בחירת שם לתינוק

נולדת בחודש חשוון, מה זה אומר עליך?

חודש חשוון

מזל עקרב

“המליך אות נ’ בריח וקשר לו כתר וצרפן זה בזה וצר בהם

עקרב בעולם וחשוון בשנה ודקין בנפש:

(ספר יצירה פ”ה, מ”ט)

 

ביסודו של חודש חשוון מונחת תקווה גדולה והבטחה. התקווה מתגלה תמיד בעיתות משבר, בזמנים של קושי וספקנות. היא מביעה את היכולת האנושית להתעלות מעל השגרתי והרגיל, מעל הכאן והעכשיו, אל עבר מחוזות מופלאים שאין להם אחיזה במציאות העכשווית, אבל יש להם אחיזה ברצון.

חודש חשוון הוא החודש של “אין דבר העומד בפני הרצון”. הוא חודש של מאבק, המאבק בעצמך על מנת להפוך את הכישלון ליתרון, את הנפילה לתקומה, סיסמתו – “שבע ייפול צדיק וקם”.

הנפילה היא סיבת התקומה. על פניו הוא חודש ריק מחגים, ריק משמחות, כמוהו כמדבר אין נראים על פניו מיני טוב והצלחות, אבל מתחת לפני השטח, מתקיימת עוצמה שמבקשת לה את הדרך להגיע אל פני השטח. סיסמתו – “מה שלא הורס אותך, בונה אותך”.

בן לווייתו הקבוע הוא הכישלון, הוא רואה בכאב “אב מדריך” המורה את הדרך לבנו (כאב = כ-אב). מכאן יכולתו המפתיעה לאסוף את עצמו ולדהור קדימה, כאילו זו הפעם הראשונה שהוא מתמודד עם בעיה שכזו. יש לו מן האופי של הגלים, שאוספים תאוצה מתוך עומק הים, בניסיון לכבוש את שפת הים, ולכשלבסוף הם מתנפצים על החוף, אין הם מתייאשים וחוזרים חלילה.

חווייתו הקיומית היא הרגש, פעילותו השלמה היא בתחום הרגשות, דומה כאילו מטרת כל המעשים שנעשים על ידו היא לעורר את רגשותיו, אפילו בעיות אינטלקטואליות סבוכות מטרתן להביאו לגבהים רגשיים חדשים.

יש בו סער מתפרץ, שלמרות שכלפי חוץ הוא נראה כחסר רסן הוא מונע מתוך עין-הסערה הנשלטת על ידו.

עיסוקו ברגשות מצריך מהלך חיים חגיגי, כל יום לגבי דידו הוא חג חדש. הוא לא צריך מאורעות גדולים חד פעמיים, דומה כי שכחת העבר היא מתנתו, והמחר היא הערובה שלו להיום.

העומס הרגשי המונח עליו הופך אותו לצרכן של תרפיות פסיכולוגיות, דתיות וטרנסנדנטליות. אולם התבוננות מעמיקה יותר תגלה שצורך זה נובע מהרבדים שמקורם בתפיסה החוייתית/דתית של החיים, תפיסה הרואה בנפרדות האנושית אפיזודה חולפת ואת העולם כאורגניזם אחד רב איברים.

הצרכים הרגשיים האמיתיים שלו נובעים ממעמקי נשמתו, שם מתקיימת הווייתו, ביציאה החוצה היא מתועלת לערוצים המקובלים על החברה, וחשקיו נהפכים לתאוות בשרים, למפגשים מהסוג האישי ולהתנהגות של דון ז’ואן, הנמצא תמיד בדרך למפגש הבא.

נדמה כאילו חייו הם שרשרת של בנייה לשם הרס, הוא מוצא את יתרונו היחסי ואת גילוי עצמותו דווקא בסתירת מעשה ידיו, כהכנה לבניית הדבר הבא.

 

היכולת האנושית להתעלות מעל הכאן ועכשיו.

 

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

“ויקרא יוסף את שם הבכור מנשה כי נשני אלוהים את כל עמלי ואת כל בית אבי”

(בראשית מ”א, נ”א)

 

שכחה מעצם טבעה היא שלילית, אבל שכחה של צרות, זיכרונות כואבים, מעשי עוולה שנעשו לנו, קשיים וכד’ היא שכחה חיובית.

(הזיכרון של הדברים הללו מחזיר לאדם את עוצמת הכאב והצער שחווה בשעה שקרו, וזו הסיבה המונעת מאתנו לחזור ולעשות מעשים דומים בעתיד).

יליד חודש זה ניחן בכשרון אדיר של שכחה חיובית, נדמה שיש לו “עור של פיל”. אם פגעת בו הוא לא יזכור את זה, הקשיים בדרך למטרה מסויימת לא יהיו אלו שימנעו ממנו לנסות פעם נוספת לחוות חוויה דומה, לכן לעולם אי אפשר להעניש אותו.

העונש משמש כתמרור אזהרה לבאות. מניעת הטבע על-ידי ההורים מעכבת או דוחה בדרך כלל התנהגות לא רצויה. אבל ילדכם ישכח חיש מהרה את העונש האחרון שנתתם לו.

התבוננות מעמיקה מעלה את החשד, שבעומק התנהגותו מונחת תפיסה לפיה הוא סובר ש”לית דין ולית דיין”.

הדרך אליו אינה מונחת ביסוד של תפיסה דמוקרטית, של דברים מקובלים ומוסכמים על המשפחה, החברה, וכד’.

הוא צריך תפיסה שחוקיותה שונה, ביסוד תפיסתו מונחת תפיסה מלוכנית, הוא מקבל רק סמכות שנובעת מכוח, הוא מעריץ כוח למרות שהוא פוחד ממנו.

ילדכם יקבל פקודות רק כשיבין שמקור הסמכות והכוח הוא אמיתי. יש בו תכונה של השתעבדות לרצונותיו, לתאוותיו, או לתפיסות שהוא מאמין בהן.

יש לו צורך לחוש בכור, ומכאן נובעים החיכוכים הקבועים בינו לבין שאר אחיו. למרות נטייתו לרוחניות גבוהה הוא דווקא יבחר בחיי מעשה ארציים מאד ויום-יומיים, הוא ישעבד את עצמו בגוף ובנפש, בלימודים ובעבודה. הוא יכול להחזיק מעמד בשעות עבודה רבות לאורך זמן.

הדרך אליו היא באמצעות שוחד, קנו לו והוא יתרצה. הציבו לו סולם תגמולים גדל והולך, כאשר מהות התגמול היא לאו דווקא חומר, הוא תמיד יעדיף דברים הגורמים לו עונג: כגון טיולים, רחצה בים וכד’.

עליכם לדעת שדברים שהוא רוצה מאד הם קשים להשגה, וצריך ללמדו כיצד ליישם את רצונותיו בדרך המקובלת, אחרת הוא ינסה להשיגם בדרכים לא מקובלות או יסתפק בתחליף זול במקום להגיע לדבר האמיתי. הוא ילדותי, וגם כשיתבגר הוא ישאר צעיר בהתנהגותו ובדרך חשיבתו. תוכלו להפיק ממנו את מירב היכולות באמצעות תאור מוחשי של מה שיחמיץ אם לא יתאמץ. הנאותיו הן הנאות חושניות, הנאות הגוף, לשם הוא נמשך ועל זה הוא יבזבז את זמנו וכספו. צריך ללמד אותו את ההבדל שבין טוב ורע, הוא מושפע מאד מחברים וחברה, ולכן הקפידו על סביבתו החברתית.

יש בו הרבה קסם אישי, וניתן בקלות ליפול בקסמיו וללכת שבי אחריו, יש בו חלקלקות הנובעת מיכולת הפיתוי שלו. שעות של שיחה עם בוגר בעל עוצמה ילמדו אותו איך לתעל יכולת נפלאה זו למטרות חיוביות וצודקות.

הוא יעדיף להגיע אל הפסגות בדרכי קיצור, לקטוף פירות בלי להתאמץ, עבדו אתו ולמדו אותו ללכת ללא קיצורי דרך. למדוהו את הכלל – לא יגעת, ומצאת – אל תאמין אלא יגעת ומצאת – תאמין!

 

ניתן בקלות ליפול בקסמיו וללכת שבי אחריו.

 

חיזוק יכולותיו של בן חודש חשוון על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.

השמות הבאים משתייכים לשבט מנשה, המסמל את חודש חשוון, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו. אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: מנשה, גדעון, יהואש, ישעי, צלופחד, חוגלה, מלכה, מחלה, נעה, תרצה.

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.

התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:

רחבעם (מסמל יכולות פיזיות), נהר חדקל, נחל זרד (מסמלים יכולות רגשיות), נתן (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי חודש חשוון, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש חשוון, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: נ, ו, ן

 

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש חשון מומלץ לשלב את הצבע השחור בסביבתו הקרובה.

הצבע השחור מסמל עומק ויכולת להוציא דברים מהכוח (השחור) אל הפועל (הלבן).

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד חשון, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן.

לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם.

לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי חשון מומלץ לענוד או לשאת את אבן השוהם (ONYX).

 

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו, לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש חשון זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק פ’ (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

 

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”, העוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים בחנוכת המשכן. המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12- הנשיאים מקבילים ל12- המזלות. עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש חשון:

“יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

“ביום השמיני נשיא לבני מנשה גמליאל בן פדהצור: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים חמישה כבשים בני שנה חמישה זה קרבן גמליאל בן פדהצור” (במדבר ז’ נ”ד-נט)

 

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש חשוון

לפי מדית הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל

אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

ליליד חשון, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “יכבוש עוונותינו” – לא לתת למריבה דריסת רגל בלב. האדם מונע מעצמו כל אפשרות לשמיעת לשון הרע, רכילות או דיבורים על מעשים שעשו כנגדו.

 

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן חשון הינה במעיים, וכן הוא סובל מהפרעות רגשיות ומהפרעות בזכרון, ובמערכת הרבייה.

הגישו לו תזונה עשירה בסיבים, אוכל קל לעיכול לא שמן ולא כבד. הקפידו על התעמלות אירובית (הליכה, רכיבה על אופניים וכד’), כוונו אותו לעסוק בפסיכודרמה/תרפיה במוסיקה, בריקוד באומנות וכד’. כל סוג תרפיה יעזור לו. הזכרון שלו נחלש כתוצאה מלחצים רגשיים, למדו אותו לא לדחוק את בעיותיו ולדבר עליהן.

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button