בחוקותי – איך לשנות את העתיד, היום.
בהר-בחוקותיי
עזרא הסופר תיקן תקנה לישראל שתמיד ולא משנה כיצד הסדר בקריאת התורה יקראו לפני חג עצרת – שבועות את פרשת בחוקותיי פרשת הקללות 49 במספר. ואת פרשת ‘כי תבוא’ פרשת הקללות הארוכה 98 קללות לפני ראש השנה וזאת משום ‘תעלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה’.
התקנה היא בדיוק כמו התקנה לקרות את ארבעת הפרשות בחודש אדר כל פרשה בזמן שנקבע לה, לדוגמא פרשת זכור בשבת שלפני פורים ופרשת החודש בשבת שלפני שמקדשין את חודש ניסן. מוציאים ספר תורה אחרי תפילת שחרית של שבת וקוראים בו את הפרשה.
מילא לפני ראש השנה הטעם לתקנה מובן ומתקבל על הדעת אולם לפני עצרת מה הסיבה לתקנה?
בשנה היהודית ישנם ארבעה ראשי שנים א’ בתשרי ראש השנה לשמיטין ויובלות
א’ באלול ראש השנה למעשר בהמה
א בניסן ראש השנה למלכים
עצרת ראש השנה לפירות האילן.
ננסה להבין
פרי האילן מסמל את עתידו של האילן את ההמשכיות וכך בכל העצים הפרי הוא המחר הוא העתיד הוא החיים שלאחר מות המקור.
הפרי הוא התכלית של כל מה שנקרא עץ. ההויה אליה הוא שואף.
מסקנה; ההויות אליהם אנו שואפים הם אלה שמעצבים את דמותינו.
עצרת הוא למעשה הגמר התכלית, סוף חג הפסח. וזהו גם הזמן לבחון האם באמת השנה יצאתי ממצרים האם השתחררתי מהצורך בתלות מכל סוג, האם אני רואה בעצמאות ערך עליון? מהם השאיפות להם אני שואף הם הרי מעצבים אותי כאדם כבר עכשיו.
שבת שלום מביתי לביתכם.