- נותן מענה לשאלות רבות על פי הקבלה
- איך לבחור שם
- מה משמעות תאריך הלידה ומה משמעות היום בו נולדנו?
- מה משמעות האות הראשונה והאות האחרונה בשמו של האדם?
- מה משמעות האותיות האמצעיות?
- עוד באתר ...
- עצות לסביבת חינוך תומכת בהסתמך על תאריך הלידה של הילד
- מה הצבע המחזק את יכולותיו
- איזו אבן חן מתאימה לו
- מהו פסוק השמירה עבורו ואיזה פרק תהילים ישמור עליו
במחשבת ישראל נמצאות תשובות משמעותיות רבות עבור כל אחד מאיתנו. דורות רבים של חכמים פיתחו אוצר בלום של ידע העוסק באדם ובנפשו התפתחותו ובצמיחתו, ידע שיכול לעזור לכל אדם, ללמדו להתבונן על עצמו ועל זולתו, להכיר את אישיותו ואת יתרונותיו, ולאפשר לו לפתח את מלוא היכולת הטמונה בו.
הכלל עליו עומדת תורת ישראל הוא המשפט “ואהבת לרעך כמוך” ואני סבור, כי אחד הביטויים של אהבה מעיין זו הוא מתן ידע היכול לשפר את איכות חייו של האדם, לפתח בו יכולות רוחניות, ולהעצים את יכולתו לאהוב את עצמו ואת זולתו, לשמוח בחייו, ולממש בחשיבתו את מה שמזלו הועיד לו.
ומכאן הניסיון להעביר את הדברים בשפה השווה לכל נפש, ולצקת ידע עתיק בכלים חדשים. הידע המוגש בזה פותח צוהר לעולמות הנסתרים של נשמת האדם.
הנכס האמיתי שלנו כהורים הוא היכולת להעניק לילדינו תחושת ביטחון בכל תחום בחייהם. ביטחון שהינם רצויים ואהובים, שנגונן עליהם בכל מצב, נקנה להם בטחון פיסי, רגשי, מנטלי וביטחון ביכולותיהם. נסכים למיוחדותם, נתמודד עם היותם בני אדם שלמים הנושאים הפכים בתוכם, והחשוב מכל: נבין שגם תכונות הנתפסות כחסרונות על ידי החברה הינן חלק מהמרקם האישיותי שלהם, הפרטי והמיוחד.
כדי להעניק לילדנו דרך חינוך תומכת ורחבה שכזו עלינו לערוך, לפני הכל, היכרות עם אופיו, לדעת אותו ולזהות את מעלותיו וחסרונותיו, לשקף ולהדגיש את יכולותיו כדי שימצה אותן במהלך חייו כאדם בוגר, ולקבל שחסרונותיו הינם הכלים המשלימים, החלקים היוצרים את השלם המעניקים לו יכולת טובה יותר להתמודד ולנצח במאבקים וקשיים בעתיד.
תכונות אופי אשר נתפסות כ“חולשות” הראויות לתיקון, יכולות להיות מנותבות על ידי “הורה חכם” לבנייה של נפש ילדם ולהתפתחותו. עקירתן מהשורש יכולה לערער את מבנהו הנפשי, לפעמים עד כדי אי יכולת לתקן את הנזק.
ילד הינו מתנה להוריו ואתגר, זוהי זכות גדולה לגדל ילד בדרך של לימוד אנושי אינטימי תוך התוועדות לנפש החדשה ולאישיותו השלמה.
אתר זה (הספר) לוקח אותנו למסע שבו אנו מגלים את עצמנו ואת יכולותינו, ומאפשרים לקרובינו ולאהובינו לנהל את חייהם על פי דרכם המיוחדת, כנאמר “חנוך לנער על פי דרכו” (משלי כ“ב, ו‘).
בתקופתנו ניתן לחנך את ילדינו בדרכים רבות ומגוונות ולאפשר לכל ילד וילד לשמור על אופיו ועל שונותו. יכולת זו מעשירה את חברתנו, והופכת אותה לחברה רב–גונית ואת עולמנו למקום נעים יותר, מיוחד, מסקרן ומעניין. מעבר לכל ניתנת לנו הזכות להיות הורים טובים יותר. “וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו“(בראשית ב‘ י“ט)
באתר זה הבאתי כלים פשוטים לבחירת שם לפי הקבלה, מחד גיסא, והבנה מהי משמעותו מאידך גיסא.
זוהי הזדמנות מיוחדת במינה להורים, מחנכים ובני זוג, לערוך הכרות מעמיקה עם נפש יקיריהם ולאפשר להם לקיים את מהותם באשר היא, לעודד את כשרונותיהם, להתמודד עם קשייהם, ולעזור להם למצות את החלקים הרוחניים הגבוהים ביותר בנפשם.
החומר הלימודי הנמצא באתר (בספר) מכיל עצות מגדולי המקובלים, החל מהאריז”ל ותלמידיו דרך הגאון מוילנה ומשם לגדולי האדמו”רים ומורי החסידות רבי צדוק מלובלין ועד למוריי ורבותיי בני זמננו, עצות לתיקון העצמי, תיקון הנפש ופיענוח צפונות המזל.
הדברים הנאמרים נכתבים פה לקהל שאינו רגיל לקבל ייעוץ הלכתי שוטף. בכל מקרה של שאלה או ייעוץ לבחירת שם או שינוי שם, ובכל מצוקה שלפי דעתכם נובעת ממקור מיסטי אתם מוזמנים ל – צור קשר
פתח דבר
חז“ל גילו כי בקריאת השמות הייתה גנוזה חוכמה עצומה יותר ממלאכי השרת ורחוקה מהשגתם. שן השם צריך להכיל בתוכו כל מהות נושא השם הזה, כל תועלותיו, מעלותיו ומידותיו המיוחדות לו ואינן נמצאות זולתו, והמלאכים לא הגיעו למדרגה זו ולא ידעו לקרוא את השמות (בראשית רבה פרק י“ז)
אבל אדם הראשון הקיף בשכלו ובהכרתו, את כל טבע הבריאה בשעה קלה. ומצא בכל את טבעו המיוחד לו לבדו בנגלהו ובנסתרו ושהוא יחד בעניין זה. חוכמה נשגבה זו הייתה למעלה מהשגת מלאכי השרת “שכלים נבדלים” ובזה נוכחו לדעת כי חוכמתו מרובה משלהם. מתוך אור הצפון (הסבא מסלבודקה).