אותיות

האות פ’ בראש השם מה הוא אומר עליך

הפה משמש ככלי לבטא את הפנימיות, ולכן פ' תגלה את כל הפנימיות - פיו וליבו שווים.

פה

ערך מספרי – 80

מקביל ליום חמישי

תכונה חיובית – שליטה

היפוכה – כניעה

תכונת המזל – תאוותנות

שער לתודעה אוזן שמאל

כוכב שולט – נוגה (ונוס)

צבע – ורוד בהיר

ישות רוחנית גברית – אהרון

כלי נגינה – כל כלי התזמורת

ישות רוחנית נשית – אביגיל

מילת מפתח – פרנסה

מלאך ממונה – ענאל

 

“אין פה אלא משה, שנאמר כי כבד פה וכבד לשון אנוכי”

(אותיות דרבי עקיבא)

“נכנסה אות פ’ אמרה לפניו: רבון העולמים, טוב לפניך לברוא בי את העולם, כי הגאולה שאתה עתיד לעשות בעולם רשומה בי, כי זה הוא פדות. וע”כ בי ראוי לברוא את העולם. אמר לה: יפה את, אבל בך נרשם פשע שבסתר, כעין הנחש שמכה ומביא ראשון לתוך גופו. כך מי שחוטא כופף ראשו ומוציא את ידיו”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הפאר והפדות לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון”

(תהילים קמ”ה, ט”ז)

פה הוא איבר הדיבור באמצעותו אפשר לדבר ואפשר לשתוק. האות פ’ מסמלת את האפשרות לרפא, וגם את הנשמה הכבולה לגוף. את החיבור שבין המחשבה לבין המעשה, כי על ידי הדיבור אנו מוציאים לפועל את מחשבותינו.

הפה הוא האיבר שמעניק לאדם את השליטה, הפה הופך את האדם לגבוה ביותר בארבעת היסודות (דומם, צומח, חי, מדבר).

הפה משמש ככלי לבטא את הפנימיות, ולכן פ’ תגלה את כל הפנימיות – פיו וליבו שווים. מכאן ההקבלה שמילה דומה לפנינה, כיוון שצריך לדלות אותה ממקום פנימי.

לפי העומק גם הפיוט. פ’ היא אות שמרבה דברים – פריה ורבייה. לפי הקבלה היא בנויה מ-כ’ שמייצגת את הכלי שבתוכו נמצאת י’ שמרמזת לרוחניות של 10 הדברות בארון הברית. היא מסמלת את הנשמה שכבולה בגוף, היא כמו ציפור בתוך גוף. אות שעניינה תיקון ושכלול באמצעות רפואה.

ף’ היא פ’ סתומה, פי שסוגרת. לפעמים שתיקה אומרת הכל (מניעת דיבור, מניעת שימוש בפה, היא עצמה דרך לתקשורת, “סייג לחוכמה- שתיקה”).

 

פ’ היא אות של דיבור, מייצגת את הפנימיות, את הפריצה, את ההפריה!

 

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

פאר, פלא, פנים, פקודה, פרי, פרוכת, פרנס, פריון, פתח, פריצה

 

מספר על האדם

האדם רואה בעיניו את המציאות שלפניו, הוא חש את אוזלת ידו, חש את העולם ככלא ענק, ומנסה לפרוץ אותו ולצאת לחופשי.

פ’ בשם מסמלת את יכולת הריפוי ואת הדרוש תיקון. יש להיזהר משימוש לרעה בפה, היוצר פתיחות מיותרת, התרברבות וחוסר כנות. דיבור חסר תוכן הוא פטפוט.

אות המסמלת את הפריצה קדימה (פיזוז – ריקוד קדימה). אדם עם פ’ הוא אדם פעיל מאד, הוא דורש פעולה, מעשיות.

 

באדם זה פתיל ההתנהגות פועם במרחבים של פעימה אחרי פעימה. הוא עושה פעולה ונח, ועוד פעולה ונח, הוא שם רווח בין פרשה לפרשה. בגלל תכונה זו, האדם מתאים לתפקידים קצרי טווח המחייבים השקעת מאמץ גדול בטווח קצר.

כשהוא אינו מצליח לעשות זאת, הוא חי חיים פשוטים, מוותר על המשימות הגדולות של חייו ומוצא מפלט בהפשטות ובחלומות.

 

מאפיינו הוא ממשלה. הוא איש ממשל, או באופן פרטני כשהוא מושל בעצמו או משתמש בזכות המוקנית לו על ידי החברה למשל בסביתו. הנפש לפי המקובלים מחולקת ל3- חלקים המרכיבים את עולמו של האדם: נפש, רוח ונשמה. הם האמינו שהנפש שוכנת בכבד, הרוח משכנה בלב והנשמה משכנה במוח, שהם ראשי תיבות של המילה מלך. מלכותו של אדם ששמו מתחיל ב-פ’ נובעת מהיותו משרת של מטרות גבוהות. רק כשיבטל את אנוכיותו, יאמר הוד והדר, כיאה לאיש ממשל.

 

הוא איש חברה מעולה, הוא חבר למופת, הוא עוזר לחלש ולנזקק ללא שום מגבלה וחשבון.

 

אדם זה הינו הורה לתהליכים. הוא מלווה אותם מרגע יצירתם ועד לבגרותם הסופית, עד להבשלתם.

יש בו את כל הכלים להצלחה: פריון, פרנסה, פעולה, פרי, פריצה וכד’.

הוא יכול לממש את כל אלו לאחר שהוא מוצא את ה”עצמי” שלו. רק כשתכונות אלו טבועות בחותמו האישי, היא יכול להוציאן אל הפועל. מפעל חייו הוא למצוא דרך להביע את עצמו. ליצור דגם אישי שהוא רק שלו, אותו יוכל לשכפל. הוא עובד לפי מתכונת של יצירת דגם ראשון ושכפולו. ומבלה את חייו במאמץ למימוש שאיפתו להגיע קרוב ככל שאפשר ליצירת דגם שכזה.

 

הוא איש החי בהרמוניה וחייב לחיות בסביבה הרמונית. הוא פונה אל הנעים שבחיים. מגעו האנושי מתאפיין במתינות. אופיינית לו השלווה ובאמצעותה הוא מתקדם צעד אחר צעד לקראת מטרתו. יש לו מענה רך המצליח להשיב חימה.

 

נטייתו לשלום ולצדק נובעת מהפחד הקיומו שלו, מהכרתו בחולשתו הפנימית ומאי יכולתו להתמודד עם העולם הזר והמנוכר. הוא מבקש לבנות חברה הרמונית הבנויה על צדק שיויון ושלום. הוא איש צוות מעולה המוכן לקבל את עזרת הזולת ומנמיך את עצמו על מנת לקבל את האחר.

חברתו נעימה, הוא מארח נהדר, אוהב שמחה, שירה ומסיבות.

 

הוא יכול להעשיר כל מעשה שהוא עושה, הוא מקשט אותו ומוסיף לו. הוא מעריך את עצמו, אוהב טיולים, משחקים, הפעלות ונהנה מהם בכל חמשת חושיו.

יכולתו לשמוע ולהקשיב לזולת מחבבת אותו על מכריו, הוא רחמן ואוהב לעזור לכולם. הוא כוח מדרבן ומניע לסביבתו. יש בו סקרנות והתעניינות. הוא פשוט אדם נחמד!

 

יש בו יכולת להעשיר כל מעשה שהוא עושה.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. אצל אלה ששמותיהם מתחילים באות פ’ תתגלה רגישות בפה, פצעים בפה, בעיות בחלל הפה.יייו

 

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות באות פ’ יכולות להתגלות כשלאדם נטייה להפצע פיזית ורגשית, הוא פגיע באופן מיוחד ומתחכך עם סביבתו.

 

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-פ’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש: פשענו, פגמנו, פתחון פה, פריקת עול.

 

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button