצמו בניסיון לברוח מהגותו לתוך עולם של עסקים ומילוי צרכים חומריים. הוא צריך הכל, צרכיו נמצאים ביחס ישר למחשבותיו. למרות דבקותו בקרקע, הוא נודד בעולמות הרוח בניסיון נואש למצוא גם שם קרקע יציבה.

האינטואיציה שלו מפותחת מאד, החוש השישי שלו הוא סודו. הוא יודע כמעט הכל, הוא מבין הכל, אבל תמיד יישאר שקוע בתוך העולם החומרי הרגיל. כשיחליט להשתמש בכישוריו, הוא יוכל לנסוק גבוה מאד בחיפושו אחר האמת וגם לרדת אל מעמקי החטא ולהתחקות שם אחר שורשיו. הוא עוסק באנליזות ובמחקרים שהבסיס שלהם הוא מחשבותיו.

הוא מתעניין בסביבתו ועושה הכל כדי להיטיב להתמצא, ההתמצאות במרחב מחזקת את ביטחונו. אומרים עליו שיש לו “עיניים בגב”, דבר שמקנה לו יכולת בילוש מדהימה.

בחיפושיו הבלתי נלאים אחר קרקע יציבה, הוא מתעסק בו זמנית גם בפיזי וגם ברוחני, על מנת להצמיח מתוך אותו קרקע את הזרעים הטמונים בו. הוא יכול להתפתות לסביבה סתמית, לדברים חסרי מטרה. חשוב לו פיתוח עצמיותו כמו גם עצמאותו.

יש בו חוסן הנובע מעוצמתו הפיזית והרוחנית. מוחו החקרני לא יניח לו עד שירתום את כל סביבתו למען האינטרסים שלו, או שימציא לעצמו מכשירים אשר יגדילו את עוצמתו האישית (אומרים שאת המחרשה המציא יליד אייר). הצורך שלו בייצור גדול כל כך עד שלפעמים הוא מעריץ את יכולת הייצור מעל המימד האנושי.

יש לו אינטליגנציה רגשית גבוהה מאד. מחשבותיו ניזונות מן הצרכים הרגשיים האדירים שלו. הוא רואה בהכנה של הדברים את קיום הווייתו. הרגע, לפי הבנתו, חולף במהירות, והיכולת לשמר אותו היא באמצעות הכנות ממושכות. חייו הם כשל מי שראה את האור בקצה המנהרה ורק צריך ללכת כברת דרך עד שיגיע לאיו.

 

ההנאה הגדולה שלו היא לחשוב מחשבות.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“יששכר חמור גרם רובץ בין המשפתיים. וירא מנוחה כי טוב ואת הארץ כי נעמה, ויט שכמו לסבול ויהי למס עובד”

(בראשית מ”ט, י”ד-ט”ו)

 

בני חודש זה הם ילדים מקסימים. קל לזהות אותם, הם מבטאים את עצמם באמצעות ליבם הרגיש, וצריכים להיות מודעים לכך כשרוצים להתקרב אליהם. צריך להשקיע בילד זה הרבה אהבה והתעניינות, אם כלל זה נכון ביחס לכל ילד, הרי כשמדובר בילידי אייר, כלל זה נכון שבעתיים. צימאונו לאהבה משאיר אותו ער עד שעות מאוחרות, הוא מחכה לאהובי נפשו כדי לחוות אתם את חוויית ה”ביחד”. הוא יכרוך את עצמו בחיבוק ענק סביב הוריו ואהוביו. יש בלבו מקום לכולם.

מוחו החקרני תובע לעצמו חומרי חשיבה. יש לו שאלות שלפעמים ההורים אינם יכולים להשיב עליהן. אל תתחמקו משאלותיו. חפשו אחרי תשובות וענו לו, שבחו בפניו את הישגיו בכל התחומים. אין כמוהו שונא שקר, לכן אם הבטחתם-קיימו את הבטחותיכם, ואם אינכם יכולים, ידעו אותו בעוד מועד. אל תסתפקו במתן חומרים מאיכות ירודה, הוא צורך מוצרים איכותיים ברמה גבוהה. יש בו חמדנות חביבה, קבלו זאת ואל תקשו עליו. תנו לו חפצים הניתנים לפרוק והרכבה, ספקו לו כלי עבודה ותנו לו לעבוד איתם, בזה הוא בונה את נפשו. הוא יוכל להסתפק בהסבר מכני על דרך פעולת מנועים, אל תחסירו שום פרט, הוא צריך לדעת את כל הפרטים. פעולות של מוטוריקה עדינה הדורשות סבלנות רבה כגון תכשיטנות, יש בהן כדי לעזור לו להכיר את החומר ברמה הקרובה יותר.

תפיסתו האינטואיטיבית של סביבתו יכולה להפוך אותו לילד רגיש במיוחד, ואולי אפילו קצת פחדן. הוא יכול להתעורר בלילה, כשהוא הלום שינה ולחפש מישהו שיעניק לו תחושת ביטחון וחום. ילדכם ישמח לחלק את חדרו עם דמות אהובה נוספת. הוא מתנהג כעקשן בגלל המלחמות האין סופיות בבוקר, לפני ההליכה לבית הספר, אך דעו לכם שזו אינה עקשנות, הוא זקוק להכנה ממושכת יותר לפני עזיבת הבית מאשר ילדים אחרים. לכן אם ברצונכם שיעמוד בלוח זמנים, הכינו את דבריו מבעוד מועד, ובכך תקצרו את הזמן שהוא זקוק לו באופן טבעי. העונש הכבד עבורו הוא מניעת התייחסות אליו, הוא זקוק להיזון חוזר באופן קבוע, שיעזור לו להתיר את סבך מחשבותיו. דאגו לחבק אותו ולספר לו עד כמה אתם אוהבים אותו, הרווח כולו שלכם.

בילד זה טמון רופא קטן, תנו לו משחקים מתאימים. על מנת לפתח את כושר האינטואיציה שלו ולהרחיבו, יש לאפשר לו שעות התבוננות בזמן בין הערביים, הצבע הכחול, הספירי העמוק בסביבתו יכול לתגבר בו את אותה אינטואיציה טבעית וחשיבה אנליטית שבה ניתן באופן טבעי. כשאתם רואים שהוא שקוע בהרהורים, או מסתובב כ”חולה ירח” קטן, דעו לכם שהוא על הקרקע. אל תוותרו לו, את רוב הישגיו הוא ישיג בניסיון השני, במחבן החוזר, עודדו אותו לנסות שוב גם אם נכשל בפעם הראשונה.

האישיות שלו מתעצמת דווקא בקשר עם דמות האב, ובמיוחד אם הוא מייצג את החוכמה. רצוי שהמפגשים עם אביו יהיו על רקע של לימוד והרחבת ידע.

הקפידו על תזונה מתאימה, היא משפיעה על מצב רוחו, על יכולותיו, על שלוות רוחו. אל תתנו לו ללכת רעב לבית הספר, הוא יתקשה בלימודיו ויגיב ברגזנות לסביבתו. בגלל הצורך שלו ביציבות הוא צורך סביבה משפחתית חמה ומקיפה. בקרו איתו קרובי משפחה, וצרו לו זהות באמצעות סיפורים על ההיסטוריה המשפחתית וכד’. הוא ילד שמח שצריך לקבל חיזוקים וסיבה לקיים את שמחתו.

 

יש בלבו מקום לכולם.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש אייר על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט יששכר, המסמל את חודש אייר, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: יששכר, תולע, פוה, יוב, שמרון, יוסף

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

אלה (מסמל יכולות פיזיות), נהר צור, נחל עדן (מסמלים יכולות רגשיות), ישעיה (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש אייר, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש אייר, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ו, פ, ל, צ, ש

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש אייר מומלץ לשלב את הצבע כחול שחור בסביבתו הקרובה. הכחול מחזק את יכולותיו האינטואיטיביות והתבוניות של יליד חודש זה. מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד אייר, על פי המקובלים, נמצא אבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי אייר מומלץ לענוד או לשאת את אבן הספיר (SAPHIR).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש אייר זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק צ”ה (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש אייר:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום השני הקריב נתנאל בן צוער נשיא יששכר: הקריב את קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן המשחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן נתנאל בן צוער” (במדבר ז’, י”ח-כ”ג)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש אייר

לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

ליליד אייר, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “נושא עוון” – האדם צריך ללמוד לא להגיב מייד על עוול או פגיעה כנגדו ולשקול את צעדיו בהגיון תוך מציאת פתרונות בדרכי שלום.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן אייר הינה בחוליות הצוואר, בגלון/שקדים, בהשמנת יתר, ברגישות לחום וקור, בנטייה לצבור מתח רגשי.

תנו לו כרית אורטופדית. שינה נוחה נחוצה לו כדי לאפשר למערכת החיסון שלו להתחזק. תזונה מאוזנת חשובה לו ביותר בעיקר עקב נטייתו להשמנה. הרגלי האכילה שלו אינם נכונים, למדו אותו לשמור עליהם.

בגדיו משמשים עבורו הגנה מפני מזג האויר למדו אותו להתאים אותם לעונות השנה.

תנו לו לטייל, אפשרו לו לשמוח, חישפו אותו למראות אסתטיים. הוא נרגע לאט ממתח, ולכן הוא צריך יותר זמן לצורך התרגעות.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button