חודשים

נולדת בחודש תשרי, גלה מה זה אומר עליך.

כשנותנים דוגמא לאושר אישי מדברים על יליד חודש תשרי

עיקרי הסיפור
  • Knowledge is power
  • The Future Of Possible
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Tip of the day: That man again
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Spieth in danger of missing cut

החודש בשנה

חודש תשרי

מזל מאזניים

“המליך אות ל’ בתשמיש וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם מאזניים בעולם ותשרי בשנה ומדה בנפש”

(ספר יצירה פ”ה, מ”ט)

 

תשרי, החודש הראשון בשנה העברית, מסמל התחלה חדשה מתוך התכנסות, חשבון נפש והתנקות מעוונות השנה הקודמת.

חודש זה, שבו הקיץ משתנה לסתיו מאופיין בריבוי סגולות אישיות וסביבתיות. תשרי מסמל אדם הפועל מתוך בחירה חופשית, ומגלה צורך בלימוד עיוני וב”תרגום” הנלמד לחיי המעשה.

כשנותנים דוגמא לאושר אישי מדברים על יליד חודש תשרי. בני אדם, זוכרים בדרך כלל, את ההתרחשויות והחוויות הקשות, אבל בן חודש תשרי זוכר את הזכרונות הטובים. כל חוויה שנחוותה על ידי בן  חודש זה מתועדת מייד, מקוטלגת, ונשמרת במעמקי הנשמה ומפעם לפעם הוא מוציא מתוך מעמקיו זכרון נעין ומתענג עליו כאילו זו לו הפעם הראשונה. הרבה טועים ואינם מבחינים בין תכונת הרגיש והרגשן. בן חודש תשרי הוא אדם רגשן החווה את הרגש כנכס שניתן לשקילה ומדידה אשר ניתן גם לסחור בו. הוא עסוק בחיפוש אחרי חוויות רגשיות חדשות, כל רגש שנחווה על ידו נותר בנפשו והופך לחלק מאישיותו המגוונת. בגלל יכולתו להכיל יותר מאישיות אחת בו זמנית, ניתן למצוא חקיינים מעולים בני חודש זה.

יש לו נטייה מולדת לחפש את הטוב, לראות את החיים בראיה אופטימית. יש בו מתכונת איש האדמה המעבד את אדמותיו ולאחר מכן זורע, למרות שאינו יודע מה יצמח מזריעה זו. לכן מתאים לו להתחיל פעולות ולא לתפעל דברים לאורך זמן.

יש בו יכולת התחדשות, היכולת לגלות פן חדש ברגיל. הוא יודע ליהנות מהשגרתית והקבוע כחדש, כאילו זו פעם ראשונה שהדבר קורה לו.

הוא אדם נבון, המבין דברים לעומקם. יש בו רובדי חשיבה רבים, ומשם נובעת היכולת שלו להטות את דעותיו לפי רצונותיו, הוא יכול לראות באותו דבר פנים לחיוב או לשלילה לפי הצורך.

יכולתו המחשבתית מעמידה אותו בשורה הראשונה של הממציאים ובוני המכונות, למרות שהוא יכול להסתפק ביצירת מכשירים המקצרים תהליכי יצור, או בשיפור מכונות קיימות. חייו למעשה הם בית ספר ענק שבו לומדים על מנת ללמוד, והפרס הוא לימוד נוסף.

הוא לא יכול לעשות פעולה אלא אם כן הוא מוצא בה טעם, הנאתו האישית, ולא האינטרסנטית, היא הערובה להצלחתו.

הוא איש המעשה והארגון, ומשלב יצירתיות בעשייתו. הוא תופס את עצמו כמיוחד, מיוחדותו מתבטאת ביכולת החשיבה שלו ובידיעותיו הרבות.

הוא נדחק פעם אחר פעם להיות ראש וראשון. במקרים שבהם הוא נאלץ להסתפק בתפקיד היועץ, מתגלה בו יכולת מדהימה להיות איש עצה. בדרכו אל פסגת שאיפותיו לא תמצא במערכת השיקולים המניעה אותו אפשרות לכשלון. הוא לא לוקח לעולם את הכשלון כאופציה.

הצורך שלו במיוחדות נובע מבדידות נפשו. ברגע שהוא מוצא חברים לרוחו הוא מרשה לעצמו לוותר על “גאוניותו”, ולרדת ממרומי האוליפוס אל חברה שהיחסים בה מושתתים על איכויות פנימיות.

 

יש בו יכולת התחדשות, היכולת לגלות פן חדש בקבוע.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“הבן יקיר לי אפרים, אם ילד שעשועים, כי מדי דברי בו, זכור אזכרנו עוד, על כן המו מעיי לו”

(ירמיהו ל”א, י”ט)

כשמתבוננים בשנה כבסולם התפתחות אנושי, תשרי מסמל את תקופת החיים הראשונה שבה התינוק אוכל, שותה וישן. הצרכים שלו כילד הם הצרכים היסודיים ביותר, לכן יש לאפשר לו התנסויות מגוונות, סוגי אוכל שונים שאליהם יחשף לא באמצעות כפייה אלא באמצעות טעימה מבוקרת.

התנסויות אלו יאפשרו לכם ליצור איתו קשר באמצעות צרכי הקיום הראשוניים. כשתזהו את הטעם האהוב עליו תוכלו להשתמש בו כבפרס, ולמרות שפרס זה יישחק מרוב שימוש, ילדכם ימצא בו פעם אחר פעם, טעם חדש.

חשוב לו המקום שבו הוא ישן, החדר שלו וסביבתו הקרובה צריכים להיות נעימים ואסטטיים.

בגלל האופטימיות הטבועה זו, חייבים להראות לבן חודש זה רק את צדם הטוב של החיים על מנת לחקוק בתפיסתו שאכן החיים טובים.

גם כשתגובותיו והתנהגותו הם למורת רוחכם, אתם חייבים לדעת שלפי תפיסתו הילדותית זוהי הבנתו להתנהגות נאותה במקרים שבהם תגובותיו נראות לכם קשות או מרושעות, אתם צריכים לזכור שבבסיסו הוא מתכוון רק לטוב.

הסבירו לו ולמדו אותו מהי התנהגות נכונה המקובלת בחברה.

יש בו תכונה מדהימה של השתתפות בצער ובכאב של הזולת, הוא מסוג הילדים שכדאי להכניס לתיק האוכל שלהם שני כריכים, כי סביר להניח שאם תשלחו רק אחד וילד אחר ישכח להביא אוכל, ילדכם ייתן לו את הכריך היחיד שלו. למרות שכך הוא ינהג גם בדברים אחרים, אל תטעו בו, דעו שהוא רכושני מאד ביחסו לחפציו.

משיכתו למתוק יכולה לשמש כגורם המנוצל על ידי גורמים אינטרסנטיים, וצריך ללמד אותו שלא למכור את נשמתו בעבור מעט דבש.

הוא מבקש להראות את מיוחדותו בסביבתו, ועקב כך הוא עלול להתפתות להיות ראש לשועלים. צריך ללמד אותו שאם שאינו מצליח להיות אריה, עדיף להסתפק בזנב לאריות.

בגלל תכונות אלו יש להשגיח עליו מהבחינה החברתית ולכוון אותו. כשהוא חלש בלימודים אל תתנו לו להתדרדר, תגברו אותו שיישאר בין הטובים בכיתה, שיחבור לילדים האיכותיים וגם ילך לאותם החוגים שהם הולכים.

ילדכם נבון מאד, לכן הדרך אליו היא באמצעות הסברים מפורטים שיתקבלו על ליבו. יש לו צורך בריגושים חיצוניים, שאם לא כן הוא הופך להיות מתבודד המסתגר בחדרו עם צעצועיו. הוציאו אותו משם, “יצרו התרגשות סביב חייו”. הצגה טובה, סרט, משחק מעניין וכד’. הקפידו על האיכות, אתם קובעים בכך את עתידו.

סגולת נפש נוספת היא יכולתו, למרות גילו הצעיר, לראות לטווחים ארוכים. כשאתם מציעים לו סולם של התפתחות שמתחיל בביה”ס היסודי ונגמר בלימודים גבוהים, אל תקצרו, ספרו לו על כל התהליך, כשהסוף יהיה מובן לו הוא יתחיל במלאכה.

הצלחת פעולותיו תלויה ברצון שלו לבצע אותן, נסו לא להצר את צעדיו, תנו לו להביע את עצמו, בזמן ההתעוררות האמיתית שלו, אל תכתיבו לו את הזמנים.

אם אתם מוצאים בו נטייה לשעות שינה ארוכות, זאת אינה שינה בלבד אלא פעולת התאזנות בין יכולותיו השכליות לבין הרגשות. כיוון שהוא עובר חוויות ברמה רגשית ושכלית עמוקה מאד, הדבר יוצר אצלו עומס מנטלי גדול מאד המתפרק בזמן השינה.

הוא מתכוון רק לטוב.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש תשרי על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט אפרים, המסמל את חודש תשרי, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה.

השמות הם: אפרים, יהושוע, נון, אפרתי, עזר, אלעד

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

חזקיה (מסמל יכולות פיזיות), נהר שלום ונחל דבש (מסמלים יכולות רגשיות), ירמיה (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש תשרי, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש תשרי, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ל, פ, נ, ר, ה, ם, מ.

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האעדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש תשרי מומלץ לשלב את הצבע השחור בסביבתו הקרובה.

הצבע השחור מסמל עומק ויכולת להוציא דברים מהכוח (השחור) אל הפועל (הלבן).

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד תשרי, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי תשרי מומלץ לענוד או לשאת את אבן השוהם (ONYX).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש תשרי זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק כ”ז (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכה המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש תשרי:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום השביעי נשיא לבני אפרים אלישמע בן עמיהוד: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתי לעולה: שעיר עיזים אחת לחטאת: ולזבח השלמיים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן אלישמע בן עמיהוד” (במדבר ז’ מ”ח-נ”ג)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש תשרי

ליפי מדית הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

ליליד תשרי, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “ישוב ירחמנו” – האדם חייב ללמוד לסלוח באופן מוחלט לשני, לנקות מנפשו את משקעי המריבה, לא לנטור איבה ולנסות לאהוב אותו בלב שלם.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם הפשעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן תשרי הינה בכליות ובשלפוחית השתן, בעיות דם, חילוף חומרים.

הקפידו ללת לו מאכלים התורמים לשיפור מערכת חילוף החומרים בגוף. העשירו את תזונתו בסיבים, בירקות ירוקים ועליים (פטרוזיליה, שמיר וכד’) והקפידו על שתייה מרובה.

למדו אותו לחיות עם עצמו ללא תחושת אשם, ומגיל צעיר למדו אותו לקבל את עצמו כמות שהוא.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button