אקסתרפיהחודשים

נולדת בחודש אב גלה מה זה אומר עליך

הוא שובה לב, יפה ובעל קסם אישי רב.

חודש אב

מזל אריה

“המליך אות ט’ בשמיעה וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם אריה בעולם ואב בשנה וכוליא שמאלית בנפש” (ספר יצירה פ”ה, מ”ח)

יליד אב יכול להוות מודל לחיקוי, הוא משקל הרבה דעות, גישות ורעיונות. שום דבר אינו קטן עבורו. כל דבר הופך להיות גדול ומשמעותי. משנתו היא אהבה, הוא חבר טוב, הוא מבלה את חייו בנסיונות אין סופיים לרכוש לעצמו חברים. הוא מתגעגע לחברויות אמת, להליכה בחבורות גדולות, אך אינו מצליח לקיים קשרים ארוכי טווח. היחידנות (אינדיווידואליזם) פורצת מעל פני השטח ומרחיקה אותו מהקבוצה. הוא שואף שהאחרים ימלאו את רצונו, וילכו בדרכו, וכשאינו מצליח הוא מסתגר ומתרחק מחברתם. כל התרחקות שכזו גורמת לו סבל רב והוא מתגעגע לחברותא החמימה והנעימה. כל חייו הם תהליך של סיום והתחלה, של גמר תהליך ותחילת התהליך הבא. הוא מסיים מערכות וקשרים כדי להכין את עצמו לבאים אחריהם. תהליכי החורבן הם עבודת הכנה לקראת בנייה חדשה. הוא שובה לב, יפה ובעל קסם אישי רב.

בתוכו הוא קייצי חם וסוער, הוא בעל תאבון ויצרי, תכונות אלו מאיימות עליו, והוא חושש שאם יקיימן הן יהרסו את חייו, ולכן הוא משתדל להציג דמות חביבה ונעימה. הוא משתמש במשוב שהוא מקבל מהחברה על אישיותו, כדי לטפח ולחזק “אגו” מנופח. הכרותו את עצמו יוצרת בו תחושה שלא יתכן שהאחרים יאהבו אותו והוא חי בתחושה של כעס, חוסר סבלנות והעדר סובלנות. כדי לזכות בכל זאת באהבה שהוא זקוק לה כל כך, הוא מרצה את הזולת ומנסה למצוא חן בכל דרך אפשרית.

תאוותו לחיים אינה יודעת שובע, הוא רואה בהם את החומר שממנו הוא יוצר את השקפותיו, אהבותיו ואכזבותיו. סיסמתו “עכשיו נחיה” היא הגורם לתאוותו הגדולה לחידושים ולהמצאות. המצב הקבוע שלו הוא מצב ההווה, העבר נדחק לשוליים, וכך גם העתיד. הוא חי “כאן ועכשיו”.

בכוח תבונתו ויכולתו להעמיק במחשבה, הוא מבין את משמעות החיים מתוך ידיעה שמטרת החיים היא החיים עצמם, הוא מכיר בקושי וצוחק לו. הוא מוצא את שלוותו ומנוחת נפשו בעיון במהותם הפנימית של החיים ובחיפוש אחר מקורותיהם. הוא אינו מסתפק בתפיסה חיצונית של הדברים אלא בהבנתם לעומק. הוא נהנה מביטויי שמחה: שירה, ריקוד וכל צורה של הנפשה, כדי להשקיט את ההמיה הבלתי פוסקת בלבו. לרוב הוא מוצא את שלוות חייו במקצוע ההוראה, בעזרה חינוכית לחלש, לנדכא ולכואב, או בנסיעות מרובות.

תכונת המורה שבו מקנה לו מקום של כבוד בעולם היועצים. הוא עשוי לייעץ כמעט בכל מצב ונושא, וגם אם לפעמים קשה להבין את עצתו, הרי שאם מעמיקים בה, מבינים עד כמה היא טובה. למרות הבנתו העמוקה במהות החיים, הוא חי את חייו באופן אינטואיטיבי. הוא בעל כושר שכנוע ואנשים מאמינים לו, הוא רואה את הדברים באופן המיוחד רק לו, והוא מעדיף תמיד את דרכו על פני דרכם של האחרים. הוא משתדל להתנהג בכל יום, כאילו היה יום חג, ולכן הוא מקפיד על לבושו והנאותיו. ככל שהוא לומד להבין את מהותו ואת עצמיותו הוא יורד לעומק ההבנה שמקור הטוב נמצא בתוכו ולא בסביבתו החיצונית.

הוא יודע שבפתחו את ליבו הוא חשוף לסביבתו, ולכן הוא משתדל שלא ליצור קשרי אהבה אינטימיים, משהצלחת להיכנס לעומק לבבו, טוב כבר לא יחסר לך ממנו. הוא מקשיב מעולה, הוא שומע גם את מה שלא תרצו לספר לו.

הוא חי – כאן ועכשיו 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“שמעון ולוי אחים כלי חמס מכורותיהם. בסודם אל תבוא נפשי, בקהלם אל תחד כבודי, כי באפם הרגו איש וברצונם עיקרו שור. ארור אפם כי עז ועברתם כי קשתה, אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל” (בראשית מ”ט, ה’-ז’)

צריך ללמוד ילד זה להקשיב לזולת ולהקנות לו תרבות שיחה, הנושאים שבהם יתעסק צריכים להיות משמעותיים ותכני השיחה עמוקים, אפשרו לו להקשיב לשיחות בנושאים המעניינים אותו. רגישותו, הצורך שלו באהבה, ותחושת “האנטי” שהוא מרגיש יוצרים אצלו מנגנוני התנגדות, לכן צריך להקשיב לרחשי ליבו, לתת לו לדבר ולהביע את עצמו. גוונו את חייו באוכל ובפעילויות, הפכו את הימים במחיצתו לימי חג, השתדלו לשמח אותו, הוא אוהב מוסיקה, רשמו אותו לחוגים מתאימים. יש בו הרבה טוב לב וצריך לתת לו הזדמנויות להביע זאת דרך עזרה לחלשים ונזקקים, מומלץ להפוך אותו לחונך לילד צריך ממנו, למדריך בתנועת נוער, למתנדב. כדאי לשלוח אותו לקורס להגנה עצמית, הוא צריך תחושת חוזק פיזי תוך כדי פיתוח היכולת לספוג כאב.

יש לו צורך להבין את המסתרים, אל תתפלאו אם הוא יחטט בחפצים אישיים של בני הבית, כל כוונתו היא להכיר אתכם טוב יותר. אפשרו לו לשמור על פרטיות: מגירה אישית, יומן חסוי וכד’. יש לו רמת הזדהות גבוהה מאד, ולכן טוב לחבר אותו עם דמויות היסטוריות באמצעות ביוגרפיות.

מקור החיות של ילד זה הוא יחסי אנוש, שתפו אותו בגידול אחיו הצעירים בעבודות הבית, תנו לו לתקן דברים, לערוך קניות ועוד. יש לו צורך לעשות את הדברים מאהבה, תנו לו להיות שותף בהחלטות על הנעשה איתו ואף לעשות את הדברים. תנו לו לאהוב את דמותו באמצעות תמונת קיר של עצמו, שקפו לו את אישיותו, את יכולותיו ואיכויותיו, הדגישו את הטוב שבו. כדי לעזור לו לנקז עצב ורגשות שליליים, השמיעו לו בלדות.

בגלל הצורך שלו לבנות אישיות מקובלת ונחשבת בחברה, אפשר לעזור לו לעצב אישיות שכזו באמצעות שימוש נכון במערכת של חיקוי. תנו לו תמיד דוגמא חיובית, אם חסרות לכם דוגמאות חיוביות, תנו לו לצפות בהצגה או בסרט טוב, הוא ינסה לחקורת את אישיות השחקן הראשי, בדרך זו תוכלו לנתב את התפתחותו האישיותית. תנו לו שם טוב, הוא כבר ימלאו בתוכן. אתם חייבים להבין שילדכם פועל מתוך טוב לב, לכן דאגו לבנות לו מערכת מוסרית של טוב ורע, של נכון ושגוי. חקירה בנבכי נפשו תגלה חרדה קיומית הבאה לידי בטוי על פני השטח בצורה של אגו מנופח. הוא יודע הכל, מבין הכל, נוהג כמלך בגדוד, כשהוא לא מצליח לקיים זאת הוא הופך להיות לא נעים, זועף, כועס, רוטן, מתנגד, הוא יאשים את סביבתו בחידלונו. חבריו או מוריו, ולעיתים אפילו הוריו, מנסים לדעתו, בדרך שעדיין לא מוכרת לו, לגזול חלק מחרויותיו וזכויותיו. ילדכם נמצא במאבק על זהות ומחפש משמעות עמוקה לחייו, למרות גילו הצעיר. הוא נקרע בין יחסים שטחיים ולא מחייבים לבין יחסים משמעותיים התובעים ממנו ויתור על האגו וקבלת אחריות על חייו. הוא בונה את עצמו תוך הזדהות עם דמויות מלוכניות, דמויות אלו משתנות לפי צווי האופנה, לכן עזרו לו מפעם לפעם לשנות את מושאי הערצתו. הוא יאהב להתחכך במצליחנים, במבוגרים ממנו, הוא צריך אותם לידו לצורך הזדהות. צריך ללמד אותו לקיים חברויות המשותתות על יחסים הדדיים. נטייתו הטבעית היא ליצור קשרים עם אנשים הזקוקים לעזרתו ותלויים בו. יש לו צורך להתרפק על העבר, צורך זה מאפשר לו לברוח מהתמודדות עם ההווה. צריך ללמד אותו להתעמת עם קשייו לא באמצעות צד שלישי, אלא בעימות ישיר מול הגורם הבעייתי. הוא ינסה להשליט את דעותיו בדרך שובת לב תוך כדי התעלמות מצרכי הסביבה, למדו אותו לשמוע, להקשיב לאחרים. הוא צריך שילהוב קבוע בגלל צרכיו הרגשיים הגדולים.

 

יש לו צורך לעשות את הדברים מאהבה

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש אב על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט שמעון, המסמל את חודש אב, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: שמעון, ימואל, ימין, אהד, יכין, צחר, שאול, דניאל

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

אחזיה (מסמל יכולות פיזיות), נהר איתן, נחל קדומים (מסמלים יכולות רגשיות), אחיה (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש אב, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש אב, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ט, כ, ל, ב, א

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש אב מומלץ לשלב את הצבע הירוק בסביבתו הקרובה. הירוק מצנן ומאזן את מזגו הסוער, וכן מגביר את יכולתו להקשיב ומחדד את הבנתו הפנימית.

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד אב, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי אב מומלץ לענוד או לשאת את אבן הפטדה (TOPAZ).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש אב זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק קל”ז (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש אב:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום החמישי נשיא לבני שמעון שלומיאל בן צורישדי: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן שלומיאל בן צורישדי” (במדבר ז’, ל”ו-מ”א)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש אב

לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

לילידי אב, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “לא החזיק לעד אפו” – גם כשיכול להוכיח את השני הוא צריך ללמוד להשתדל לעשות זאת בדחילו ורחימו ובמינימום של כעס. תוך כדי שכחת הכעס והגברת האהבה.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן חודש אב הינה בעמוד השדרה, בנטיה לסחרחורות (הנובעות מתעלת האוזן), בגיד הנשה ובמערכת הלב.

מומלץ עבורו עיסוק בפעילות אירובית לחיזוק הלב, כל סוג התעמלות ופעילות אתלטית מתאים לו, גם שרירי הגב הרופפים שלו יתחזקו בדרך זו. בעיות בגיד הנשה הן הסימן הראשון שיאותת לו לחזור לכושר. מומלץ שייעמץ לו הרגל של הליכה יום יומית. הוא ניזון נפשית מתרפיות, חוג משחק יעזור לו מאד. הוא צריך ללמוד לבטא את עצמו באופן יצירתי.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button