אותיותיום מוצלח

האות הראשונה בשמך היא ז’ מה זה אומר עליך

ז’ זין במילוי האות

ערך מספרי – 7

מקביל לחודש סיון

תכונה חיובית – התפתחות

היפוכה – תקיעות

תכונת המזל – שאפתנות

כוכב שולט – כוכב (מרקורי)

צבע – לבן

ישויות רוחניות גבריות – פרח וזרח

שבט – זבולון

סמל – אונית מפרש

כלי נגינה – חליל

מילת מפתח – תנועה

מלאך ממונה – צפניאל

“ז”ין, זה שמו של הקב”ה שהואר זן ומפרנס כל יצורי כפיו בכל יום ויום, מקרני ראמים ועד ביצי כינים, שנאמר מפרי מעשיך תשבע הארץ ואומר פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון” (אותיות דרבי עקיבא)

“נכנסה אות ז’. אמרה לו: רבון העולם, טוב לפניך לברוא בי את העולם, כי בי ישמרו בניך שבת, שכתוב זכור את יום השבת לקדשו. אמר לה: לא אברא בך את העולם, כי יש בך מלחמה, דהיינו חרב שנונה ורומח שעושים בהם מלחמה, שהם נקראים כלי זיין. ואת כעין נ’, שלא נברא בה העולם, משום שיש בה נפילה, מיד יצאה לפניו”

(הקדמות הזוהר, אותיות דרב המנונא סבא)

 

“הזיו והזוהר לחי עולמים”

(שיר היחוד, מתוך פרקי היכלות)

“זכר רב-טובך יביעו וצדקתך ירננו”

(תהילים קמ”ה, ז’)

 

ז’ מסמלת את הרוח, את המימד הפנימי שקושר את כל 6 הקצוות לנקודת מרכז אחת. מסמלת את המלחמה (כלי זין) ואת המאבק על המחיה, היא מסמלת תכליות, דברים הזקוקים למהות. היא אות של משמעות, הדברים לא קורים סתם. ז’ היא אות של תוכן.

העולם נברא ב6- ימים והבריאה מסתיימת ביום השביעי, שהוא יום מנוחה והגעה אל התכלית, אל הגשמת מהות.

בערכה ז’ שווה ל7- שהוא המספר של עולם הרוח. מסמלת את האני, האחד מול ששת מישורי החיים.

ז’ היא אות של משמעות ותוכן, מייצגת את המאבק וההכגנה, את השינוי וההגשמה, את האיזון!

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם,

חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש,

זיו, זהב, זכרון, זכות, זעקה, זקן, זרועות, זריחה, זריעה, זיכוך

 

מספר על האדם

באות ז’ מתקיימים התמורה והשינוי, יחסי הגומלין שבין ממדי החיים השונים לבין המאבק על אישיותו של האדם.

זוהי אות המסמלת את המאבק על צורכי המחייה של האדם – זן, זבד, מזון, הגורם למלחמות בעולם באמצעות כלי זין. אדם שאינו מצליח להגשים את מטרותיו, עלול לסטות ממטרת חייו לכיוונים זרים לו.

מטרת המלחמה היא ליצור מקום מוגן. ז’ היא אות של הגנה, הגנה על המרחב הפיסי וגם על הממד הרוחני (באמצעות שבת). מסמלת פיקוח על הסביבה ושמירת האיזון, אנשים המ תעסקים באיכות הסביבה ושמירת האיזון האקולוגי שואבים את כוחם מאות זו.

היא אות של התפתחות (הרקיע השביעי). אנשים שהאות ז’ מופיעה בשמם זקוקים למנוחה ושקט כדי למצות את מהותם הפנימית.

תכונתה הבסיסית של אות זו היא הליכה. זוהי אות הולכת, הולכת מחיל אל חיל, ממטרה אחת לשניה, זו אות שנמצאת בדרך. הדרך חשובה לאדם יותר מהמטרה. בשלבי ההכנה מתרחשות הפעולות באמת. ההצלחה בשביל אדם שהאות ז’ מופיעה בשמו נבחנת בתהליך.

ז’ היא אות שאין לה ישוב, בסיס, היא עומדת על רגל אחת. אדם זה הינו נושא הפכים, מחד גיסא הוא מהיר אבל מאידך גיסא הוא איטי. בקשר עם סביבתו הוא אימפולסיבי ונמרץ אבל כשהדברים נוגעים לאינטרסים שלו הוא איטי ובעל זיקה מועטת לעצמו.

זוהי אות של חוכמה ותבונה. האדם שהאות מופיעה בשמו יעניק את חוכמתו לסביבה ולא ישמר אותה לעצמו. היא אות המקנה לבעליה הרבה מידות טובות, עושה אותו לבעל נפש עדינה, צח לשון המתנסח כראוי. היא אות תקשורתית מאד.

אדם זה יהיה בעל חלומות ובעזרתם יגדיל את ערכו בעיני עצמו מעל ומעבר לכל פרופורציה. בגל נטיה זו הוא יחיה מעבר ליכולותיו הכלכליות כשהוא מנסה לשכנע את סביבתו שאכן דמיונותיו הנם אמיתיים.

הוא אדם המקיים את דברתו, תוכו כברו והרוא רחוק ממנו.

הוא איש נאמן, בעל שם טוב, אנשים אוהבים אותו. יש לו אישיות דומיננטית, והוא יודע להפגין את נוכחותו. יריביו שונאים אותו בדרך כלל על לא עוול בכפו.

הוא יודע למחול על עלבונו, לא ממהר לכעוס ובעל יכולת שליטה ביציריו. הוא נבנה באמצעות מאבק. הדיאלוג והמריבה הנם כוח בונה עבורו אבל הוא נכנע לעוצמה ונעשה צייתן. קשה לו לקיים את אישיותו בנפרד, לכן הוא זקוק לחיכוך תמידי עם אחרים.

הוא אדם ספונטני, אוהב ללמוד, בררן באכילתו ובמילוי סיפוקיו. ז’ היא אות אוהבת. אדם זה יאהב חברת אנשים חושבים.

בשעת רוגזו הוא נרגע באמצעות דיבור, ולאחר שהוא משתחרר מלחציו הוא מסתפק בדיבור.

הוא מגיע למיצויו דווקא בתפקיד של איש יחסי ציבור ובדרך כלל הוא המוקד לתשומת הלב של סביבתו, בגלל נכונותו לעזור לאחרים ואי יכולתו לסרב להם, הוא חש בכל שינוי ומתח בסביבתו ומגיב אליו.

הדרך חשובה לאדם יותר מהמטרה.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם. בעלי שמות המתחילים באות זו נבחנים בבעיות בזרועות, זרת, זקנה בטרם עת.

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות מאנרגיית האות הן בעיות של זקנה. לעת זקנתו הוא תורם מנסיונו האישי לסביבתו, זכר, חייב להשפיע על סביבתו אך לפעמים סובל מעקרות רגשית, יש לו נטיה להגביל דברים בסביבה.

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעייה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

 

 

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות. אדם ששמו מתחיל ב-ז’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי קריאה חוזרת ונשנית של פרק כ”ג בתהילים דבר שיעזור לו לתיקון הנפש. פרק זה על פי הארי ז”ל נאמר במיוחד בשבת לפני כל סעודה. בגלל הנרמז במילה דשא שהינה ראשי תיבות: דגים, שבת, אדם. פרק זה כולל חמישים ושבע מילים = גימטריה של המלה זן שהיא שורש המילה מזון, לקיים את הפסוק: “מזן אל זן” הקב”ה הזן את האדם מעניק ברכה לאדם שקורא את זן התיבות שבפרק כ”ג – ברכה שימצא את פרנסתו בנקל.

 

פסוקי המזמור: תהילים כ”ג
מִזְמוֹר לְדָוִד: ה’ רֹעִי רֹעִי לֹא אֶחְסָר

א מִזְמוֹר לְדָוִד ה’ רֹעִי לֹא אֶחְסָר:
ב בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי:
ג נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ:
ד גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:
ה תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה:
ו אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה’ לְאֹרֶךְ יָמִים:

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button