אותיות

האות ה’ בראש השם מה היא אומרת עליך

כוחו נובע מטבעו, יש לו יכולת לשמוח בשמחת השני במלאות.

מספר על האדם

אחרי שנפתחה דלת ההזדמנויות לעולם ב-ד’, האדם מזדעק לשמור על הייחוד שלו, ולהגדיר את עצמו כפרט בקבוצה ה-גדול, ה-יפה, ה-חכם.

אות ה’ בשם מסמלת את התפיסות המטאפיסיות של האדם, כיוון שהיא מהאותיות הבונות את שם האל.

ה-ה’ גם מסמלת את הספרה 5 – מקיימת את חמשת החושים. הסכנה של האדם היא להתמכר ל-ה’, להתמכר לחושים.

ה’ – מסמלת את ה’ ~ הידיעה, אדם שבשמו מופיעה ה’ יהיה אדם חושב בתנאי שה-ה’ תהפוך לידיעה.

אם האדם לא יקיים את מהותה של ה-ה’, יחול עליו היפוכה, במקום שבעדו תיהפך לנגדו, מענווה לגאווה, מצניעות לפריצות, האדם יאבד את הגדרתו ואת ייחודיותו.

הזמנים נקבעים ב-ה’ (היה, הווה, יהיה), ולכן אדם זה יחיה חיים עכשוויים ויאהב חידושים והמצאות.

התכונה המאפיינת אדם זה, היא יכולת הביטוי המילולית. הדיבור כמוהו ככלא הסוגר עליו ומכניסו למצבים לא צפויים, בגלל נטhיתו קודם לדבר ורק אחרי כן לחשוב.

הוא אדם רגיש, איש חברה נפלא שסביבתו נהנית ממנו בכל מישורי חייו, איש שיחה שנעים מאד להיות בחברתו, הוא מביע את עצמו טוב גם בכתיבה.

הוא סלחן ואינו נוטר טינה אפילו אם ביזו אותו ופגעו בכבודו. אין בו מהקנאות בשום תחום, ולכן גם לא יילחם עד חורמה על רעיונותיו ודעותיו.

כוחו נובע מטבעו, יש לו יכולת לשמוח בשמחת השני במלאות.

אין בו פחד, הוא מודע למעמדו וליכולת שלו ורוצה שגם הסביבה תכיר בהם.

הוא איש חם ואוהב אך גם מהיר לכעוס, ובשעת רתחה דבריו יהיו בוטים ופוגעים. בעת כעס כל יכולותיו מתהפכות והוא יתקוף ללא רחם, אך כמו שהוא ממהר לכעוס, כך ממהר לסלוח ומתמלא צער על התפרצויותיו. הוא ינסה לרצות את האדם שפגע בו על ידי שיחה ואז יסתבך שנית בגלל דבריו הפורצים מפיו ללא בקרה. לאחר שפוגעים בו קשה לרצותו.

הוא אינו מוותר ואומר את המילה האחרונה במקרים של ריב. הוא מהיר וזריז, חמדן, ורוצה לעצמו את כל מה שהוא רואה, חביבותו משפיעה לעיתים על השני לתת לו הרבה מעבר למה שהתכוון או יכול לתת. הוא אדם מיני אבל משקיע את כל מרצו בהרהור ובחשיבה על הדבר ולאו דווקא בביצוע.

כשהוא אינו בא על סיפוקו, הוא הופך להיות מזיק ועוסק בהרס סביבתו לפעמים דרך הרס עצמו.

הוא אוהב אוכל טוב המזיק לו. בתוך משפחתו הוא תובע לעצמו את הבכורה גם כשאינו הבכור. בצעירותו יש לו נטייה טבעית ללימודים והוא משקיע, לומד ומתפתח. בבגרותו הוא פונה לתחום העסקי ומעדיף אותו על פני צבירת ידע.

לא פעם הוא מעורר את קנאת הסביבה, ונוטה להתחבר לאנשים שאינם מתאימים לו.

יש לו נטיה לקשר דומיננטי עם האב, או שיחיו בהרמוניה ואחווה או שבריחוק, אבל במעשיו תעמוד מולו דמות האב או שיאמצה כמודל, או שייאבק בה.

כדי לקיים את עצמו מתוך מודעות פנימית עליו ללמוד לעצור את דיבורו השוטף ולהקדיש מחשבה והתבוננות בדבריו. בדרך זו יוכל להוציא מהכוח אל הפועל את תכונותיו ולחיות את חייו בדרך של בינה.

הוא אדם רגיש, איש חברה נפלא.

 

גילוי האות במישור הפיסי והרגשי

האנרגיות הרוחניות, המתבטאות בכל אות ואות, מתגשמות גם באיברים פיסיים. המקובלים מצאו קשר בין האות הראשונה בשם לבין איברים פיסיים מסויימים שכינוים מתחיל באותה אות, וכך יכלו להצביע על רגישות ו/או על חולשה באיברים אלו לפי שם האדם.

אצל בעלי שמות המתחילים באות ה’ נבחנים במוצאות הפה, בעיות בהגיה, הגיון, במשמעות של הגיון הלב, אותו חלק הבא לידי ביטוי בחיי המעשה בהארת פנים. הריון ולידה- קליטת העובר במעי אמו.

אנרגיית האות משתקפת גם במישור הרגשי והנפשי. הבעיות הרגשיות המתגלות באות ה’ הן בעיות של הורות, החל מהכניסה להריון, מערכות היחסים הקודמות להריון, דרך קשיים בהריון ולבסוף קשיים בתהליך ההורות. אדם ששמו מתחיל באות ה’ הוא אדם מהורהר, בעל יכולת אנליטית גבוהה, וכשזו אינה מנוצלת לתהליכי בניה היא עלולה להפוך להרהורי סרק המשגעים את האדם.

המקובלים הורו שברגע שהאדם מזהה את כשלונו ומתוודה עליו בינו לבין עצמו, ומעלה את הבעיה לתודעה, מתחיל תהליך של תיקון הנפש ושכלולה, המשפיע ברמה הרגשית/פיסית.

האות הינה פתח לעולם רוחני המסומל בתוכנה של האות, אדם ששמו מתחיל ב-ה’ יכול לתקן ליקויים בנפשו על ידי אמירה של מילים מסויימות שהן מוליכות אנרגטיות לתיקון הנפש:

צופן האות ~ ה’ ~ הא

מסמלת את ההליכה, את הניסיון למצוא את ייחודיות האדם. הגייתה כרוכה במאמץ מזערי, צלילה כמעט אינו נשמע לאוזן, הוא קרוב לשקט שהוא ההתחלה של כל בניה.

האות ה’ היא אות נקבית מאד, וצלילה רך. היא הופכת ילד ל-ילדה, נער ל-נערה, איש ל-אישה, במשמעות רכה, נשית.

ה’ היא אות רצויה לסיומת שמה של נקבה, לפי המסורת תוספת ה’ בשם מסמלת פריון.

ה’ מופיעה בשם ההוויה פעמיים, בפעם הראשונה היא מסמלת נתינה, הקמה הבונה דבר מתחילתו, בפעם השניה (בסוף המילה) היא מסמלת את היכולת לקב דברים, ומכאן ניכרת תכונתה הנקבית ויכולת הפריון שבה.

ה’ היא אות של יחודיות והתחלה, מייצגת את הנתינה והקבלה, את הרכות והחושניות, את ההווה!

המקובלים שילבו את המילים הבאות בתוך תפילותיהם, חזרה עליהן בקול, פעמים אחדות, פועלת ומשפיעה על הלך הנפש:

מילות מפתח: הגדה, הדום, הדס, הדר, הווה, היכל, הלכה, הללויה, הנני

 

לקריאה נוספת:

*’יש לו נטיה לקשר דומיננטי עם האב’ רמז הדיבר החמישי כבד את אביך ואת אימך

10 הדברות מקבילות ל 10 מאמרות המקבילות למספרים 0-9

אות המזל של חודש ניסן מזל טלה

רזיאל פריגן

רזיאל פריגן הינו סופר, הוגה קיומי ופרשן. מייסד המרכז הטיפולי אבחוני קבלי 'ReviveLife' ושיטת האקסתרפיה. מדריך רוחני ויועץ אישי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

בדוק גם
Close
Back to top button